تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نباید از تربیت دینی نونهالان غافل شد/تشویق دانش آموزان نخبه قرآنی در حد پول یک ساندویچ است

 نجفی قدسی گفت:متاسفانه از تربیت دینی نونهالان غافل شدیم و آنان را در سنین دانشگاهی می‌خواهیم به دیانت دعوت کنیم.

نباید از تربیت دینی نونهالان غافل شد/تشویق دانش آموزان نخبه قرآنی در حد پول یک ساندویچ استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مرتضی نجفی قدسی،مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مساجد اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری منتشر شده است، یک بیانیه مفصل در حدود ۲۰ صفحه است که لازم است همه وفاداران به انقلاب اسلامی آن را به خوبی مرور و در آن تعمق کنند، زیرا حاصل ساعت‌ها بررسی و مطالعات راهبردی مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: باید نسبت به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری توجه خاصی داشت، زیرا امام راحل یک شخصیت فوق العاده داشت و یک حجت بالغه الهی بود و فرمایشات ایشان برای بسیاری از بزرگان سرمشق و الگو است به طوری که حضرت آیت الله نوری همدانی به همه اساتید حوزه علمیه و طلاب علوم دینی توصیه می‌کنند همانطور که باید قرآن، نهج البلاغه و تفسیر المیزان کتاب دم دستی شما باشد، دوره ۵۲ جلدی تبیان هم باید کنار دست شما باشد که مرتب به آراء و نظرات حضرت امام رجوع کرده و مواضع خود را با آن تطبیق دهید.

وی بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب رهبری، یک مطلب خبری نیست که دو ماه پیش خوانده و تمام شده باشد بلکه این گام دوم بیانیه است که باید تبیین و تشریح شود و همه دلسوزان به انقلاب کشور تلاش کنند تا این بیانات محقق شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه آیت الله خامنه‌ای رهبر و ناخدای بزرگ کشتی انقلاب است و باید در سخنان ایشان تعمق کرد، گفت: هدف غایی در این بیانیه آن است که تمدن نوین اسلامی ایجاد شود و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما پدید آید.

وی اظهار کرد: اگر در بیانات امام دقت کنیم کسب آمادگی برای ظهور حضرت حجت بسیار مطرح است و حتی امام در بیش از۸۰ مرتبه در صحیفه نور بحث ظهور را مطرح می‌کنند و بر این نکته تاکید دارند که انقلاب عظیم ملت ایران متصل به انقلاب بزرگ مهدویت خواهد شد و اینجاست که نقش مساجد در تعمیق ایمان مردم برای تحقق این موضوع پدیدار می‌شود و اهمیت مساجد و حفظ سنگر مساجد در بیانات ایشان بسیار مورد توجه است.

نجفی قدسی تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم جامعه‌ای متعهد به مبانی دینی و مانوس با قرآن و مسجد داشته باشیم باید این آموزه‌ها را از دوران کودکی و نوجوانی به فرزندانمان بیاموزیم چرا که اساسی‌ترین اقدام برای تربیت افراد، از زمانی شکل می‌گیرد که شاکله آنان در حال شکل گیری است و آن زمان طلایی کودکی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما آموزش و پرورش در کودکی رها می‌شود و به خوبی و شایستگی به این موضوع نمی‌پردازیم؛ حال آنکه در کشور‌های پیشرفته از کودکی بر روی افراد کار می‌شود، ولی در کشور ما تازه در دانشگاه می‌خواهیم آموزش‌های دینی یا اسلامی به جوانان بدهیم غافل ازاینکه از دوران طلایی شکل گیری شخصیت فردی انسان گذشته است و آنان شاکله خود را پیدا کرده اند و تغییر آن بسیار دشوار است.

این فعال قرآنی با تاکید براینکه ما باید انسان سازی کنیم، گفت: متاسفانه به آموزش و پرورش به خصوص در دوران دبستان و متوسطه توجه لازم نمی‌شود و کلاس‌های دینی و قرآن هم به عنوان درس اصلی جایگاه خود را ندارد و یا با کمبود معلم در این زمینه روبه‌رو است و به هر حال نتیجه آن می‌شود که بیشتر فارغ التحصیلان پس از اخذ مدرک دیپلم هنوز قادر به تلاوت صحیح قرآن نیستند.

وی ادامه داد: این موضوع به بی‌علاقگی دانش آموزان به درس قرآن و دینی مربوط نمی‌شود چراکه به عنوان مثال در استان قم که بیش از ۲۵۵ هزار دانش آموز دارد بیش از ۷۵ هزار دانش آموز در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند، اما به واسطه آنکه هیچ بودجه‌ای برای تشویق آنان اختصاص نمی‌یابد همه این استعداد‌ها کور شده و یا تشویق‌های بسیار ناچیزی انجام می‌شود که در حد پول یک ساندویچ است و ذوق و شوق را از دانش آموزان می‌گیرد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی یادآور شد: نظام آموزش و پرورش اگر قدرت تشویق دانش آموزان را ندارد از خیران کسب امداد کند و یا با اولیاء طرح موضوع کند تا لااقل کسانی که دلسوز تربیت نونهالان هستند به فکر تشویق دانش آموزان بیافتند.

وی با بیان اینکه اگر فردی از کودکی در مسجد حضور داشته باشد تا آخر مسجدی باقی می‌ماند، گفت: بسیار نادر است که اگر شخصی تا ۳۰ سالگی نماز نخوانده باشد پس از آن به نماز گرایش پیدا کند، اما متاسفانه از تربیت دینی نونهالان غافل شدیم و آنان را در سنین دانشگاهی می‌خواهیم به دیانت دعوت کنیم.

نجفی قدسی بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه فعالیت‌های اجتماعی است و اگر این حصار و خاکریز فرهنگی نباشد همه چیز از دست می‌رود.

وی با اشاره به آماری در مورد وضعیت فعالیت مساجد در کشور گفت: ۷۵ هزار مسجد در کشور وجود دارد که ۲۵ هزار مسجد آن امام جماعت ندارد و در بسیاری از مساجد نماز صبح اقامه نشده و بسیاری از مساجد کارایی اصلی و هویت واقعی خود را از دست داده اند و مساجد باید احیا شوند.

انتهای پیام/ش

نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی در قم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نباید از تربیت دینی نونهالان غافل شد/تشویق دانش آموزان نخبه قرآنی در حد پول یک ساندویچ است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..