تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختتامیه همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم

اختتامیه همایش بین المللی دکترین مهدویت در قمبه گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع مهدویت و چالش‌ها و با تقدیر از ۱۷ مهدی یاور برتر در زمینه‌های پژوهشی و فعال در تعمیق فرهنگ مهدوی آغاز شد.

اختتامیه این همایش  عصر پنجشنبه با قرائت گزارش ها و جمع بندی فعالیت های کمیسیون های چهارگانه در قم پایان یافت، صاحبان آثار و مقالات برتر در کمیسیون‌های تخصصی مهدویت و چالش‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اعتقادی به ارائه آثار پژوهشی خود پرداختند.

به گفته حجت الاسلام جعفری دبیر این همایش ۲۲۰ مقاله با موضوع مهدویت و چالش‌ها از شخصیت‌های علمی و حوزوی کشور‌های جهان به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این میان ۶۵ مقاله در کمیسیون‌های مربوطه ارائه و بررسی می‌شود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در آئین پایانی این همایش با بیان اینکه مقوله حاکمیت و الگوی قدرت از مهمترین دغدغه‌های بشریت در عصر حاضر است افزود: در حالیکه مدعیان تفکر لیبرال دموکراسی غربی این تفکر را اندیشه پایان تاریخ می‌داند، اما حمایت پیروان و سیاستمداران حامی این تفکر از ظلم و جنایت‌های حاکم بر دیگر کشور‌ها و ملت‌های مظلوم نشان از شکست و انحطاط آن دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی ادامه داد در این تفکر غربی که دستگاه‌های رسانه‌ای به ترویج آن می‌پردازند، صفات حاکمان جایگاهی ندارد و مهم چگونه حکومت کردن است و به همین دلیل در برخی از این کشور‌ها شاهد حکمرانی انسان‌های غیر متعادل و گاهی ناشایست هستیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز فرهنگ شیعی و تفکر مهدوی در ارائه الگوی حکومت اسلامی گفت: در این تفکر انسان‌های صالح همراه با شایستگی، عدالت و صلابت بشریت را به سمت سعادت سوق می‌دهند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد مراکز فرهنگی و پژوهشی اسلامی باید در خصوص شناسایی و ویژگی‌های انسان‌های صالح و تربیت آن‌ها تحقیق و مطالعه علمی انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب هم در این همایش با اشاره به تلاش دشمنان و منکران حق برای تخریب چهره واقعی اسلام، آماده سازی فکری و نظری جامعه و بکارگیری روش‌های نوین برای پاسخ دادن به شبهات در حوزه مهدویت را از وظایف اندیشمندان، دانش پژوهان و مهدی یاوران دانست.

رونمایی از کتاب ترویج تفکر موعود گرایی در افق جهانی، مجموعه مقالات برگزیده و منتخب چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در قالب فصلنامه و پوستر از دیگر بخش‌های این همایش بود.

گفتنی است سال گذشته چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی برگزار شد و قرار است شانزدهمین همایش دکترین مهدویت با موضوع حرکت انبیا و امامان از آغاز تا انجام برگزار شود.

انتهای پیام/ش

پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختتامیه همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..