تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران، هزینه‌ها را تحمل می‌کنیم

حسین انتظامی، سرپرست سازمان سینمایی، عصر امروز (شنبه ۳۱ فروردین) در سومین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از گذر سینما در خیابان برادران مظفر و سینما فلسطین از مراکز برپایی جشنواره بازدید کرد. 

وی در این بازدید که رضا میرکریمی، دبیر و تعداد دیگری از مدیران جشنواره وی را همراهی می‌کردند، گفت: «همکاران ما در سازمان سینمایی درباره مساله ادغام یا جدا بودن دو بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر مطالعه و بررسی می‌کنند. تجدید ساختارها با توجه به ماموریت‌های جدید سازمان سینمایی در داخل سازمان و به تبع موسسات وابسته در حال انجام است و بحث نهایی آن تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.»

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «یکی از طرح‌هایی که در دست انجام داریم، این است که همه جشنواره‌ها را ارزیابی و دستورالعمل‌های آن را به شکل پیش نویس آماده کنیم. برای انجام این طرح، نظرات سینماگران را جلب و به عنوان یک سند تنظیم می‌کنیم.»

انتظامی درباره حضور مهمانان خارجی در جشنواره جهانی فیلم فجر هم توضیح داد: «این‌که سینماگران زیادی از همه جای دنیا و حدود ۷۰ کشور در این رویداد حضور دارند، بسیار خوب است به ویژه در شرایط کنونی که آمریکا در تلاش برای تحریم و به انزوا بردن ایران است.»

سرپرست سازمان سینمایی تاکید کرد: «برگزاری این جشنواره تایید می‌کند، سینما توان بالایی برای نمایش فرهنگ و هنر ایران دارد.»

وی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد ۵ ساله برگزاری مستقل جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: «جشنواره جهانی فیلم فجر رشد بسیار خوبی داشته است و از سینمای ایران نیز چنین انتظاری می‌رفت که این جشنواره در هر دوره ارتقا یابد.»

انتظامی ادامه داد: «ظرفیت‌های این رویداد برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران چه در اکران و چه در وی‌اودی به قدری است که می‌توان هزینه‌ها را متحمل شد و جشنواره را مجزا برگزار کرد.»

سرپرست سازمان سینمایی همچنین در باره برپایی گذر سینما در خیابان برادران مظفر و در کنار سینما فلسطین گفت: «چنین برنامه‌هایی باعث می‌شود سینما به وجه اجتماعی خود نزدیک‌تر شود و ارتباط بیشتری با عامه مخاطبان ومردم برقرار کند. علاوه بر رشدی که جشنواره در سال‌های گذشته داشته است، اجرای چنین برنامه‌هایی نیز به معرفی و شناخت بیشتر آن کمک می‌کند و با حضور مردم در این برنامه‌ها رونق بیشتری به جشنواره می‌دهد.»

سی‌ و هفتیمن جشنواره جهانی فیلم فجر از ۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در تهران و محل سینما فلسطین و سینما چارسو برگزار می‌شود.

۵۷۵۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران، هزینه‌ها را تحمل می‌کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..