تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان در اردبیل باید با مجوز انجام گیرد

ساعت: 20:46 منتشر شده در مورخ: 1398/02/02 شناسه خبر: 1478852

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: براساس قانون، پیش‌فروش ساختمان باید با تنظیم سند رسمی قرارداد پیش‌فروش در یکی از دفاتر اسناد رسمی انجام شود و در صورت رعایت نشدن این مورد، می‌توان با متخلفان برخورد قانونی انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برخورد قانونی با رسانه‌های متخلف در زمینه انتشار آگهی پیش‌فروش خبر داد و گفت: مطبوعات و رسانه‌هایی که بدون دریافت مجوز از پیش‌فروشنده، اقدام به انتشار آگهی کنند مرتکب جرم شده و با آنها برخورد می‌شود. 

وی افزود: در راستای پیش‌فروش ساختمان مشاوران املاک نمی‌توانند راسا اقدام به تنظیم قرارداد پیش‌فروش ساختمان کنند بلکه مکلف هستند تا پس از انجام مذاکرات مقدماتی طرفین را به یکی از دفاتر اسناد رسمی ارجاع دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تبلیغ و انتشار آگهی پیش‌فروش را مستلزم دریافت مجوز دانست و تصریح کرد: براساس آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان، باید برای هرگونه تبلیغ و انتشار آگهی پیش‌فروش مجوز لازم از وزارت راه و شهرسازی اخذ شود.

عتباتی افزود: با توجه به قوانین موجود در این حوزه پیش‌فروشنده ساختمانی که اقدام به درج و انتشار آکهی بدون اخذ مجوز کند به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شود.

وی از تعیین مجازات برای رسانه‌های متخلف در این حوزه خبر داد و گفت: مطبوعات و رسانه‌هایی که بدون دریافت مجوز از پیش‌فروشنده اقدام به انتشار آگهی کنند براساس قانون مرتکب جرم شده و به مدت دو ماه توقیف و جزای نقدی تا 100 میلیون ریال و در صورت تکرار به حداکثر مجازات محکوم می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از برخورد قانونی با رسانه‌های متخلف در زمینه انتشار آگهی پیش‌فروش خبر داد و افزود: باید در این زمینه تذکرات جدی به تمامی رسانه‌ها، روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و سایت‌هایی که به هر نحو قبول آگهی می‌کنند داده شود چرا که در صورت مشاهده هر گونه تخلف با رسانه‌های متخلف براساس مقررات برخوردهای قانونی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان در اردبیل باید با مجوز انجام گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..