تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحقق گام دوم انقلاب؛ محور برنامه‌های دهه تکریم مساجد

تحقق گام دوم انقلاب؛ محور برنامه‌های دهه تکریم مساجدبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، سه‌شنبه سوم اردیبهشت‌ماه، در نشست خبری دهه تکریم و تعظیم مساجد که ۱۰ روز آخر ماه شعبان برگزار می‌شود، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب محور فعالیت‌های این دهه خواهد بود.

وی عناوین دهه تکریم و تعظیم مساجد را از ششم اردیبهشت‌ماه، مصادف با ۲۰ شعبان به ترتیب؛ «مسجد، زمینه‌ساز رونق تولید»، «مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب»، «مسجد، کانون مهرورزی و نشاط معنوی»، «مسجد، محور اتحاد و همبستگی»، «مسجد، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «مسجد، پایگاه سلامت اجتماعی»، «مسجد، کانون تزکیه و تعلیم»، «مسجد، میعادگاه منتظران موعود»، «مسجد، جبهه جهاد فرهنگی» و «مسجد، پایگاه تعالی جوان مؤمن انقلابی» اعلام کرد.

وی افزود: تکریم جوانان، نمازگزاران، ائمه جماعت و تعظیم جایگاه مسجد، روح برنامه‌های این دهه است که باید بتواند آحاد مختلف مردم را با خانه خدا انس دهد و پیوندهای بین جوانان و مسجد را تحکیم بخشد. همچنین با توجه به صفحه ویژه‌ای که برای انعکاس اخبار دهه تکریم در پایگاه تخصصی مسجد ایجاد کرده‌ایم، امیدواریم این دهه، آغازی بر شبکه‌سازی فعالان رسانه‌ای مسجد باشد و به زودی هر مسجد، دارای یک خبرنگار افتخاری شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: از مساجد خواسته‌ایم در دهه تکریم و تعظیم مساجد، جوانان موفق محله در زمینه‌های درسی، ورزشی و فرهنگی را به مسجد دعوت و از آنان تجلیل کنند.

وی با اشاره به اینکه برای دهه تکریم محتوا و شیوه اجرایی خاصی تدارک دیده شده گفت: آنچه که به منظور شیوه نامه اجرایی برای مسجد تهیه شده در صفحه اختصاصی این دهه بارگذاری می‌شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه، عطر افشانی کلیه مساجد تهران، سخنرانی و تجلیل از ارکان و فعالان مسجدی را از جمله ویژه برنامه های این دهه معرفی کرد و گفت: علاوه بر اینها هر مسجد برنامه خاص خود را دارد و امور مساجد نیز از ایده‌های نو و مساجد ممتاز در پایان این دهه تقدیر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به شعار سال، تأکید کرد: امسال برای تحقق شعار سال که «رونق تولید» نام گرفته است، برنامه مساجد در این راستا عملیاتی و فرهنگ‌سازی است به این معنا که در گام عملیات، مساجد با خرید خود از کالاهای ایرانی و ترویج آن در میان نمازگزاران اقدام خواهند کرد و در گام دوم مساجد به فرهنگ‌سازی از طریق تریبون ائمه جماعت خواهند پرداخت تا مردم به نقش تولید در فعال‌سازی اقتصاد و اهمیت اقتصاد مقاومتی پی ببرند و همچنین به سرمایه‌گذاری در تولید تشویق شوند.

وی در پایان در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون هم‌افزایی نهادهای مرتبط در مساجد افزود: شورای فرهنگی در مسجد فعال است که متشکل از ائمه جماعت، فرمانده پایگاه بسیج، معاون فرهنگی، دبیر کانون فرهنگی، هیأت امنا و ... است که برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده در مساجد در این شورا به‌منظور جلوگیری از موازی‌کاری مدیریت و اجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص دستاوردهای ایجاد دهه مهدویت در مساجد و اینکه این امر به توسعه مناسک‌سازی منجر نمی‌شود، گفت: با توجه به اینکه در کشورمان دهه‌های متعدد عزاداری وجود دارد، اتفاقاً خوب است که دهه‌های جشن و شادی را در کشور ترویج دهیم؛ به این منظور مرکز رسیدگی به امور مساجد طی روزهای ششم تا پانزدهم شعبان برنامه‌هایی را به نام دهه مهدویت برگزار می‌کند.

وی افزود: امام زمان(عج)، امام زنده بوده و کسب معرفت نسبت به ایشان، از بهترین کارهاست؛ به همین منظور در آن دهه، ۱۲۰ مبلغ تخصصی در مساجد به تبلیغ و تبیین مباحث مهدوی پرداختند.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص فعالیت های امور مساجد در مناطق سیل زده گفت: تا کنون چند پویش به منظور کمک به هموطنان سیل زده راه‌اندازی شده که می‌توان به "یاور خوزستانیم" ، "رفیق گلستان باشیم" و "هر مسجد یک خانه" اشاره کرد که با قوت پیگیری می‌شود و تا کنون نیز نتایج خوبی حاصل شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحقق گام دوم انقلاب؛ محور برنامه‌های دهه تکریم مساجد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..