تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیسبوک اطلاعات ایمیل و فهرست مخاطبان بیش از ۱.۵ میلیون کاربر خود را ذخیره کرده است!

فیسبوک اطلاعات ایمیل و فهرست مخاطبان بیش از ۱.۵ میلیون کاربر خود را ذخیره کرده است!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکلات امنیتی فیس‌بوک آن‌قدر افزایش پیدا کرده که به اخبار معمولی روزانه حوزه فناوری تبدیل شده است، فیس‌بوک در یک سال اخیر در بیش از ۱۰ – ۱۵ مورد به دلیل مشکلات امنیتی در شبکه اجتماعی خود یا نرم افزار‌های وابسته همچون اینستاگرام و واتساپ، اطلاعات خصوصی کاربران را منتشر کرده و نتوانسته مهم‌ترین رسالت خود یعنی حفظ حریم خصوصی را به خوبی انجام دهد.

به تازگی اعلام شده که فیس‌بوک به اطلاعات ایمیل بیش از یک و نیم میلیون کاربر خود دسترسی داشته و بدون اجازه آن‌ها این اطلاعات را در سرور‌های خود ذخیره کرده است. به گزارش Business Insider فیس‌بوک از ماه می‌سال ۲۰۱۶ میلادی تا ماه گذشته برای ایجاد حساب کاربری از سیستم تائید ایمیل استفاده می‌کرد، این سیستم به صورت معمول به گونه‌ای است که کاربر پس از ثبت اطلاعات خود، یک ایمیل حاوی لینک تائید دریافت می‌کند و با ورود به آن لینک، حساب کاربری‌اش فعال می‌شود. اما سیستم تائید اعتبار فیس‌بوک روش دیگری دارد، در این سیستم کاربر پس از ثبت اطلاعات باید ایمیل خود را تائید کنند و این عمل تنها با وارد کردن رمزعبور ایمیل در فیس‌بوک امکان پذیر است، به این ترتیب فیس‌بوک ایمیل و رمز عبور ایمیل کاربران را به‌دست می‌آورد و پس از آن، اطلاعات ایمیل و فهرست مخاطبان آن را استخراج و ذخیره می‌کرد.

فیسبوک اطلاعات ایمیل و فهرست مخاطبان بیش از ۱.۵ میلیون کاربر خود را ذخیره کرده است!

از نظر فنی نباید چنین سیستم تائید اعتباری برای کاربران فعال باشد، اما فیس‌بوک در توجیح خود می‌گوید سیستم اعتبار سنجی مرسوم به عنوان یک گزینه انتخابی در دسترس کاربران بوده، اما در روند ثبت نام کاربران، سیستم اعتبارسنجی معیوب فیس‌بوک به صورت پیش‌فرض پیش روی کاربران قرار می‌گرفت، کاربران نیز به این سایت اعتماد کرده و با همان روش حساب کاربری خود را فعال می‌کردند، در صورتی که حال مشخص می‌شود کاربران خود باید دقت بیشتری به خرج داده و حتی به شبکه‌ای اجتماعی بزرگی مانند فیس‌بوک اعتماد نکنند و از همان روش اعتبار سنجی سنتی استفاده نمایند. البته فیس‌بوک این روش اعتبار سنجی را به دلیل مشکلاتی که داشت در ما گذشته تغییر داد.

فیسبوک اطلاعات ایمیل و فهرست مخاطبان بیش از ۱.۵ میلیون کاربر خود را ذخیره کرده است!

پس از افشا این حقیقت، سخنگو فیس‌بوک در مصاحبه با Business Insider اعلام کرد که ذخیره‌سازی اطلاعات و فهرست مخاطبان ایمیل به صورت تصادفی و به عنوان بخشی از فرایند ثبت نام کاربران جدید انجام شده و عمدی در کار نبوده است. وی اعلام کرد که این اطلاعات ناخواسته آپلود شده و با کسی به اشتراک گذاشته نشده، به این ترتیب شخصی یا سازمانی از وجود این اطلاعات در دو سال اخیر خبر نداشته و حالا خود فیس‌بوک با کشف آن، در حال حذف اطلاعت است. سخنگوی فیس‌بوک اعلام کرد که مشکل اصلی حل شده و دیگر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

فیسبوک اطلاعات ایمیل و فهرست مخاطبان بیش از ۱.۵ میلیون کاربر خود را ذخیره کرده است!

جالب است که در شبکه اجتماعی بزرگی مانند فیس‌بوک چنین نقص بزرگی وجود داشته و هیچ‌یک از مهندسان فنی و گروه پشتیبان این سایت طی دو سال از آن اطلاعی نداشتند. پیشنهاد می‌شود کاربران در استفاده از شبکه‌های مجازی و وارد کردن اطلاعات خود دقت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: استفاده از روشی ناامن برای نگهداری گذرواژه کاربران در اینستاگرام

انتهای پیام/

رسوایی جدید فیس‌بوک



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیسبوک اطلاعات ایمیل و فهرست مخاطبان بیش از ۱.۵ میلیون کاربر خود را ذخیره کرده است!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..