تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده از بقایای ادرار به‌عنوان ابزار باستان‌شناسی در مرکز ترکیه

به گزارش خبرآنلاین، برای اولین بار دانشمندان از بقایای ادرار در یک سایت باستان‌شناسی در ترکیه، برای تخمین زمانی حوادث استفاده کردند.{لینک}

محققان از دانشگاه کلمبیا با گردآوری 113 نمونه ادرار (نیترات، سدیم و کلراید باقی‌مانده از ادرار) در سایت باستان‌شناسی Aşıklı Höyük در مرکز ترکیه متوجه حضور انبوه انسان، در کنار گوسفند و بز حدود 8000 سال پیش از میلاد مسیح شدند.

«جوردن آبل» از دانشجویان دانشگاه کلمبیا می‌گوید این اولین بار است که از نمک باقی‌مانده از ادرار در علم باستان‌شناسی برای مطالعه توسعه و گسترش حیوانات استفاده می‌شود.

وی افزود همان‌طور که تصور می‌کنیم، انسان و حیوان هنگام ادرار کردن نمک دفع می‌کنند و ما فکر نمی‌کردیم در چنین محلی نمک حاصل از ادرار بیابیم.

قدیمی‌ترین مدرک باقی‌مانده از سکونت انسان در این محل به 10400 سال پیش‌ برمی‌گردد. اما حدود 10000 سال پیش ناگهانی میزان ادرار زیاد می‌شود که حکایت از انبوه شدن جمعیت انسان و حیوان هم‌زمان دارد.

طبق شواهد جمع‌آوری‌شده در این سایت باستانی انسان حدود 8450 سال پیش دست به پرورش گوسفند و بز زده است. این روند تا 1000 سال بعد ادامه یافته است.

بر این اساس حدود 1790 انسان و حیوان باهم زندگی می‌کردند و ادرار به‌دست‌آمده هم برای انسان و هم برای حیوان است.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده از بقایای ادرار به‌عنوان ابزار باستان‌شناسی در مرکز ترکیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..