تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشاورزان استان نگران هجوم ملخ‌های غیر بومی نباشند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد غفوری گفت: هجوم ملخ‌های غیر بومی به برخی مناطق جنوب کشور، اراضی کشاورزی و باغات این استان را به دلیل دور بودن از مناطق در معرض هجوم این حشرات، تهدید نمی‌کند.

وی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان افزود: با این وجود مزارع استان برای رعایت جوانب احتیاط به صورت مرتب رصد می‌شوند تا در صورت بروز هر گونه رویت حملات آفت ملخ، سمپاشی شوند.

غفوری با اشاره به اینکه از هفتم اردیبهشت سمپاشی بیش از هشت هزار هکتار از مزارع برای جلوگیری از هجوم ملخ‌های بومی در این استان آغاز می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته در این راستا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای سمپاشی هشت هزار هکتار از کانون‌های آلوده هزینه شد.

وی یادآور شد: سم دلتامترین و دستگاه‌های سمپاشی بین بهره برداران در کانون‌های آلوده توسط کارشناسان حفظ نباتات و کارشناسان شبکه مراقبت با همکاری دهیار و شورا‌های روستا‌های تابع شهرستان‌ها به صورت رایگان توزیع می‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه تمام سموم توزیع شده برای مبارزه با آفت ملخ بومی به صورت رایگان است، گفت: مبارزه با آفت بومی ملخ همه ساله در مراتع و اراضی کشاورزان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: پوره‌ها و حشرات کامل از برگ، ساقه سبز و از پوست میزبان تغذیه می‌کنند و هر ملخ قادر است تا سه برابر وزن خود تغذیه کند.

غفوری اضافه کرد: ملخ‌ها به دلیل استفاده غذایی از مراتع و باغات به این اماکن خسارت وارد می‌کنند که در صورت کنترل نشدن قادرند تا ۹۰ درصد به محصول خسارت بزنند.

وی افزود: در سال‌هایی که جمعیت این ملخ طغیان داشته باشد، تمام پوشش گیاهی و سرسبزی اطراف خود را مورد حمله قرار می‌دهد و اگر گیاهان مورد حمله جوان باشند کاملا آن‌ها را از بین می‌برند.

انتهای پیام/ع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشاورزان استان نگران هجوم ملخ‌های غیر بومی نباشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..