تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عمل ترمیم فتق به روش لاپاروسکوپیک در اردبیل

ساعت: 19:46 منتشر شده در مورخ: 1398/02/02 شناسه خبر: 1478853

متخصص جراحی عموم در استان از انجام عمل ترمیم فتق به روش لاپاروسکوپیک برای اولین بار در اردبیل خبرداد و گفت: این عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل انجام گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن اصغری متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپیک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، از انجام عمل ترمیم فتق به روش لاپاروسکوپیک برای اولین بار در اردبیل خبرداد و گفت: این عمل جراحی برای اولین با در سطح استان در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل انجام شد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح فرایند عمل جراحی پرداخت وگفت: بیمار فرد میانسالی بود که با سابقه عمل جراحی هرنیورافی چپ و عود محل عمل، در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل تحت عمل ترمیم فتق به روش لاپاروسکوپیک (trans abdominal preperitoneal repair) قرار گرفت و با حال عمومی خوب مرخص شد.

اصغری بابیان اینکه فتق در واقع به نوعی بیرون زدگی عضو گفته می شود و می تواند در بسیاری از اعضای بدن انسان ایجاد شود. تصریح کرد؛هنگام بروز فتق، دیواره شکم که خود لایه ای محافظ در برابر روده و بافت داخلی است خاصیت نگه دارندگی خود را در برابر احشا از دست می دهد و روده ها از قسمت ضعیف تر به زیر چربی ها و عضلات پشت پوست راه می یابد.

فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپیک اردبیلی گفت: اعمال جراحی به روش لاپاروسکوپیک برای بیماران با چاقی مفرط، فتق ناشی از برش اعمال جراحی قبلی (انسیزیونال)، اسپلنکتومی، میوتومی(آشالازی)، نمونه برداری از شکم، لاپاروسکوپی تشخیصی و سایر اعمال بدون نیاز به برش بزرگ و تنها با برش های بسیارکوچک انجام می‌گیرد که اصطلاحا به نام minimally invasive surgery معروف می باشد قابل انجام است.

 

انتهای پیام/ج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عمل ترمیم فتق به روش لاپاروسکوپیک در اردبیل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..