تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیل انجمن خبرنگاران بحران بسیار مفید است

تشکیل انجمن خبرنگاران بحران بسیار مفید استبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در روزنامه شهروند از روزنامه‌نگاران این روزنامه که همزمان با وقوع بحران سیل در کشور، در تمام طول ایام نوروز به اطلاع‌رسانی و انتشار روزنامه مبادرت کردند، قدردانی کرد. خدادی در اولین حضور خود در رسانه‌ها، ضمن گفت‌وگوی رودررو با خبرنگاران، به دغدغه‌ها و انتقادات آن‌ها گوش داد.

وی تشکیل انجمن خبرنگاران بحران برای اطلاع‌رسانی بهتر در مواقع بحرانی را بسیار مفید دانست و از حمایت ویژه مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه خبر داد.

خدادی در آسیب‌شناسی وضعیت مطبوعات در کشور نیز گفت: واقعیت امر این است که ما در جریان رسانه با چند مشکل مواجه هستیم که همگی را با همت خود صنف، می‌توانیم حل کنیم. ما به حضور رسانه بی‌توجه هستیم. در ماجرای سیل، رسانه‌ها درباره همه چیز نوشته‌اند جز خود رسانه. هیچ عکسی از عکاسی که عکس می‌گیرد، منتشر نمی‌شود، هیچ نکته‌ای درباره کمبود‌های رسانه‌ای در زمان بحران نوشته نمی‌شود و... به همه توجه می‌کنیم الا خودمان و نتیجه‌اش این شده است که از تخصصی‌بودن فاصله گرفته ایم.

او در همین زمینه به سه معضل رسانه‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: مثلث مشکلات رسانه ضلعی دارد به‌عنوان اقتصاد رسانه. باید پرسید چرا مردم برای دریافت اطلاعات پول نمی‌دهند، اما برای هر کالای دیگری هزینه می‌کنند. قسمت دوم، محتواست. یک روز از رسانه به مخاطب می‌رسیدیم و انحصار وجود داشت و داشتن رسانه، ارزش تلقی می‌شد، اما امروز به مدد تکنولوژی، داشتن رسانه دیگر ارزش نیست. الان فقط محتوای رسانه ارزشمند است. در تولید محتوا ما باید از مخاطب به اطلاعات برسیم، باید با مخاطب و زندگی او همراه شویم.

وی اضافه کرد: قسمت سوم هم هویت حرفه‌ای است. روزنامه‌نگاران باید هویت صنفی و حرفه‌ای خود را احیا کنند تا شبه‌رسانه‌ها و شبه‌خبرنگاران، فضای حرفه‌ای رسانه را خراب نکنند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به اعضای تحریریه روزنامه «شهروند» نیز گفت: «شهروند» اگر بتواند وارد زندگی مردم شود، موفق‌تر است. وظیفه اصلی هلال‌احمر امداد و نجات است و پیشگیری مهمترین سرفصل امداد و نجات است. روزنامه شما بهترین فضا برای اطلاع‌رسانی در این حوزه است. «شهروند» می‌تواند محتوایی مناسب مردم و سبک زندگی آن‌ها تولید کند؛ یک روزنامه با رویکرد مسئولیت اجتماعی با محتوایی کاربردی و ساده‌شده در مفاهیم است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیل انجمن خبرنگاران بحران بسیار مفید است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..