تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شبکه جهانی آب و هوا با حمله سایبری از دسترس خارج شد

حمله سایبری شبکه جهانی آب و هوا را از دسترس خارج کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هکر‌ها به وسیله باج افزاز‌ها یا ransomwares به شبکه جهانی آب و هوا (TWC) حمله کردند و آن را برای بیش از یک ساعت از دسترس تماشاگران در سراسر جهان خارج کردند.

این حمله در حالی صورت گرفت که شبکه تلویزیونی TWC در حال پوشش گزارش آب و هوای جنوب شرق آسیا بود و در اواسط برنامه به طور ناگهانی از دسترس خارج شد. میزان اهمیت این حمله سایبری در حدی بود که سازمان‌های امنیتی ایالات متحده آمریکا به سرعت وارد آن شدند تا اختلال ایجاد شده را حل و مبدا حمله را شناسایی کنند.

شبکه تلویزیونی آب و هوا پس رفع مشکل ایجاد شده در روال عادی برنامه‌هایش با انتشار اطلاعیه گفت: ما از تمامی بینندگان خود به خاطر مشکل ایجاد شده معذرت می‌خواهیم و تلاش کردیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل را رفع کنیم. تیم پشتیبانی فنی این شبکه با همکاری تعدادی از سازمان‌های امنیتی از این پس تدابیری را در پیش گرفته است که از بروز چنین مشکلاتی به هر عنوان جلوگیری شود.

حمله سایبری شبکه جهانی آب و هوا را از دسترس خارج کرد

با توجه به تغییرات اقلیمی گسترده جهان در دهه‌های اخیر که سبب بروز حوادث طبیعی فاجعه باری نظیر طوفان‌های بزرگ و سیلاب‌های مرگبار شده، بررسی و پیش بینی هر لحظه از آب و هوای مناطق مختلف اهمیت دو چندان پیدا کرده و باعث شده است دولت‌ها در سراسر جهان بودجه‌های قابل توجهی را به این امر اختصاص دهند.

امروزه باج افزار‌های مختلف و بسیار مخربی در دنیا وجود دارد. یک نمونه از این باج افزار‌ها یا ransomwares با نام WannaCry از سال ۲۰۱۷ در فضای اینترنت نفوذ کرده و تا کنون توانسته است سیستم‌های بیش از ۱۵۰ کشور را تحت تاثیر خود قرار دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این باج افزار از سال اولین با از کره شمالی به دنیای گسترده وب ارسال گردیده است.

بیشتر بخوانید: هک ۵۰ هزار پرینتر برای جمع کردن عضو یوتیوب

انتهای پیام/

شبکه جهانی آب و هوا مورد حمله باج افزاری قرار گرفت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شبکه جهانی آب و هوا با حمله سایبری از دسترس خارج شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..