تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکل اصلی دانشگاه در دیر رسیدن و ناکافی بودن اعتبارات است

رییس دانشگاه امیرکبیرسید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر دانشگاه در تحقق نامگذاری سال جدید اظهار کرد: دانشگاه امیرکبیر با فعالیت در سه حوزه می‌تواند به شکل مستقیم و غیرمستقیم در تحقق «رونق تولید» نقش داشته باشد.

وی توضیح داد: یکی از حوزه‌هایی که می‌توانیم در آن نقشی موثر و فعال ایفا کنیم حضور در حوزه صنعت خواهد بود؛ در واقع تحمیل تحریم‌های متعدد صنایع مطرح کشور را با مشکلات و مسائلی متعدد روبرو کرده است و دانشگاه‌ها از جمله امیرکبیر می‌توانند با افزایش قرارداد‌های ارتباط با صنعت، بخشی از نیاز صنایع را برطرف کنند، همچنین نقش موثر دانشگاه در کشور را به نمایش بگذارد.

معتمدی افزود: همانطور که می‌دانیم فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه  نوآوری و فناوری به تولید ختم می‌شود، از این رو توسعه و حمایت از این دست شرکت‌ها به رونق تولید کشور کمکی شایان خواهد کرد. دانشگاه امیرکبیر چند سالی‌ است در این حوزه فعالیت می‌کند، از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های را در این زمینه انجام داده‌ایم که بتوانیم ظرفیت پذیرش این شرکت‌ها را از هفتاد تا صد درصد افزایش داده و از شعار سال  برای بهسازی اقتصاد کشور بهره‌برداری‌ کنیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر توضیح داد: همچنین دانشگاه در نظر دارد با افزایش سطح مهارتی دانشجویان، آمادگی کافی برای ورود به بازارکار به آنها بدهد. دانش آموختگان با مهارت و آگاهی لازم  در بازار کار می‌توانند بخشی عظیم از نیاز صنایع را برطرف کنند.

وی درباره موانع پیش‌روی نقش آفرینی دانشگاه تصریح کرد: اگر دانشگاه اعتبارات لازم را در اختیار داشته باشد، بخشی از سرمایه گذاری‌های زیربنایی را از طریق اعتبارات دانشگاه و بخشی دیگر را نیز از طریق صنایع تامین می‌کنیم. مشکل اصلی دانشگاه در دیر رسیدن و ناکافی بودن اعتبارات است که توجه خاص مسئولین را می‌طلبد.

معتمدی افزود: دانشگاه در زمان عقد تفاهم‌نامه، مشکلات مالی و نقدینگی صنایع را در پیش‌رو دارد که می‌توان به آن به عنوان مزیت و تهدید نگاه کرد. انتخاب شعار"رونق تولید" فرصت و تهدیدی را برای کشور ایجاد کرده است. تمامی سازمان‌ها و نهاد‌ها از جمله دانشگاه‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های دقیق از فرصت‌ها به درستی استفاده کرده و تهدید‌ها را به حداقل برسانیم 

وی ادامه داد: همانطور که افزایش نرخ ارز برای کشور معایب بسیار زیادی داشت، محسنات زیادی را نیز داشته است از جمله اینکه یک فرصت مناسب اقتصادی را ایجاد کرده تا تولیدات را افزایش داده و به صادرات برسیم. باید متخصصان با برنامه‌ریزی، تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنند تا شاهد جهشی بزرگ و رشد در صنعت را داشته باشیم.

انتهای پیام/

ضرورت استفاده از تغییرات نرخ ارز در راستای افزایش صادرات



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکل اصلی دانشگاه در دیر رسیدن و ناکافی بودن اعتبارات است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..