تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کیهان: مصوبه ساماندهی پیام‌رسان‌ها دوسال است که بر زمین مانده

دکتر رضا تقی‌پور در روزنامه جام‌جم با طرح این سؤال که چرا قانون را اجرا نمی‌کنید؟ می‌نویسد: نقض حقوق کاربران و حریم شخصی تازگی ندارد و سال‌هاست این اتفاق روی می‌دهد. اطلاع دارید شورای عالی فضای مجازی، مصوبه‌ای در سال 96 درباره ساماندهی پیام‌رسان‌ها اعم از داخلی و خارجی منتشر کرد. این مصوبه پس از 6 ماه بحث و بررسی در دستور کار قرار گرفت و بعد از چند جلسه به تصویب رسید؛ ولی متاسفانه شاهد اجرا نشدن این مصوبه هستیم. در حالی که اگر این مصوبه به موقع اجرا شده بود، شاهد چنین گستاخی از سوی اینستاگرام علیه مردم ایران نبودیم.

همان‌طور که می‌دانیم به اسم جریان آزاد اطلاعات، محتوای مبتذل در این شبکه اجتماعی در دسترس کاربران قرار دارد و بهتر است بگوییم این جریان آزاد افتضاحات است نه جریان آزاد اطلاعات!
نتیجه بی‌توجهی به اقدامات پیشگیرانه این می‌شود که امروز شاهد آن هستیم و می‌بینیم داعش و دیگر جریان‌های تروریستی به صورت آزادانه فعالیت می‌کنند و سپاه که علیه تروریست‌ها اقدام کرده و دنیا اقدامات این نهاد را دیده، تروریست خوانده می‌شود. البته طبیعی است آمریکا از سپاه عصبانی باشد، زیرا سپاه داعش را از بین برده است و این‌گونه علیه سپاه دشمنی کرد.

سوء‌تدبیر مسئولان سبب شده این نرم‌افزارها گسترش پیدا کنند و من معتقدم نرم‌افزارهایی مانند اینستاگرام جهل مدرن را حاکم می‌کنند و با تسلط آمریکا بر این نرم‌افزارها، اعمال دشمنی می‌کند. مزدوری، ماهیت و ذات این نرم‌افزارهاست و تعجب می‌کنم چطور مسئولان مقابل این اتفاقات ساکت هستند و البته ما انتظار اضافه‌ای نداریم و فقط می‌پرسیم چرا قانون را اجرا نمی‌کنید و به‌رغم گذشت دو سال از مصوبه فوق، هنوز شاهد هرج و مرج و جولان دادن در این فضا و تهدید ارزش‌ها هستیم. شورا در این مورد کار خود را انجام داده و مخاطبان این مصوبه باید پاسخگو باشند که چرا از جامعه در برابر این آسیب‌ها محافظت نمی‌کنند و جا دارد مردم از مسئولان، جواب این سؤالات را مطالبه کنند. متاسفانه این به رویه ناهنجاری تبدیل شده که از بین رفتن ارزش‌ها را در پی دارد. بدون حاکمیت قانون و مقررات در این فضا، ارزش‌ها آسیب خواهند دید و تفرقه‌افکنی و افترا جای ارزش‌ها را خواهد گرفت و امروز شاهد اتفاق افتادن این موضوعات در جامعه هستیم. کسانی که کلید این اتفاقات دستشان است فقط تماشاگر هستند و به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کنند. من بر این باورم هرکسی باید به وظیفه‌اش عمل کند. زیرا عده‌ای با ساخت دوقطبی روی واژه فیلترینگ تلاش می‌کنند اذهان را از اصل مسئله دور کنند. امروز بعد از خرابی‌هایی که به دلیل سوءاستفاده از این بسترها ایجاد شده هنوز اقدامی در عمل صورت نگرفته است و توصیه می‌کنم مسئولان به وظایف خود بازگردند و در قبال قانون مسئول باشند.

2323




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کیهان: مصوبه ساماندهی پیام‌رسان‌ها دوسال است که بر زمین مانده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..