تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا قیمت اجاره‌بها در بازار ایران رو به افزایش است؟

 بیت‌الله ستاریان، کارشناس اقتصاد مسکن با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرآنلاین افزود: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد افزایش قیمت‌ها و رونق در بخش مسکن حتی تا پایان نیمه نخست سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که  افزایش ۹۰درصدی قیمت ساخت و مسکن چه تاثیری بر میزان نرخ رهن و اجاره بها داشت، توضیح داد: همیشه در بازار مسکن و با شروع افزایش قیمت، معمولا اجاره بها افزایش می یابد و در انتهای قیمت و نزدیک به شرایط رکود به طور مجدد نرخ اجاره بها بالا می رود.

بیت الله ستاریان

وی توضیح داد: دلیل این مساله این است که در قسمت اول و در آخر این پروسه، ‌توان خرید مردم کاهش می یابد و گرایش به اجاره مسکن نسبت به خرید بیشتر می شود.

وی درباره آماری که از سوی برخی فعالان بازار مسکن و انبوه سازان مبنی حمایت نشدن از بخش ساخت و ساز و انباشت ۹میلیون نیاز به مسکن در سال‌های اخیر بیان کرد: به اعتقاد بنده اکنون در کشور نیاز به ساخت و تامین ۵میلیون واحد مسکونی داریم و آمار ۹میلیونی نیاز به مسکن صحیح نیست.

ستاریان افزود: با توجه به افزایش حاشیه‌نشینی در سال های اخیر اکنون نیازمند ساخت و تامین حدود ۵میلیون واحد مسکونی هستیم.

وی درباره مدت زمان ساخت و تامین این تعداد واحد مسکونی توضیح داد: برای ساخت این تعداد مسکن، بین ۴تا ۵سال زمان نیاز داریم.

 مشروح مصاحبه خبرآنلاین با بیت الله ستاریان را اینجا بخوانید

۲۲۳۲۲۳




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا قیمت اجاره‌بها در بازار ایران رو به افزایش است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..