تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خسارت بیش از ۱۰ میلیارد ریالی به شبکه توزیع نیروی برق استان کردستان

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هیوا لهونیان با اعلام اینکه تعداد سرقت‌های ثبت شده در سال ۹۷ نیز تعداد ۶۷۸ فقره سرقت سیم برق به وزن ۱۵ هزار و ۵۲۶ کیلوگرم گزارش شده است، افزود: خسارت ناشی از این سرقت‌ها رقمی معادل یک میلیارد و ۸۶ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، با ذکر اینکه طی دو سال میزان درصد رشد سرقت سیم‌های برق از لحاظ حجم فیزیکی حدود ۴۲ درصد بوده است، گفت: از لحاظ تعداد (فقره) نیز با رشد ۲۰۰ درصدی مواجه بودیم.

لهونیان در خصوص میزان سرقت ترانسفورماتور‌ها نیز اعلام کرد: در سال ۹۶ تعداد ۱۲ دستگاه ترانفسورماتور و در سال ۹۷ تعداد ۲۲ دستگاه در سطح استان سرقت شد.

وی با اذعان به اینکه در راستای برخود با سارقین و کاهش تبعات آسیب ناشی از سرقت کابل و تجهیزات برقی نشست‌های مشترکی با فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان برگزار شد، گفت: پس از برگزاری نشست‌های مشترک با فرماندهان نیروی انتظامی استان، جهت مقابله با سارقین تدابیری هم‌چون افزایش گشت‌زنی‌های مشترک در مناطق دارای پتانسیل سرقت، اطلاع‌رسانی عمومی از طریق تریبون‌های مختلف و هم‌چنین ورود جدی پلیس آگاهی و پلیس ۱۱۰ به این مقوله در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه دیگر اقدامات پیشگیرانه در این خصوص را شامل انجام مکاتبات با مراجع ذیصلاح و امامان جمعه و جماعت استان، انجام کاورگذاری در نقاط آلوده با توجه به گسترش شبکه، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص گزارش موارد مشکوک به سرقت از طریق دیدبانی مردم، دانست.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ احداث کلیه شبکه‌های جدید با کابل خودنگهداری لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۶۶ کیلومتر شبکه احداث شده که حدود ۱۲۰ کیلومتر آن با کابل خودنگهدار صورت گرفته است.

لهونیان با اشاره به اینکه با توجه به حجم باقی مانده که چیزی در حدود ۵۳۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف است، تصریح کرد: برای تبدیل این حجم از شبکه به کابل خودنگهدار نیازمند ۲۱۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم که در صورت تأمین، این میزان نیز به کابل خودنگهدار مجهز می‌شود.

وی در ادامه گفت: پس از دستگیری این سارقان حجم زیادی از سیم‌های سرقت شده‌ی قبلی برگشت داده شد و سارقین و مالخر‌های شناسایی شده جهت طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

انتهای پیام/ع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خسارت بیش از ۱۰ میلیارد ریالی به شبکه توزیع نیروی برق استان کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..