تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پذیرش بیش از یک هزار دانشجوی خارجی/ ایجاد معاونت‌های تخصصی علمی در دانشگاه

پذیرش بیش از یک هزار دانشجوی خارجی/ ایجاد معاونت‌های تخصصی علمی در دانشگاهبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بین جامعه المصطفی العالمیه و دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، بیان کرد: میلاد باسعادت امام زمان (عج) را تبریک می‌‎گویم و خدا را شاکریم که این جلسه در شب نیمه شعبان برگزار می‌‎شود.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی العالمیه یک نهاد علمی شبکه‌ای است که مربوط به علم سنتی ایران و دینی می‌‎شود و با دارا بودن شبکه بین‌المللی، دانشجویان خارجی زیادی دارد، دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک شبکه دانشگاهی اجتماعی است که اکنون بنا داریم این شبکه دانشگاهی را در کشور‌های منطقه نیز گسترش دهیم.

مدل‌های انسجام در جذب دانشجویان خارجی 

طهرانچی با اشاره به تغییر ساختار دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید بیان کرد: در رویکرد جدید ستاد دانشگاه به علم، معاونت‌های تخصصی «علوم انسانی و هنر»، «علوم، مهندسی و کشاورزی»، «تحقیقات، فناوری و نوآوری»، «علوم پزشکی» و «آموزش‌های عمومی و مهارتی» ایجاد شده است و امیدواریم این نشست‌ها و تفاهم‌نامه‌ها منجر به فعالیت‌های مشترک و هم‌افزا شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه بین الملل رشد خوبی داشته است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی دارد و در شش ماه گذشته ۱۲۰۰ نفر پذیرش دانشجوی خارجی داشته‌ایم. با توجه به دارا بودن مجموعه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجویی، سعی داریم با فراهم کردن زیرساخت‌ها، تعداد دانشجویان خارجی را افزایش دهیم؛ سیاست ما در جذب دانشجویان خارجی مدل‌های انسجام‌یافته است.

طهرانچی اظهار امیدواری کرد که امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه بتواند به تحقق برنامه‌های این ۲مجموعه منجر شود.

موتور محرکه گام دوم انقلاب، حرکت علمی است

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی گفت: انقلاب اسلامی در حوزه علم دستاورد‌های قابل توجهی داشته است. همانطور که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید کرده‌اند، موتور محرکه گام دوم انقلاب، حرکت علمی است که خوشبختانه در ۲دهه گذشته ظرفیت خوبی در داخل و فضای بین المللی ایجاد شده است.

دانشجو یک سرمایه بزرگ علمی است

وی ادامه داد: مراکزی مانند دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه با نگاهی که در دوره جدید در آن وجود دارد، ظرفیت بسیار خوبی برای دیپلماسی علمی کشور هستند. با توجه به جمعیت جوانان کشور، یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو، رقم قابل توجهی است که این موضوع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است. دانشجو یک سرمایه بزرگ علمی است که باید قدر آن را دانست.

عباسی با بیان اینکه جامعه المصطفی ۵۰ هزار دانشجو و طلبه از ۱۳۰ ملیت دارد، گفت: کمتر کشوری را سراغ داریم که دانشجویی در جامعه المصطفی نداشته باشد و این ظرفیت قابل توجهی است که می‌توانیم برای آینده، توسعه روابط علمی، دیپلماسی علمی و حضور علمی انقلاب اسلامی در جهان از آن استفاده کنیم. جمهوری اسلامی ایران به عنوان مجموعه‌ای صاحب فکر و گفتمان مطرح است و حضور آن از جنس فرهنگ، پیام علمی و معنوی است و جا دارد برای این کار ظرفیت‌های مشترک جامعه المصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی را تجمیع کنیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تأکید کرد: فارغ‌التحصیلان جامعه المصطفی به عنوان سرمایه‌های اجتماعی انقلاب اسلامی در جای جای جهان حضور دارند و یک شبکه انسانی ایجاد کرده‌اند که با علقه و وابستگی که به جمهوری اسلامی ایران دارند، می‌توانند در خدمت ترویج فرهنگ انقلاب باشند. دانشگاه آزاد اسلامی اگر بخواهد حضور جدی‌تری در کشور‌های منطقه داشته باشد، می‌تواند از ظرفیت‌های جامعه المصطفی استفاده کند.

ساختار دانشگاه آزاد اسلامی به سمت علم پایه رفته است

وی بیان کرد: همانطور که ساختار دانشگاه آزاد اسلامی به سمت علم پایه رفته است و حوزه‌های دانشی در آن مورد توجه جدی‌تری قرار گرفته، جامعه المصطفی نیز مبنای مجتمع‌ها و مراکز علمی خود را در حوزه صف، براساس ۶ حوزه دانشی «فقه و اصول»، «قرآن و حدیث»، «تاریخ، سیره و تمدن»، «مباحث علوم انسانی و اجتماعی»، «حکمت و مطالعه ادیان» و «مباحث فرهنگ و زبان» را قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: جامعه المصطفی تاکنون وارد مباحث علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم پزشکی نشده است که می‌توانیم در این حوزه‌ها از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی کمک بگیریم تا طلاب و دانشجویان علوم انسانی و علوم اسلامی جامعه المصطفی بتوانند پس از فراغت تحصیل یا در حین تحصیل، در این حوزه‌ها نیز کسب دانش کنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تأکید کرد: جامعه المصطفی در کشور‌های هندوستان، افغانستان و پاکستان ظرفیت خوبی دارد که می‌توانیم در راستای انجام مأموریت‌های محوله براساس تفاهم‌نامه همکاری در زمینه همکاری‌های بین المللی با دانشگاه آزاد اسلامی در این کشور‌ها مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی با تجارب ارزنده‌ای که در آموزش زبان فارسی به دانشجویان و طلاب خارجی دارد، می‌تواند به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند، گفت: می‌توانیم براساس تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی، کلاس‌های آموزش زبان فارسی را برای دانشجویان خارجی این دانشگاه برگزار کنیم تا دانشجویان بتوانند پس از ۶ ماه حضور در این کلاس‌ها، آمادگی حضور در کلاس‌های درس دانشگاه را داشته باشند.

عباسی در پایان اظهار کرد: امیدواریم این تفاهم نامه، زمینه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کند و موجب خیر و برکت برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پذیرش بیش از یک هزار دانشجوی خارجی/ ایجاد معاونت‌های تخصصی علمی در دانشگاه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..