تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متولیان فرهنگی به مقوله حجاب و عفاف توجه داشته باشند/ لزوم قیمت‌گذاری اصولی محصولات کشاورزی

ساعت: 15:01 منتشر شده در مورخ: 1398/01/30 شناسه خبر: 1477918

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: متولیان فرهنگی در جامعه باید دقت و توجه کافی به مقوله حجاب و عفاف داشته باشند و از بروز هرگونه بی مبالاتی جلوگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اروم‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت مهدی(عج)، اظهار داشت: آنچه در خصوص مهدویت و فرهنگ انتظار حائز اهمیت است، توجه به این موضوع در سطح رسانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها است که متاسفانه توجه چندانی صورت نمی‌پذیرد.

وی، افزود: هرروز نیازمند تجدید عهد و پیمان با امام معصوم هستیم تا شاهد تقویت ایمان باشیم. برگزاری جشن‌های نیمه شعبان نیز یکی از نمادهای این تجدید عهد است که باید در میان مردم و مسئولین جا افتد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: در نیمه شعبان اصناف در سطح بازار و عموم مردم در محلات مختلف با تزئین محل‌ها و برگزاری جشن و سرور به شادی بپردازند و این روز مبارک را نیکو بدارند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به روز ارتش، گفت: برخی پس از پیروزی انقلاب اسلامی چنین مطرح کردند که نیازی به ارتش نیست اما امام خمینی(ره) با صلابت و تفکر الهی خود با تعیین روز ارتش نشان داد که ارتش نیاز همیشگی کشور است.

حجت‌الاسلام قریشی، بیان داشت: رهبر انقلاب نیز رضایت خود از ارتش را یادآور شده‌اند و تدین و آمادگی نظامی ارتش را حائز اهمیت دانستند.

وی، با بیان اینکه ارتش با اقدامات خود در جریان سیل اخیر نشان داد که واقعا به شعار ارتش فدای ملت عمل کرده، ادامه داد: فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی، تقویت ایمان و تقوا در کنار مردم‌داری را نشانه رفته‌اند.

امام جمعه ارومیه، اتحاد و انسجام میان سپاه و ارتش و دیگر نیروهای مسلح را مثال زدنی دانست و همین امر را باعث حفاظت از کیان مملکت اسلامی بیان کرد.

وی، همچنین از حضور سربازان گمنام امام زمان(عج) و تلاش‌های این عزیزان در برهه‌های زمانی مختلف تقدیر کرده و خدمت صادقانه و گمنام آن‌ها را زمینه‌ساز موفقیت‌های مختلف در کشور برشمرد.

حجت‌الاسلام قریشی، در زمینه تلاش‌های مردمی و نیروهای مسلح در کنار ارگان‌های دولتی و خدماتی در زمینه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان، خاطرنشان کرد: اقدامات چشمگیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این میان جای تقدیر دارد که ساخت منازل در مناطق محروم، روستاها و به خصوص در مناطق سیل زده را شامل می‌شود.

وی، توجه مسئولین و مدیران دولتی و ارشد استانی و کشوری به موضوع کشاورزی را خواستار شد و گفت: خوشبختانه با همت مسئولین شاهد حل مشکل صادرات سیب هستیم که باید در این خصوص قدردان تلاش‌ها و هماهنگی‌های انجام گرفته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تنظیم بازار و ارائه قیمت‌های مناسب با توجه به نیاز مردم را جزو اصول دیگر در بازار دانست و تاکید کرد: مقوله تنظیم بازار باید مدنظر مسئولین حوزه کشاورزی و مدیریتی استان باشد که قیمت سیب و تولیدات داخل استان با قیمت مناسب توزیع شود.

وی، همچنین ابراز داشت: تولیدکنندگان و توزیع کنندگان نیز باید انصاف را در بحث قیمت‌گذاری مدنظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش پایانی سخنان خود، موضوع عفت و حجاب را جزو مهم‌ترین مسائلی عنوان کرد که در قرآن و احکام اسلامی توجه شده و گفت: جای تعجب دارد که برخی پس از ۴۰ سال همچنان بر اختیاری بودن حجاب تاکید دارند! بر اساس احکام اسلامی این امر باطل است. در آیات قرآنی آمده که هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر حکم الهی و پیامبر اکرم(ص) ایستادگی کند و باید نسبت به عمل به این موضوعات توجه ویژه شود.

وی، تصریح کرد: غرب با مستهجن بودن زوایای نمایش داده شده برای جوانان دیگر کشورها در تلاش برای تغییر سبک زندگی است که باید راه‌حل و روش اقدام مناسب در این خصوص توسط مسئولان اندیشیده شود.

وی، با بیان این سوال که «چرا به جای اینکه معیشت و ازدواج آسان را دنبال کنند، سراغ اختیاری بودن حجاب هستند؟»، ابراز داشت: این حکم صریح الهی است و هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر آن سخنی بر زبان آورد. به جای چنین اظهارات سخیفی باید برای تبلیغ و تسری دادن حجاب تلاش کنیم و نسبت به ترویج آن اهتمام ورزیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: متصدیان فرهنگی و اندیشمندان در زمینه حجاب و عفاف و موارد اسلامی و قرآنی باید موضع‌گیری مناسب داشته باشند و از ارائه اظهارات نامناسب در این زمینه پیشگیری کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متولیان فرهنگی به مقوله حجاب و عفاف توجه داشته باشند/ لزوم قیمت‌گذاری اصولی محصولات کشاورزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..