تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیلاب در استان ۲۴۰میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت/ حوزه کشاورزی دچار بیشترین آسیب شد

ساعت: 15:25 منتشر شده در مورخ: 1398/02/02 شناسه خبر: 1478748

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تا کنون سیل در کل کشور 40هزار میلیارد تومان خسارت در پی داشته است و میزان خسارت وارده به استان قزوین حدود 240میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با شاخص، با اشاره به سیلاب اخیر در استان قزوین اظهار کرد: پیگیری‌ها برای جبران خسارت وارده به استان را آغاز کرده‌ایم و این مسئله را در تهران دنبال می‌کنیم.

وی افزود: خسارتی که در اثر سیلاب به استان قزوین وارد شد نسبت به سایر استان‌ها از جمله لرستان، گلستان، خوزستان و شیراز قابل مقایسه نیست اما با این حال استان دچار خسارت‌هایی شد که باید جبران شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تا کنون سیل در کل کشور ۴۰هزار میلیارد تومان خسارت در پی داشته است و میزان خسارت وارده به استان قزوین حدود ۲۴۰میلیارد تومان برآورد شده است.

این مسئول بیان کرد: بیشترین خسارت در بخش‌های کشاورزی، دامداری و راه‌ها، پل‌ها، تاسیسات و شهرداری‌ها بوده است اما با این وجود نسبت به سایر استان‌هایی که شرایط بحرانی دارند، رقم قابل توجهی نیست.

جبران خسارت سیلاب در استان پیگیری می‌شود

مهدیخانی با بیان اینکه بیشترین خسارت در سیلاب به بخش کشاورزی استان قزوین وارد شد، ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام شده، مسئولین قول دادند تا در اسرع وقت نسبت به جبران خسارت به ویژه در بخش کشاورزی اقدام شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته هم متاسفانه شاهد سرمازدگی و خسارت به بخش کشاورزی استان به ویژه باغات بودیم که البته دولت با استمهال بدهی بخشی از کشاورزان، تلاش کرد آسیب‌های وارد شده به این گروه را کاهش دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: از ۷۵ هزار هکتار از باغ‌های استان فقط ۱۳ هزار هکتار تحت پوشش بیمه بوده است و سال گذشته سرما و سیل در مجموع، ۲هزار میلیارد تومان به باغ‌ها و مزارع خسارت زد.

این مسئول افزود: دولت با پرداخت ۳هزارمیلیارد تومان اعتبار برای استمهال خسارت بخش کشاورزی موافقت کرد که از این میزان ۲هزار میلیارد تومان برای استمهال تسهیلات کشاورزان پرداخت شد.

قزوین یکی از استان‌های پر حادثه کشور است

مهدیخانی یادآور شد: میزان خسارت سرمازدگی تعیین شده در بخش کشاورزی استان قزوین ۱۸۸۱ میلیارد تومان برآورد شد که از این میزان تاکنون بدهی ۱۶ هزار کشاورز تسویه شده است.‏

وی در ادامه گفت: از ۲هزار میلیاردی که دولت در نظر گرفته بود نیز ۶۰میلیارد تومان سهم قزوین شد و طی دستورالعملی که ابلاغ شده بود تسهیلات تا سقف ۱۲میلیون تومان به کشاورزان استان پرداخت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال هم با توجه به سیلاب و خسارت‌های پیش بینی شده نیز این تسهیلات را در بخش کشاورزی در نظر داریم که در حال پیگیری است.

این مسئول در پایان افزود: قزوین یکی از استان‌های پر حادثه کشور است به طوری که از ۳۳ حادثه قابل وقوع در کشور، ۲۵ حادثه در استان قزوین رخ می‌دهد.‏

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیلاب در استان ۲۴۰میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت/ حوزه کشاورزی دچار بیشترین آسیب شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..