تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یادبودی برای یک هنرمند در «سنگلج»/ سنگ نمادین یادبود محمد مطیع در بهشت زهرا (س) نصب می‌شود

یادبودی برای محمد مطیع در «سنگلج»/ سنگ نمادین یادبود محمد مطیع در بهشت زهرا (س) نصب می‌شودبه گزارش حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین یادمان زنده یاد محمد مطیع بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران ساعتی پیش با حضور هنرمندان و مسئولان تئاتری از جمله شهرام کرمی مدیر کل هنر‌های نمایشی در تماشاخانه سنگلج تهران برگزار شد.

محمدعلی کشاورز، هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در پیامی ضبط شده برای درگذشت محمد مطیع در مراسم یادمان او گفت: محمد مطیع یکی از بازیگران خیلی خوب ما بود. بازیگر خیلی خوبی بود، بسیار نجیب، شریف و با استعداد، اما اشتباه بزرگی کرد و رفت.

در ابتدای مراسم، ایرج راد رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر طی سخنانی گفت: محمد برای من زنده است، همانطور که در همه شما زنده است. او در قلب همه ما حضور دارد؛ به خاطر صداقتش، عشق به تئاتر و زحماتی که برای رسیدن به یک نقش می‌کشید.

وی در ادامه افزود: بناست سنگی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به نام او و به یاد او داشته باشیم تا حداقل هر زمان به آنجا رفتیم، از دور احساس کنیم در کنار ما حضور دارد. من مطمئنم محمد مطیع در تئاتر ایران ماندنی و همواره زنده خواهد بود.

پس از پخش کلیپ یادمان زنده‌یاد مطیع، علی اکبر عالمی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: در گذرگاه حیات ما رهروان تیزپای خیالیم. می‌آییم و می‌رویم و در این خانه خیال نقش از خود بر جای می‌گذاریم. نقش آنان که راه خود را به درستی رفته‌اند، دیرتر پاک می‌شود.

همچنین علی دهکردی، نیز در سخنانی گفت: با آنکه برای بازگرداندن پیکر محمد مطیع به ایران بسیار تلاش کردیم، اما خانواده او به هر دلیل موافق نبودند، اما یک هنرمند تنها متعلق به خانواده خود نیست و پیشنهاد ایرج راد برای نصب سنگی نمادین به یاد او و حتی دیگر هنرمندان در گذشته‌ای که در جایی دور از وطن به خاک سپرده شده‌اند، پیشنهاد خوبی است. محمد مطیع در شیوه بازیگری خود نیز منحصر به فرد بود.

همچنین بهزاد فراهانی، عضو هیأت مدیره خانه تئاتر و رئیس انجمن بازیگران نیز گفت: تلخ است بمانی، بمانی و برای سوگ عزیزانت اشک بریزی. سخت است بدانی، بدانی که او از تو سهم بیشتری برای ماندن داشت.

وی همچنین افزود: مطیع نخبه‌ای بود که در برگ برگ کتاب‌های کتابخانه با برکتش عطر خوشایند نفس‌هایش جاری بود. با اینکه با طلایه‌داران هنر هم‌کاسه بود، هرگز نه حسودی کسی را کرد و نه دهانش را به بدگویی باز کرد. از محمد مطیع آموختم که آن باشم که هستم و آن بنمایم که فردا روز در میان نگاه مردم از خودم شرمگین نباشم.

در ادامه آرش عباسی کارگردان تئاتر نیز از آخرین اثر زنده یاد مطیع به نام «زیرزمین» یاد کرد و گفت: چیزی که از محمد مطیع در ذهن دارم این حسرت غم‌انگیز است که فکر نکنم هرگز از ذهنم پاک شود. در آن ۳۰ شبی که اجرا داشتیم تقریبا هر شب این سوال را از من می‌پرسیدند که آقا از بچه‌های ما کسی اومده امروز؟ و متاسفم که تقریبا هر شب مجبور بودم دلیل برای نیامدن دوستانش بیاورم.‌ای کاش همیشه به دلایلی غیر از این دور هم جمع شویم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یادبودی برای یک هنرمند در «سنگلج»/ سنگ نمادین یادبود محمد مطیع در بهشت زهرا (س) نصب می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..