تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کدام سبزیجات جایگزین مناسب لبنیات هستند؟

کلسیم یک ماده معدنی ضروری برای حفظ سلامت استخوان‌ها است. عدم مصرف کافی مواد غذایی حاوی کلسیم، عام رشد بیماری‌های متعددی نظیر پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و دیگر موارد است. شاید فکر کنید در طول روز کلسیم کافی مصرف می‌کنید یا اینکه باید گوشت و لبنیات به مقدار کافی برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن استفاده کنید، اما باید بدانید این تمام حقیقت نیست.

درست همانند ویتامین B. ۱۲ که در گوشت یافت می‌شود، کلسیم ماده‌ای است که تصور می‌شود یافتن آن در منابع غذایی گیاهی کار دشواری است. سبزیجات متعددی وجود دارند که حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم هستند تاجایی که می‌توانند جایگزین لبنیات شوند و بخش قابل توجهی از نیاز روزانه ما به کلسیم را برطرف کنند. این سبزیجات علاوه بر تامین این ماده معدنی ضروری، فواید دیگری هم برای سلامتی دارند. در اینجا ۶ مورد از این سبزیجات سرشار از کلسیم را معرفی می‌کنیم.

۱- کلم پیچ
کلم پیچ یک منبع عالی برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن است که کلسیم آن تماما برای بدن قابل چذب است. کلم نیز حاوی بیش از ۴۵ فلاوونویید مختلف است که از مزایای آنتی اکسیدانی بسیار قوی برخوردار است.

۲- کولارد سبز
کولارد سبز نوعی کلم است که سرشار از کلسیم است. یک پیمانه کولارد سبز، ۳۵۷ گرم کلسیم دارد.

۳- کلم بروکلی
کلم بروکلی یکی از منابع گیاهی غنی از کلسیم محسوب می‌شود. این کلم، در کنار ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A، فولات و فیبر غذایی، بروکلی حدود ۷۴ میلی گرم کلسیم در هر فنجان دارد.

۴- کتانجک
کتانجک یا اشنه دریایی نوعی غذای گیاهی است که حاوی مقدار فراوانی کلسیم است. این گیاه برای کم کاری تیروئید هم بسیار مفید است. کتانجک که غنی از پتاسیم و ید است در هر پیمانه، حاوی ۱۳۶ میلی گرم کلسیم است.

۵- اسفناج
این گیاه سبز فوق‌العاده مفید و سالم در هر پیمانه، ۵۶ میلی گرم کلسیم دارد. علاوه بر این، اسفناج همچنین حاوی ویتامین C، ویتامین A، منگنز و ویتامین K. است. اسفناج در سطح جهانی یک منبع غذایی بسیار پراستفاده و کاربردی است.

۶- دانه‌های سویا
در یک پیمانه سویا، ۱۷۵ میلی گرم کلسیم یافت می‌شود. درحالیکه سویا می‌تواند نیاز شما به کلسیم را فراهم کند می‌تواند مخاطراتی را هم برای سلامتی به همراه داشته باشد؛ بنابراین اگر سویا می‌خورید مطمئن باشید که این خوراکی ۱۰۰ درصد ارگانیک باشد. سبزیجات فوق می‌تواند یک لیست کامل برای تامین کلسیم مورد نیاز گیاهخواران و گوشت خواران باشد. البته باید گفت: سبزیجات و میوه‌های بسیار دیگری وجود دارند که منابع غنی و عالی از کلسیم هستند.

منبع: سلامت نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کدام سبزیجات جایگزین مناسب لبنیات هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..