تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتظامی: ادغام یا جدا بودن ۲ بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر در حال بررسی است

حسین انتظامی  سرپرست سازمان سینمایی، عصر امروز (شنبه ۳۱ فروردین) در سومین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از گذر سینما در خیابان برادران مظفر و سینما فلسطین از مراکز برپایی جشنواره بازدید کرد. 

وی در این بازدید که رضا میرکریمی، دبیر و تعداد دیگری از مدیران جشنواره وی را همراهی می‌کردند، گفت: «همکاران ما در سازمان سینمایی درباره مساله ادغام یا جدا بودن دو بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر مطالعه و بررسی می‌کنند. تجدید ساختارها با توجه به ماموریت‌های جدید سازمان سینمایی در داخل سازمان و به تبع موسسات وابسته در حال انجام است و بحث نهایی آن تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.»

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «یکی از طرح‌هایی که در دست انجام داریم، این است که همه جشنواره‌ها را ارزیابی و دستورالعمل‌های آن را به شکل پیش نویس آماده کنیم. برای انجام این طرح، نظرات سینماگران را جلب و به عنوان یک سند تنظیم می‌کنیم.»

انتظامی درباره حضور مهمانان خارجی در جشنواره جهانی فیلم فجر هم توضیح داد: «این‌که سینماگران زیادی از همه جای دنیا و حدود ۷۰ کشور در این رویداد حضور دارند، بسیار خوب است به ویژه در شرایط کنونی که آمریکا در تلاش برای تحریم و به انزوا بردن ایران است.»

سرپرست سازمان سینمایی تاکید کرد: «برگزاری این جشنواره تایید می‌کند، سینما توان بالایی برای نمایش فرهنگ و هنر ایران دارد.»

وی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد ۵ ساله برگزاری مستقل جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: «جشنواره جهانی فیلم فجر رشد بسیار خوبی داشته است و از سینمای ایران نیز چنین انتظاری می‌رفت که این جشنواره در هر دوره ارتقا یابد.»

انتظامی ادامه داد: «ظرفیت‌های این رویداد برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران چه در اکران و چه در وی‌اودی به قدری است که می‌توان هزینه‌ها را متحمل شد و جشنواره را مجزا برگزار کرد.»

سرپرست سازمان سینمایی همچنین در باره برپایی گذر سینما در خیابان برادران مظفر و در کنار سینما فلسطین گفت: «چنین برنامه‌هایی باعث می‌شود سینما به وجه اجتماعی خود نزدیک‌تر شود و ارتباط بیشتری با عامه مخاطبان ومردم برقرار کند. علاوه بر رشدی که جشنواره در سال‌های گذشته داشته است، اجرای چنین برنامه‌هایی نیز به معرفی و شناخت بیشتر آن کمک می‌کند و با حضور مردم در این برنامه‌ها رونق بیشتری به جشنواره می‌دهد.»

سی‌ و هفتیمن جشنواره جهانی فیلم فجر از ۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در تهران و محل سینما فلسطین و سینما چارسو برگزار می‌شود.

۵۷۵۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتظامی: ادغام یا جدا بودن ۲ بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر در حال بررسی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..