تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعرفه برخی بیمارستان‌های خیریه از بیمارستان‌های دولتی بیشتر است

تعرفه برخی بیمارستان‌های خیریه از بیمارستان‌های دولتی بیشتر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان تخصصی جراحی عروق علوی در مشهد گفت: اصلی‌ترین هدف نظام سلامت این است که سلامت مردم را افزایش دهد و به‌دلیل گران‌بودن هزینه‌های سلامت، هدف دوم را محافظت مالی مردم در برابر خدمات،که چند موضوع شامل اینکه مردم در برابر هزینه‌های بهداشت و درمان فقیر نشوند، دچار هزینه‌های کمرشکن نشوند و همچنین پرداختی از جیبشان به‌حداقل برسد، می‌شود.


وی تصریح کرد: هدف سوم کسب رضایت مردم است که باز هم به‌ مسایل مالی وابسته است و هدف چهارم کارایی است، به این معنا که با پول کمتر، سلامت بیشتری به‌دست آید.


معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بدترین نوع فقر، فقر ناشی از بیماری است افزود: وقتی علت فقر بیماری است، در سیکل معیوبی قرار می‌گیرد و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر سالانه ۱۰۰ میلیون نفر به‌خاطر هزینه‌های بهداشتی و درمانی زیر خط فقر می‌روند، در حالی که نیمی از مردم دنیا خدمات بهداشتی و درمانی ناقص دریافت می‌کنند.


حریرچی اظهار داشت: با اجرایی‌شدن طرح تحول سلامت تعداد بیمارانی که به دلیل هزینه‌های درمانی زیر خط فقر قرار می‌گرفتند،کاهش پیدا کرده و اکنون بیانگر رقم ۴۲۰ هزار نفر است در حالی که تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت، این رقم ۶۷۰ هزار نفر بود.


وی تصریح کرد: طبق قانون در برنامه ششم باید این آمار به‌زیر ۲۵ درصد برسد، بنابراین ما هنوز دچار مشکل هستیم، البته به‌طور معمول هیچ دولتی در دنیا نمی‌تواند همه این هزینه‌ها را تأمین کند و در اروپا و آمریکا نیز این اتفاق نمی‌افتد در حالی که ۷۰ درصد بیمارستان‌ها در چند ایالت آمریکا خیریه است، اما هیچ چیزی عاید سمن‌ها و خیران نمی‌شود و توسعه بیمارستان را هم تأمین نمی‌کند.


معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: باید در کنار دولت از حضور خیرین نیز در عرصه تامین هزینه‌های درمانی و بهداشتی بهره گرفت، زیرا در تمام دنیا نیز هیچ دولتی نمی‌تواند به تنهایی تمامی هزینه‌های درمانی را متقبل شود. تعرفه بیمارستان‌های خیریه در کشور معمولا بالاتر از بیمارستان‌های دولتی است و باید در این زمینه چاره‌اندیشی لازم صورت بگیرد.


حریرچی افزود: ترجیح ما این است که خیران مرکز درمانی بسازند و خودشان آن را اداره کنند، در غیر این صورت می‌توانند با ساخت مرکز درمانی، برای اداره آن را در اختیار دولت بگذارند.

انتهای پیام// ز. م


پرداختی از جیب بدترین نوع تأمین منابع در نظام سلامت پولی است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعرفه برخی بیمارستان‌های خیریه از بیمارستان‌های دولتی بیشتر است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..