تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قسمت‌های دورریختنی مواد خوراکی و کاربرد‌های جالب آن‌ها

۸۴۰۵۳۰

۲۷۸ 

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی:

پوست هندوانه و تقویت جنسی

قسمت‌های دورریختنی مواد خوراکی و کاربرد‌های جالب آن‌ها

پوست هندوانه نیز ارزش غذایی دارد، چون نه تنها حاوی ویتامین C. و B۶ (ایمنی پوست و تقویت کننده‌ی سیستم عصبی) است بلکه نیروی جنسی‌تان را نیز تقویت می‌کند. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ در دانشگاه تگزاس، محققان دریافتند پوست هندوانه دارای مقدار زیادی سیترولین است که بدن آن را به آمینو اسیدی تبدیل می‌کند که تقویت کننده‌ی جریان خون و گشاد کردن رگ‌های خونی است. می‌توانید پوست هندوانه را با اسموتی میوه‌تان مخلوط کنید یا آن را تفت دهید و با سایر سبزیجات تفت داده شده مصرف کنید. پوست هندوانه بافتی شبیه کدو سبز و اندکی مزه شیرین دارد.

پوست موز و باند زخم و پولیش چرم و ...

قسمت‌های دورریختنی مواد خوراکی و کاربرد‌های جالب آن‌ها

طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳، هر ساله در تمام دنیا تقریبا ۴۰ میلیون پوست موز دور ریخته می‌شود. از پوست موز می‌توانید برای پولیش کردن چرم (از قسمت بیرونی پوست بسابید و سپس با پارچه‌ای نرم تمیز کنید) یا التیام زخم (پالپ داخل پوست موز را روی زخم بمالید تا پتاسیم به زخم برسانید) استفاده کنید. پوست موز را در یک بطری آب بخیسانید و عصاره‌ی به دست آمده را با آب به نسبت یک به پنج ترکیب کرده و به عنوان کود برای گیاه استفاده کنید. حتی می‌توانید پوست موز را بخورید! مطالعه‌ای نشان داده پوست موز حاوی آنتی اکسیدان‌های مفید زیادی مانند کاروتنوئید‌ها و پلی فنول‌هاست که گفته می‌شود از دیابت و بیماری قلبی و سرطان پیشگیری می‌کنند. موز را خوب بشویید و سپس درسته در اسموتی میوه‌تان بریزید و مخلوط کنید. همچنین می‌توانید پوست موز خرد شده را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و به آبمیوه یا اسموتی اضافه کنید.

کدو حلوایی و ماسک صورت

قسمت‌های دورریختنی مواد خوراکی و کاربرد‌های جالب آن‌ها

کدو حلوایی سرشار از ویتامین‌های آنتی اکسیدانی A، C، E.، رتینوئید اسید لایه بردار و زینک است که باعث می‌شود ماسک سالم و کاملی برای صورت باشد. دو قاشق چایخوری پوره کدو حلوایی را با یک دوم قاشق چایخوری عسل و یک دوم قاشق چایخوری شیر و یک چهارم قاشق چایخوری دارچین ترکیب کنید و ماسک به دست آمده را به صورت لایه‌ای ضخیم به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت قرار داده و سپس با آب بشویید. برای پوست خشک می‌توانید کمی شکر قهوه‌ای به ترکیب اضافه کرده و از آن لایه بردار و مرطوب کننده بسازید. برای پوست چرب نیز می‌توانید چند قطره آب کرن بری اضافه کنید تا آنتی اکسیدان‌های بیشتری به پوست‌تان برسانید.

پوست سیب زمینی و صاف و درخشان شدن پوست

قسمت‌های دورریختنی مواد خوراکی و کاربرد‌های جالب آن‌ها

پوست سیب زمینی را دور نریزید و از آن مثل برش‌های خیار برای تسکین آفتاب سوختگی و روشن کردن تیرگی پای چشم استفاده کنید. عنصر باارزش سیب زمینی، آنزیم کتکولاز است که خاصیت روشن کنندگی پوست دارد. پوست و هر قسمتی از سیب زمینی که مورد مصرف‌تان نیست را برش‌های نازکی بزنید و ده دقیقه روی چشم‌های‌تان قرار دهید. عصاره‌ی سیب زمینی به داخل پوست‌تان نفوذ کرده و جادو می‌کند، مخصوصا اگر این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.

نان بیات و پاک کنندگی

قسمت‌های دورریختنی مواد خوراکی و کاربرد‌های جالب آن‌ها

علاوه بر اینکه می‌توانید با نان بیات، کروتن یا پودر سوخاری تهیه کنید، می‌توانید آن را در آسیاب قهوه یا ادویه‌تان بریزید تا هر گونه بو و باقیمانده‌ی ذرات آن از بین برود. اگر روی دیوارتان لک افتاده ـ. حتی لک مداد شمعی ـ. می‌توانید با خرد‌ه‌های نان خشک و تکه‌ای پارچه‌ی تمیز آن را پاک کنید (اول خرده‌های مداد شمعی را بردارید و سپس این کار را بکنید). بافت اسفنجی نان مانند یک پاک کننده‌ی عالی عمل خواهد کرد.

