تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سبز و آبی و قرمز؛به سوی تاریخ‌سازی

عرفان حاج‌بابایی: سه نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا از فردا در حالی پا به دور برگشت مرحله گروهی این مسابقات می گذارند که فارغ از شروع ضعیف شان در این رقابت ها، حالا هر سه تای آن ها از شانس قابل توجهی برای صعود از گروهشان برخوردارند. پرسپولیس،استقلال و ذوب آهن، سه نماینده فوتبال ایران در آسیا هیچکدام نتوانستند در هفته اول بازی ها به پیروزی دست یابند اما نتایجی که در ادامه کار گرفتند، بخت آن ها را برای صعود زنده کرده و آن ها اگر بتوانند در سه بازی پیش روی خود نتایج قابل قبولی بگیرند می توانند صعود خود به یک هشتم نهایی را جشن بگیرند.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر شرایط سه نماینده ایرانی در این رقابت ها:

ذوب آهن؛مقتدر در صدر

نماینده ایران در گروه اول این مسابقات پس از عبور از دو پلی آف سخت پا به مرحله گروهی این رقابت ها گذاشت. شاگردان منصوریان پس از دو برد دراماتیک و سخت مقابل الکویت و الغرافه توانستند به دور نهایی بازی ها برسند و آن جا بود که سبزپوشان اصفهانی توانستند قابلیت های بالای خود در آسیا را نشان دهند.

منصوریان و ذوب که هردو کارنامه قابل دفاعی در طول تاریخ این رقابت ها دارند، در گام نخست مقابل الزورای عراق در فولادشهر متوقف شدند اما سپس دو برد سه گله مقابل النصر عربستان و الوصل امارات-دو مدعی اصلی گروه- ذوبی ها را در پایان دور رفت مرحله گروهی این رقابت ها با 7 امتیاز به صدر جدول گروه رساند و آن ها حالا بهترین شانس را برای صعود به مرحله بعدی دارند.

ذوب در دور برگشت بازی ها سه شنبه شب پذیرای الوصل امارات خواهد بود و یک برد در این دیدار می تواند صعود شاگردان منصوریان به مرحله بعدی را قطعی کند.

ذوب در ادامه باید در زمین تیم الزورا به میدان برود و در هفته آخر هم در زمینی بی طرف میزبان النصر عربستان است.

استقلال؛زندگی در گروه مرگ

برخلاف انتظارات، استقلال شروع ضعیفی در آسیا داشت. آن ها که برای حضور در این بازی ها تیم خود را با بازیکنانی خارجی مسلح کرده بودند، در گام نخست خیلی راحت مقابل الدحیل با سه گل تسلیم شدند و در هفته دوم بازی ها هم در ورزشگاه آزادی علی رغم ارائه فوتبالی جذاب و هجومی، مقابل العین بیش از یک امتیاز کسب نکردند.

در هفته سوم اما شرایط دگرگون شد و آبی های تهران با کسب بردی مهم و حیاتی مقابل الهلال عربستان، توانستند به جدول مسابقات برگردند و در گروه مرگ یک بار دیگر زنده شوند.

استقلالی ها حالا در آستانه آغاز دور برگشت، پایین تر از الهلال 6 امتیازی و هم امتیاز با الدوحیل، با 4 امتیاز در رده سوم جدول ایستاده اند و اگر بتوانند امتیازات کافی را از سه دیدار پیش روی خود کسب کنند، می توانند برای سومین فصل پیاپی از گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

استقلالی ها سه شنبه شب در دبی مهمان الهلال خواهند بود و سپس در ورزشگاه آزادی از الدحیل میزبانی می کنند و در هفته پایانی رقابت ها هم در امارات به مصاف العین خواهند رفت. سه بازی سختی که استقلال برای صعود حداقل احتیاج به کسب 6 امتیاز از آن را دارد.

پرسپولیس؛جدال با ژاوی برای صعود

روند نتیجه گیری سرخ پوشان در لیگ قهرمانان آسیا هم درست مثل رقیب سنتی شان بوده. نایب قهرمان فصل گذشته رقابت های لیگ قهرمانان، در دو بازی اول خود مقابل پاختاکور و السد فقط توانست 1 امتیاز کسب کند تا شانسش برای صعود کمرنگ تر از همیشه باشد. با این حال پیروزی ارزشمند مقابل الاهلی عربستان پرسپولیس را با 4 امتیاز یک بار دیگر به جدول مسابقات برگرداند و آن ها حالا سه جدال سرنوشت ساز برای تعیین سرنوشت خود در این رقابت ها دارند.

پرسپولیس در اولین گام امشب از ساعت 20 در شهر دبی باز هم باید با الاهلی عربستان دیدار کند. الاهلی که حالا موقعیت خود را در خطر می بیند،قطعا حریف دردسر سازی برای قرمزها در بازی امشب خواهد بود.

پرسپولیس در ادامه باید با پاختاکور در زمین حریف بازی کند و در نهایت در هفته پایانی در ورزشگاه آزادی پذیرای ژاوی و یارانش خواهد بود. دیداری فوق العاده حساس که با توجه به وضعیت فعلی جدول می تواند نقشی تعیین کننده در تیم صعودکننده از گروه D لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

254 251




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سبز و آبی و قرمز؛به سوی تاریخ‌سازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..