تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراجعه روزانه ۶۰۰ هزار نفر به حوزه بهداشت/ آموزش، رکن اصلی حوزه بهداشت

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت مطرح کرد؛

آموزش، رکن اصلی حوزه بهداشت/ آموزش‌های چهره به چهره توسط نیرو‌های حوزه بهداشت به مردم ارائه می‌شودبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه اظهار داشت: سامانه سیب نقش CDSS یا تصمیم یار کلینیکی را ایفا می‌کند. به عنوان نمونه اطلاعات نوزادان در سامانه سیب ثبت می‌شود و سیستم به طور هوشمند به مراقب سلامت یا بهورز، می‌گوید که وضعیت این نوزاد از نظر قد، وزن، تغذیه، بیماری و سلامت چگونه است و باید چه اقداماتی از جمله آموزش تغذیه با شیر مادر برای او انجام شود.

وی با اشاره به شعار دومین روز از هفته سلامت یعنی "آموزش، رکن سلامت"، تصریح کرد: هیچ برنامه سلامتی در کشور نداریم که آموزش جزئی از آن نباشد و هر روز در کل کشور بیش از ۶۰۰ هزار نفر به حوزه بهداشت وزارت بهداشت مراجعه می‌کنند و اطلاعات آن‌ها در سامانه سیب ثبت می‌شود و خدمات مورد نیاز را بر مبنای این سامانه دریافت می‌کنند و همه این افراد، یکی از خدماتی که شامل آموزش نیز است را دریافت می‌کنند.

آموزش‌های چهره به چهره نیرو‌های حوزه بهداشت به مردم

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه از آموزش به عنوان رکن اصلی حوزه بهداشت یاد کرد و افزود: آموزش‌های چهره به چهره توسط نیرو‌های حوزه بهداشت شامل بهورز، مراقب سلامت، ماما وغیره به مردم ارائه می‌شود و می‌توانیم بگوییم کل افرادی که هر روز به حوزه بهداشت مراجعه می‌کنند، از آموزش بهره مند می‌شوند.

شریعتی افزود: از ابتدای راه اندازی سامانه سیب تا کنون، بیش از ۳۶۹ میلیون نفر روز مراجعه کرده اند و خدمات مورد نیاز را دریافت کرده اند.

وی یادآور شد: وقتی افراد تحت پوشش یک مرکز بهداشتی از نظر سلامت روان غربالگری می‌شوند، بسته به اینکه غربال آن‌ها مثبت یا منفی باشد، خدمات متفاوتی را دریافت می‌کنند و گروهی که غربال منفی می‌شوند، برای حضور در کلاس‌های آموزشی انتخاب می‌شوند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه افزود: برای اینکه از صحت داده‌های سامانه سیب و ارزیابی و پایش عملکرد کارکنان، مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی مطمئن شویم، یک پیامک به افراد خدمت گیرنده ارسال می‌کنیم که آیا این خدمت را دریافت کرده اند یا خیر و آیا از آن رضایت دارند یا خیر.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراجعه روزانه ۶۰۰ هزار نفر به حوزه بهداشت/ آموزش، رکن اصلی حوزه بهداشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..