پوست پیاز و عامل ضد التهابی

قسمت‌های دورریختنی مواد خوراکی و کاربرد‌های جالب آن‌ها

پوست لایه لایه‌ی اطراف پیاز پُر از مواد مغذی مانند کوئرستین است که می‌تواند جلوی انسداد عروق را بگیرد، قند خون را پایین بیاورد و از التهاب کم کند. پوست پیاز با اینکه قابل خوردن نیست، اما باز هم می‌توانید با افزودن آن به غذای در حال پخت، از فوایدش برای سلامتی‌تان بهره‌مند شوید، ضمنا طعم غذای‌تان نیز بهتر خواهد شد.

روغن زیتون تاریخ مصرف گذشته و پاک کردن آرایش

قسمت‌های دورریختنی مواد خوراکی و کاربرد‌های جالب آن‌ها

اگر یک بطری روغن زیتون در ته کابینت‌تان پیدا کردید که تاریخ مصرفش گذشته است، آن را دور نریزید، چون هنوز کاربرد‌هایی دارد. مقداری از آن را روی زیپی که کُند شده بریزید یا از آن برای پاک کردن آرایش‌تان استفاده کنید. حتی می‌توانید پنجه‌های سگ یا گربه‌ی خانگی‌تان را با آن ماساژ دهید تا کمتر خراش بدهند. کاربرد دیگر آن نیز برق انداختن برگ‌های گیاهان آپارتمانی‌تان است و یا پولیش کردن کفش‌ها.

پوست پرتقال و تاراندن مورچه‌ها

قسمت‌های دورریختنی مواد خوراکی و کاربرد‌های جالب آن‌ها

شاید تصور کنید استفاده از تکه‌های خوراکی برای تاراندن حشرات مزاحم اصلا ایده خوبی نیست، اما پوست پرتقال این کار را به خوبی انجام می‌دهد. پوست پرتقال حاوی روغنی به نام لیمونن است. این ماده به طور طبیعی دفع کننده‌ی مورچه‌هاست، بنابراین اگر مورچه‌ها کلافه‌تان کرده‌اند از پوست پرتقال برای دور کردن‌شان استفاده کنید. مقداری پوست پرتقال را داخل مخلوط کن بریزید و با کمی آب خوب مخلوط کنید و ترکیب حاصل را اطراف لانه‌ی مورچه‌ها بریزید. حتی می‌توانید خود پوست پرتقال را اطراف ورودی خانه‌تان قرار دهید یا اگر به کمپ می‌روید با خودتان ببرید. فقط مورچه نیست که از لیمونن متنفر است، مگس و پشه نیز از این ماده بیزارند.

پوست گریپ فروت و کلسترول

قسمت‌های دورریختنی مواد خوراکی و کاربرد‌های جالب آن‌ها

حتما می‌دانید که گیپ فروت فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما آیا این را هم می‌دانستید که پوست این میوه نیز مفید است؟ پوست گریپ فروت سرشار از پکتین است. پکتین نوعی فیبر است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند. طبیعتا عادت به خوردن پوست گیپ فروت ندارید، پس چه باید بکنید؟ می‌توانید آن را خشک و پودر کنید به عنوان چاشنی در آبمیوه‌ها و روی کیک‌ها و شیرینی‌ها استفاده کنید یا روی سالادتان بپاشید.

ساقه‌های سوئیس چارد و سیستم ایمنی

قسمت‌های دورریختنی مواد خوراکی و کاربرد‌های جالب آن‌ها

برگ‌های سوئیس چارد در آشپزی مدیترانه‌ای کاربرد زیاد دارد، اما ساقه‌ی آن کمی تلخ مزه است و کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. اما محققان می‌گویند این ساقه‌ها غنی از آنتی اکسیدان‌ها و گلوتامین هستند که آمینو اسید تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی بوده و به بدن کمک می‌کند زخم و یا جای عمل را زودتر ترمیم کند. ساقه ها‌ی سوئیس چارد را تکه تکه کرده و ۲۰ دقیقه آن‌ها را تفت دهید، کمی آبلیمو، سیر خرد شده، نمک و فلفل بزنید و میل کنید. همچنین می‌توانید سوئیس چارد کامل را (برگ‌ها و ساقه‌ها) در مخلوط کن بریزید و یک اسموتی سبز درست کنید. این اسموتی بسیار کم کالری است، اما ویتامین A. و ویتامین C. فراونی دارد.

منبع: rd




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قسمت‌های دورریختنی مواد خوراکی و کاربرد‌های جالب آن‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..