تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین استخر شن در مدارس با نیازهای ویژه استان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان از افتتاح اولین استخر شن در مدارس با نیازهای ویژه استان برای دانش آموزان دوره پیش دبستانی و ابتدایی در اتاق بازی مدرسه استثنایی شفاء قروه خبر داد.

خلیل رنجبر افزود :امروزه تأثیرگذاری تکنیک شن بازی درمانی که وسیله مناسبی برای پاسخگویی به طیف گسترده تخیلات کودک است به درجه ای از اهمیت رسیده است که در تمامی کلینیک های مشاوره وروان درمانی کودک به عنوان یکی از وسایل ضروری اتاق بازی محسوب می شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت:این استخر شن به مساحت ۱۰ متر مربع و با تأمین تجهیزات جهت استفاده و توانمندسازی ۱۰۵ نوآموز و دانش آموز با نیاز ویژه دوره پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان قروه با تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون ریال راه اندازی شده است.

وی ادامه داد:شن درمانی روشی تشخیصی همراه با راهبردهای درمانی مبتنی بر رویکرد روانپویشی است که طی آن کودک دارای اختلال کمبود توجه ،بیش فعال و پرخاشگر تعارضات حل نشده ای را که در ضمیر نا خودآگاه خود نهفته دارد، برون فکنی می کند و درمانگر متخصص در این تکنیک با مشا هده و ثبت این وقایع کمک می کند تا رفتارهای نابهنجار کودک شناسایی و در طی یک دوره درمانی این رفتارها درمان شود.

رنجبر با اشاره به اینکه در شن بازی کودک علاوه براینکه به لحاظ روانی تخلیه می شود رضایت درونی نیز کسب می کند، اظهار کرد : این بازی در پرورش خلاقیت ،ابتکار وسازندگی او نیز مؤثربوده و به لحاظ آموزشی مفاهیم وزن و ظرفیت را آموخته با خاصیت چسبندگی ،شکل پذیری ،تقسیم پذیری ،برگشت پذیری آشنا می شود وبه درک مفاهیم هندسی ،فضایی و... می رسد.

وی در ادامه افزود :تأثیر شن بازی درمانی در کاهش اختلالات اضطرابی بویژه در دانش آموزان با نیازهای ویژه به اثبات رسیده ،چرا که کودک با تکیه بر ارتباطات غیرکلامی به تسهیل و تقویت منابع درونی پرداخته و از طریق این بازی درمانی غیرمستقیم با کسب آرامش نسبی به شناخت جدید و درک واقعیت می رسد وبه روش عینی توانایی خود را نمادی کرده واحساس تسلط می کند.

انتهای پیام/ع

اولین استخر شن در مدارس با نیازهای ویژه استان افتتاح شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین استخر شن در مدارس با نیازهای ویژه استان افتتاح شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..