تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیل پرونده الکترونیک برای کودکان کار در استان البرز

دکتر افسون تیزویر با بیان این مطلب که وظائف برای رسیدن به این شعار باید تعریف شود، عنوان کرد: گام های بسیار خوبی در البرز در خصوص افزایش واحدهای بهداشتی برداشته شده است که این مطلب با هدف امکان دسترسی بهتر به مردم فراهم شده است.

 دکتر تیزویر افزود: مشاوره تغذیه به مردم یکی از نیازهای ضروری است که از سال گذشته نسبت به این نکته اطلاع رسانی شده است از دیگر خدمات صورت گرفته خدمات بهداشت و روان که برای این منظور یک کارشناس بهداشت و روان در تمام مراکز بهداشتی مستقر شده است.

وی توضیح داد: خدمات ما اختصاص به خدمات مادر و کودک منتهی می شد که با تمهیدات صورت گرفته این حوزه گسترده شد و امروز برای بیماران غیرواگیر دار، سالمندان و ... در نظر گرفته شده است که در مراکز بهداشتی اعمال می شود.

دکتر تیزویر بیان کرد: همینطور در خصوص بلایا و وقوع آن بسته های اطلاع رسانی در نظر گرفته شده که به خانوارها در این زمینه با هدف ارزیابی به واکنش مردم در برابر بلاهای طبیعی اطلاعات لازم داده می شود.

پرونده الکترونیک برای کودکان کار در استان البرز تشکیل می‌شود
 

دکتر افسون تیزویر گفت : در طرح  راه‌اندازی پروژه  الکترونیک در سطح استان البرز هزار و ۴۰۰ سیستم به مراکز مربوطه  فروخته شده  که به صورت پایلوت در استان بوده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه بیش از ۶۶ درصد از افراد در استان البرز دارای پرونده الکترونیک در مراکز درمانی هستند که یکبار نیز از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند، گفت: در سالهای پیش بیماری‌های واگیر یکی از مشکلات مردم بود ولی در حال حاضر این معضل حل و در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر مانند سرطان، دیابت و غیره در بین مردم شیوع پیدا کرده است.
 

تیرویز با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱ هزار و ۸۰۰ مادر باردار در پوشش خدمات ما بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در مدارس پسران و دختران تمهیداتی انجام شده است که در آن برای این افراد در مدارس قرص‌های ویتامین و آهن تجویز و به آنها در طول سال داده می‌شود.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه قدم دومی که سازمان ما در این راستا برداشته است ایجاد ارتباط با نظام پزشکی و تقویت همکاری با این نهاد بوده است، گفت: رویکرد ما در این عرصه فعال شدن سیستم الکترونیک و ارائه خدمات درمانی سریع در تمامی مراکز درمانی سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل پرونده الکترونیک برای کودکان کار در دستور کار قرار دارد و واکسیناسیون این قشر جزو دغدغه های این سازمان بوده است، گفت: خانه بهداشت کارگری ویژه کودکان کار و اتباع بیگانه در حلقه دره فعالیت خود را آغاز کرده و مراقبت‌های بهداشتی در آنجا انجام می‌شود، این خانه بهداشت با همکاری پسماند و شهرداری فعالیت می‌کند و در طول هفته یک پزشک در این خانه بهداشت حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه حذف جوش شیرین در انواع نان بجز نان تافتون انجام شده است، خاطرنشان کرد: میزان مصرف نمک در نانوایی‌ها مورد رصد و بررسی است و از خانواده‌هایی که از نمک دریایی استفاده می‌کنند تقاضا داریم این کار را انجام ندهند زیرا یک سری املاح در این نمک وجود دارد که نباید وارد بدن انسان شود.

تیرویز ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده و بازدیدهای مستمر تولید خمیر انواع نان در استان البرز نیز در درصدهای بالا حذف شده و تنها در نان تافتون به صورت استثناء جوش شیرین مصرف می‌شود.

در این‌نشست دکتر تیزویر با بیان این که امسال هفته سلامت با شعار مراقبتهای اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی کار خود را آغاز کرد گفت: خوشبختانه در سال جاری ایجاد مشاوره های تغدیه و بهداشت روان به خدمات مراکز سلامت استان افزوده و به مردم در این زمینه خدمات ارزنده ای ارایه خواهند داد.

وی ادامه داد: در گذشته خدمات ما به مادر و کودک اختصاص می یافت اما هم اکنون این بسته حمایتی تا سالخوردگی نیز خدمات مناسبی به شهروندان ارایه می دهد.

این‌مسوول بیان کرد: در ارتباط با بلایا نیز بسته هایی تعریف شده که در گذشته وجود نداشت که هم اکنون با ایجاد این بسته اطلاعات لازم به خانواده ها ارایه می شود.

دکتر تیزویر اظهار کرد: آلودگی های تغذیه ای دیگر موضوعی است که در این خصوص باید بیشتر بدان پرداخت که مردم در مواجه  با موارد آلودگی چگونه برخورد کنند.

وی مطرح کرد: بهداشت دهان و دندان اینها پیشگیری از ابتلا به بیماری های دهان و دندان فعالیت می کنند که در سال گذشته این طرح در ۲ مرحله انجام‌شد.

زهرا داداشی مدیرگروه سلامت جمعیت،خانواده ومدارس  معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز در این ‌نشست در پاسخ به سوال خبرنگار شهروندگفت: بر اساس آمار اعلام شده ۱.۴ درصد کل جمعیت  استان را مادران باردار تشکیل می دهند که بر اساس برنامه های وزارت خانه به صورت اخص (مرگ مادری) شاخصی مهم و از اهداف توسعه پایدار است که در این زمینه مادران باردار تحت پوشش ما قرارگرفته و مشمول دریافت مکمل های لازم قرار میگیرند.

وی تصریح کرد: در این زمینه افراد از نوزادی تا سالمندی نیز شامل دریافت مکمل های لازم در کنار مادران باردار می شوند.

داداشی مطرح کرد: ارایه روزی یک عد پرل هزار واحدی ویتامین D۳ ، اسید فولیک یا یُدوفولیک از دیگر خدمات در این زمینه است که ارایه قرص فروس سولفات از پایان هفته ۱۶ بارداری تا سه ماه پس از زایمان و نیز تجویز مولتی ویتامین از روزی یک عدد از پایان هفته ۱۶ بارداری تا سه ماه پس از زایمان از دیگر خدمات در این زمینه است .

وی ادامه داد: در بخش سالمندی  ارایه روزی یک عد قرص کلسیم _ دی و ماهی یک عدد پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین د۳ انجام میشود.

دکتر  داداشی تصریح کرد:حدود ۲۱ هزار و ۸۰۰ مادر باردار در سال گذشته تحت پوشش بهداشت بوده اند و ۱۰۰ درصد آنها از مکمل ها استفاده کرده اند.

مهندس زهرا صفایی رییس گروه سلامت کار نیز در این‌نشست با اشاره به فعالیتهایی که در زمینه کودکان کار صورت گرفته است گفت: خانه بهداشت حلقه دره چندی پیش افتتاح شدکه در این مرکز با استفاده از پزشک، بهبار، نیروی بهداشت حرفه ای و محیط  کودکان کار مورد آزمایش های سلامت و واکسیناسیون قرار می گیرند.

وی مطرح کرد: انجام آموزش و همچنین بازرسی محیط های کار در سراسر  استان و ارائه خدمات اولیه سلامت از جمله فعالیتهایی است که صورت گرفته و دنبال می شود.

۴۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیل پرونده الکترونیک برای کودکان کار در استان البرز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..