تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کونولوسکپی چگونه انجام می‌شود؟/ غربالگری سرطان روده بزرگ

شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره اقدامات تشخیصی سرطان روده بزرگ اظهار کرد: در حال حاضر برای تشخیص سرطان روده بزرگ بهترین و دقیق‌ترین روش در جهان کونولوسکوپی است؛ کونولوسکپی، آندوسکوپی است که با آن کل روده بزرگ را می‌توان دید و بررسی کرد.

کونولوسکپی چگونه انجام می‌شود؟/ غربالگری سرطان روده بزرگ

مصرف محلول‌های کونولوسکپی

وی ادامه داد: فردی که قرار است کونولوسکوپی انجام دهد، یک الی ۲ روز از مایعات صاف شده مانند آب و آب میوه‌های بدون رنگ استفاده می‌کند، همچنین باید از محلول خاص که روده را به خوبی شست‌و‌شو می‌دهد و ماده‌ای بر جا نمی‌گذارد مصرف کند. این ماده انواع و اقسامی مختلف دارد، اما پودر یا محلول آن معمول‌ترین حالتی است که مورد استفاده همگان در جهان قرار می‌گیرد.

آگاه تصریح کرد: فرد بیمار تعداد بسته‌های محلول مورد نظر را به ۲ قسمت تقسیم کرده، نصف آن را روز قبل از انجام کونولوسکوپی مصرف می‌کند. معمولا هریک از بسته‌ها در یک لیوان آب یا آبمیوه غیر رنگی حل شده و می‌خورد. نیمه دیگر آن‌را نیز در روز انجام عمل کونولوسکوپی مصرف می‌کند.

بیشتر بدانید: سرطان «روده بزرگ» در کمین چه کسانی است؟ + اینفوگرافی

وی درباره خود عمل کونولوسکپی افزود:  معمولا برای انجام کونولوسکوپی از داروی خواب‌آور استفاده می‌شود که فرد ناراحتی و دردی را احساس نکند. در زمان انجام کونولوسکوپی کل روده بزرگ توسط متخصص دیده و بررسی می‌شود.

اهمیت انجام عمل کونولوسکپی برای تمام افراد جامعه

این متخصص گوارش و کبد درباره اهمیت انجام توضیح داد: اهمیت کونولوسکوپی فقط تشخیص بیماری سرطان روده نیست. عمل کونولوسکوپی نقش پیشگیرانه‌ای را نیز ایفا کردا، اگر پلیپی در روده دیده شود با برداشتن پولیپ ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش پیدا خواهد کرد.  سرطان روده بزرگ یک بیماری قابل درمان است،اگر زود تشخیص داده شود. به همین دلیل توصیه می‌شود همه افراد دارای ریسک متوسط یعنی فردی که خود سابقه ابتلا به سرطان روده بزرگ نداشته و عامل ژنتیک ریسک سرطان روده بزرگ را نیز ندارد. بعد از ۵۰ سالگی یک بار کونولوسکوپی را انجام دهند. همچنین اگر فرد هیچ مشکلی نداشته باشد این مسئله بعد از ۷ تا ۱۰ سال تکرار مشود

وی افزود: اگر ضایعه خاصی نیز در روده مشاهده شود بر اساس چیزی که متخصص گوارش مشاهده کرده، تکرار کننده کونولوسکوپی لازم است.

کونولوسکپی چگونه انجام می‌شود؟/ غربالگری سرطان روده بزرگ

این متخصص گوارش و کبد تاکید کرد: کسی که عامل خطر مانند ژنتیک و یا سابقه بیماری را در خود و خانواده نیز دارد، توصیه می‌شود کونولوسکوپی را در سن چهل سالگی و یا  ده سال جوانتر از فردی که در خانواده به سرطان روده بزرگ ابتلا پیدا کرده است انجام دهد. اگر پولیپ در روده دارد برداشته شود. نمونه برداری و اثبات سرطان به سرعت صورت گرفته و درمان شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کونولوسکپی چگونه انجام می‌شود؟/ غربالگری سرطان روده بزرگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..