تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت عزمی برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان ندارد/ آموزش و پرورش نباید درگیر بازی‌های سیاسی شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آموزش و پرورش نباید درگیر بازی‌های سیاسی باشد/ دولت عزمی برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان ندارداسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سازوکار لازم برای تحول در آموزش و پرورش اظهار کرد: برای آنکه در آموزش و پرورش تحول واقعی داشته باشیم باید ساختار و محتوا دگرگون شود و با این رویکردی که اکنون برنامه‌ریزان در پیش گرفتند آموزش و پرورش دگرگون نخواهد شد و کیفیت آموزشی ارتقا نمی‌یابد.

وی افزود: اکنون مطالبات زیاد و حقوق پایین آموزش و پرورش را دستخوش ناملایماتی کرده است و همزمان با تغییر ساختار باید وضعیت معیشتی معلمان و طرح‌هایی همچون رتبه‌بندی فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد، اما اکنون می‌بینیم که دولت عزمی برای اجرای این طرح ندارد.

مدیران کلان آموزش و پرورش دچار روزمرگی شده‌اند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: مدیران در مدیریت کلان آموزش و پرورش به ویژه در حوزه ستادی دچار روزمرگی شده‌اند و تغییر و تحولی را شاهد نیستیم.

عباسی تصریح کرد: با وجود شرایط فعلی روحیه معلمان پایین است و آنطور که اهداف برای تحقق در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است شرایط پیش نمی‌رود و باید دید تا افق ۱۴۰۴ شرایط چگونه خواهد بود.

وی درباره راهکار بهبود شرایط برای تغییر و تحول در آموزش و پرورش گفت: مجلس به تنهایی نمی‌تواند به این موضوع ورود پیدا کند و باید  عزمی راسخ در آموزش و پرورش برای این مهم وجود داشته باشد. به طور کلی مجلس نمی‌تواند طرح‌هایی که بار مالی دارد به تصویب برساند همانطور که درباره قانون بودجه ۹۸ منفعت خوبی برای فرهنگیان وجود داشت، اما دولت از اجرای کامل آن استنکاف می‌کند.

نگاه مسئولان باید به سمت تعلیم و تربیت سوق پیدا کند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه باید نگاه مسئولان باید به سمت تعلیم و تربیت سوق پیدا کند، گفت: اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین و برنامه‌های توسعه کشور باید به این سمت حرکت کنند و مدیران در آموزش و پرورش هم از راس تا رده‌های بعدی در برنامه‌ریزی و چشم‌انداز بر اساس این اسناد گام بردارند.

عباسی بیان کرد: امروزه می‌بینیم آموزش و پرورش آنطور که باید چانه‌زنی لازم برای بودجه ندارد درحالی که باید مسئولان این نهاد سرمایه نظام تعلیم و تربیت را حفظ کنند.


آموزش و پرورش امسال  بیشترین رشد بودجه را داشت وی با اشاره به اینکه باید آموزش و پرورش را حاکمیتی بدانیم، تاکید کرد: نباید این نهاد دستخوش بازی‌های سیاسی شود و به محض تغییر دولت تمام کارکنان و مدیران تغییر کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تاثیر بودجه بر افزایش تغییر و تحولات گفت: در بودجه امسال آموزش و پرورش بیشترین رشد را داشت، اما همچنان مشاهده می‌کنیم که در سبد خانواده‌های فرهنگی تغییری حاصل نشده است چرا که پازل‌هایی نا همگون در کنار هم قرار دارند.

عباسی با بیان اینکه باید نگاه به آموزش و پرورش تغییر کند، اظهار کرد: باید در اداره آموزش و پرورش نگاه به شرایط و تغییر و تحولات متفاوت باشد و از افراد کارآمد، با تجربه و نخبه در این نهاد بهره گرفته شود و این در حالی است که اکنون چنین تیمی را در آموزش و پرورش نمی‌بینیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت عزمی برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان ندارد/ آموزش و پرورش نباید درگیر بازی‌های سیاسی شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..