تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی مرسدس SL رودستر ۲۰۲۱

مدت زیادی از معرفی خودروی مرسدس بنز SL گرند ادیشن ۲۰۱۹ نمیگذرد اما این شرکت اقدام به معرفی خودروی جدید خودش یعنی مرسدس SL رودستر کرده است. در ادامه در نیک صالحی می خواهیم درباره این خودرو مشخصات مختصری به شما عزیزان بدهیم. با نیک صالحی همراه باشید

مرسدس SL رودستر

بعد از معرفی مرسدس بنز SL گرند ادیشن ۲۰۱۹ حالا نوبت به تولید مرسدس SL رودستر جدید می رسد.

در چند سال گذشته شاید خبرهای زیادی در خصوص این سه خودرو از شرکت مرسدس بنز به گوش
نمی رسید اما حالا پس از رونمایی مرسدس بنز اس ال گرند ادیشن خبرهای جدیدی
از تولید مرسدس SL به گوش می رسد.

این سری خودرو بسیار به خودروهای ورزشی و اسپرت نزدیک شده است و تجهیزات لوکس و مدرن
جدید استفاده کرده است به احتمال زیاد تا انتهای سال ۲۰۲۰ تولید و در سال ۲۰۲۱ به دست مشتریان برسد.

معماری مورد استفاده برای این مرسدس بنز از نوع اسپرت مدولار است که سبب شده
این خودرو علاوه بر زیباتر شدن، اسپرت شدن و آیرودینامیک شدن بدنه کاهش وزن بسیار زیادی
را تجربه کند و به احتمال زیاد قرار است از سقف تا شونده استفاده کنند،
سقفی پارچه ای که آن هم خود را به کاهش وزن این خودرو کمک می کند.

مرسدس SL مرسدس SL رودستر مرسدس SL طراحی داخلی مرسدس SL

هنوز در خصوص مشخصات فنی و پیشرانه اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما تا جایی که ما مردم پلاک اطلاع داریم این خودرو دارای موتور ۶ سیلندر با قدرت خروجی ۴۳۰ اسب بخار می باشد به طوری که حجم ۳۰۰۰ سی‌سی دارد و از جریان هوای توربوشارژ استفاده می کنند.البته حرف ها و حدیث هایی در خصوص تولید نوعی از این خودرو به عنوان پرچمدار اصلی در میان است که گویا موتور ۴۰۰۰ سی‌سی با ۸ سیلندر و بالاتر از ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

مرسدس SL مشخصات مرسدس SL بد نیست بدانید مرسدس بنز SL چه بود ؟

امروزه تعداد محدودی از خودروها هستند که از زمان معرفی اولین نسل آن‌ها بیش از ۶ دهه گذشته باشد؛
مرسدس بنز کلاس SL یکی از همین خودروهای با اصل و نسب است. سال ۱۹۵۴ بود
که مرسدس از مدل ۳۰۰SL گالوینگ (Gullwing) رونمایی کرد، خودرویی با درهای خاص
و پیشرانه ۶ سیلندر خطی استثنائی با ۳٫۰ لیتر حجم. این مدل استثنائی در آن زمان
توانست توجه هر کسی که کوچکترین علاقه ای به خودرو داشت، را به خودش جلب کند.

اکنون ۶۵ سال از معرفی ۳۰۰SL گالوینگ می گذرد و مدل فعلی SL هنوز هم با قدرت تقریبی ۶۰۰ اسب بخار در مدل AMG، جذابیتش را حفظ کرده است. اما نکته جالب اینجاست که در طول مدت این ۶۵ سال، تمام شش نسل SL جذاب و فوق العاده بوده‌اند. حتی در دهه ۷۰ میلادی که خودروسازان به‌دلیل سخت‌گیری‌ها در زمینه آلایندگی و مصرف سوخت تحت فشار بودند، مدل SL کماکان گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت محسوب می‌شد.

نسل اول: از سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۲

مرسدس بنز SL ابتدا با دو مدل زیر پا به دنیای خودروهای اسپرت گذاشت:

مدل ۳۰۰SL با کد W198
مدل ۱۹۰SL با کد W121

البته بیشتر مدل ۳۰۰ بود که مورد توجه قرار گرفت که دلیل آن نیز کاملاً مشخص است: زمانی که این مدل در سال ۱۹۵۴ رونمایی شد، استفاده از “بال” به‌جای در در آن بسیار جلب توجه کرد، اما مهم‌تر از آن حداکثر سرعتی معادل با ۲۵۷ کیلومتر برساعت بود، رقمی که حتی امروزه نیز به عنوان حداکثر سرعت یک خودرو کم نیست و مدل ۳۰۰ را در زمان خودش به سریع‌ترین خودروی تولید انبوه جهان تبدیل کرد.

مرسدس بنز فقط چیزی در حدود ۳,۲۰۰ دستگاه از مدل افسانه‌ای ۳۰۰ را به تولید رساند که آن را به خودرویی بسیار کمیاب و با ارزش تبدیل کرده است. جالب است بدانید یک دستگاه از این مدل کمیاب در ایران نیز وجود دارد.

اگرچه مدل ۱۹۰ هم همانند مدل ۳۰۰ ظاهری جذاب و خاص داشت، اما در این مدل پیشرانه ۶ سیلندر قدرتمند جای خود را به قلب ۴ سیلندر با قدرتی متوسط داده بود و به‌دلیل اینکه ۱۹۰ یک خودرو رودستر بود، از درهای گالوینگ بی‌بهره بود. برخلاف مدل ۳۰۰ که در تعداد بسیار محدودی تولید شد، مرسدس چیزی در حدود ۲۶,۰۰۰ دستگاه از مدل ۱۹۰ را به تولید رساند، اما با این حال هنوز هم این مدل بسیار ارزشمند بوده و طرفداران خاص خودش را در میان علاقه‌مندان به مدل‌های کلاسیک مرسدس بنز دارد.

اروند پلاک و خودروتک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی مرسدس SL رودستر ۲۰۲۱»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..