تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شایع‌ترین اختلالات مربوط به جامعه دانش‌آموزی چیست؟

عشایع‌ترین اختلالات مربوط به جامعه دانش‌آموزی چیست؟لی محمد زنگانه مدیر کل پیشگیری‌های اجتماعی و فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه , نایب رئیس طرح نماد در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای طرح نماد در آموزش و پرورش با توجه به روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: اینکه آسیب‌ها در جامعه ما زیاد شده است علمی نیست چرا در دنیا رشد آسیب‌ها و جرائم رو به رشد است و نرخ رشد آسیب‌ها ۲ برابر نرخ رشد جمعیت محاسبه شده است، در نتیجه این موضوع در تمام دنیا وجود دارد و دفتر جرم و پیشگیری از سازمان ملل هم آن را تایید می‌کند.

وی ادامه داد: جز تعداد محدودی از کشورها که کارهای پایه‌ای با رویکرد پیشگیری رشد مدار داشته‌اند، در سایر کشورها با روند رو به رشد آسیب‌ها مواجه هستیم و در این میان فقط تعداد محدودی توانسته‌اند به کنترل جرائم یا کاهش آن اقدام کنند.

زنگانه تصریح کرد: بر اساس نرخ بروز جرم و آسیب‌ها که بر حسب هر ۱۰۰هزار نفر محاسبه می‌شود آسیب‌های شایع جمعیت دانش‌آموزی تفاوت معناداری با نرخ کلی در هر ۱۰۰هزار نفر ندارد.

مدیر کل پیشگیری‌های اجتماعی و فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری با اشاره به اجرای طرح نماد و تاثیر آن در جمعیت دانش‌آموزی اظهار کرد: طرح نماد به عنوان نظام مراقبت‌های اجتماعی برای کاهش آسیب‌ها به دنبال عوامل حفاظت‌ کننده برای جلوگیری از ورود دانش‌آموزان به آسیب‌های مختلف است که با نظام ارائه خدمات و مشاوره این فعالیت‌ها انجام می‌شود.

بررسی اختلالات شایع دانش آموزان در طرح نماد

نایب رئیس طرح نماد بیان کرد: اختلالات شایع در موضوع آسیب‌های اجتماعی با شورای سیاست‌گذاری طرح نماد و وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن اقدامات لازم برای مقابله با این اختلالات در جامعه دانش‌آموزی مورد توجه قرار گرفته است.

زنگانه به مهمترین اختلالات در نظر گرفته شده در طرح نماد اشاره کرد و گفت: اختلالات اضطرابی، اختلالات خلقی مانند افسردگی و نظایر آن اختلال و نقص در انجام تکالیف، بیش فعالی (ADHD) ، نقص در توجه از جمله این موارد است که این اختلالات به شکل اختلالات در معرض خطر، پر خطر و دارای اختلال طبقه بندی می‌شوند و بنا بر شرایط اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیر کل پیشگیری‌های اجتماعی و فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری اظهار کرد: بسته‌های خدماتی برای مقابله با این آسیب‌ها در نظر گرفته شده است تا جامعه دانش‌آموزی در این زمینه‌ها تا حد ممکن مصون بمانند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شایع‌ترین اختلالات مربوط به جامعه دانش‌آموزی چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..