تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحویل ۱.۷ میلیون بشکه نفت به پالایشگاه‌ها در سال ۹۶

براساس گزارش تفریغ بودجه ۹۶، میزان متوسط صادرات نفت خام کشور در این سال بالغ بر ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار بشکه در روز و میزان متوسط نفت خام تحویلی به پالایشگاه‌ها حدود ۱ میلیون و ۶۹۵ هزار بشکه در روز بوده است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرگزاری فارس: دیوان محاسبات کشور در گزارش تفریغ بودجه ۹۶ میزان فروش نفت خام اعم از فروش داخلی و صادرات را اعلام کرد.

براساس گزارش تفریغ تبصره ۱ قانون بودجه ۹۶، میزان صادرات نفت خام کشور در این سال برابر ۷۷۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۴۱۷ هزار بشکه بوده است. بر این اساس، میزان متوسط صادرات نفت خام کشور در سال ۹۶ بالغ بر ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۲۱ بشکه در روز بوده است.

تحویل ۱.۷ میلیون بشکه نفت به پالایشگاه‌ها در سال ۹۶
۹۹.۳ درصد از صادرات نفت خام کشور در سال مذکور، صادرات نقدی و بیع متقابل بوده و مابقی (حدود ۵ میلیون و ۱۶۶ هزار بشکه در سال) صادرات به منظور بازپرداخت تعهدات موضوع ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید بوده است.

براساس این گزارش، در سال ۹۶ مجموعا ۶۱۸ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۶۵۷ بشکه نفت خام به پالایشگاه‌های داخلی تحویل داده شده است. بر این اساس، میزان متوسط نفت خام تحویلی به پالایشگاه ها در سال ۹۶ بالغ بر ۱ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۵۸۶ بشکه در روز بوده است.

علاوه بر این، در سال مذکور ۱۹۲۶ بشکه نفت خام به هدر رفته است.

با توجه به اعداد فوق، مجموع فروش نفت خام اعم از صادرات و فروش داخلی و هدررفتگی در سال ۹۶ برابر ۱ میلیارد و ۳۹۱ میلیون و ۱۵۵ هزار بشکه معادل با ۳ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۳۸۳ بشکه در روز بوده است.

همچنین ارزش دلاری صادرات نفت خام کشور در سال ۹۶، بالغ بر ۴۱ میلیارد و ۵۷۲ میلیون و ۶ هزار و ۶۱۷ دلار بوده است. ارزش دلاری نفت خام تحویلی به پالایشگاه های داخلی در سال مذکور هم ۳۲ میلیارد و ۵۹ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۳۹۱ دلار بوده است.

براساس این گزارش، متوسط قیمت نفت خام صادراتی کشور در سال ۹۶ برابر ۵۳ دلار و ۸۳ سنت بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحویل ۱.۷ میلیون بشکه نفت به پالایشگاه‌ها در سال ۹۶»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..