تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همیشه از چند نرخی بودن ارز لطمه دیده ایم

همیشه از چند نرخی بودن ارز لطمه دیده ایمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید تقی کبیری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی، با اشاره به چند نرخی بودن نرخ ارز در بازار ایران، اظهار داشت: مشکلی که همواره از گذشته داشته ایم تعدد نرخ ارز در بازار ایران بوده که به دلیل عدم شفافیت، زمینه رانت و سواستفاده را به وجود آورده است.
وی در ادامه افزود: چند نرخی بودن ارز در گذشته موجب شده بود عده‌ای از این فرصت سواستفاده کرده و با نرخ پایین ارز دریافت کنند، بدون اینکه این ارز را برگردانند.
کبیری با بیان اینکه بنابر اقرار رسمی دولت بخشی از ارز‌هایی که از دولت گرفته شده، برگشت داده نشده است، تصریح کرد: دلیل این موضوع چند نرخی بودن ارز و سواستفاده عده‌ای فرصت طلب از موقعیت پیش آمده است چراکه با نرخ پایین ارز را می‌گیرند، بخشی را در مسیر مورد نظر صرف می‌کنند و بخشی را در راه دلالی به کار می‌گیرند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: رییس جمهور چندماه پیش اعلام کرد واردکننده‌ای از ما ۱۰۰ میلیون دلار گرفته، ۵۰ میلیون دلاررا به واردات اختصاص داده و ۵۰ میلیون دلار دیگر را دلالی کرده است. این یعنی ایجاد فرصت برای فرصت طلبانی که می‌خواهند از این موقعیت سواستفاده کنند و از آنجایی که متاسفانه نظارت کافی در این حوزه وجود ندارد زمینه سواستفاده از این فضا برای این افراد فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان نبض بازار ارز را در دست گرفت؟

کبیری با بیان اینکه ما همیشه از چند نرخی بودن ارز لطمه دیده ایم، تاکید کرد: این امر باعث شده از یک سو عده‌ای درآمد‌های کلانی به دست آورند و از سوی دیگر فضای تورم زایی را در کشور شاهد باشیم.
وی در پایان با تاکید بر لزوم ساماندهی چند نرخی بودن ارز، خاطرنشان کرد: منظور از تک نرخی کردن ارز، برهم زدن بازار ثانویه و شناور نیست، بلکه باید زمینه سوءاستفاده را از افرادی که می‌خواهند از این شرایط به نفع خود استفاده کنند، بگیریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همیشه از چند نرخی بودن ارز لطمه دیده ایم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..