تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهم‌ترین سوغاتی‌های باکو کدامند؟

خرید سوغات به رسم یادگار و تحفه سفر، یکی از عادت‌های پسندیده‌ای است که از گذشته تاکنون در میان گردشگران ایرانی رواج داشته است. از طرفی، شهر باکو نیز به دلیل وجود مناسبت‌های خاص، عادت‌ها و رسوم مشترک از جمله مقصدهای پرطرفدار گردشگری شهروندان ایرانی است.

مقاله‌های مرتبط:

انتخاب سوغات مناسب همواره یکی از دغدغه‌های گردشگران در طول سفر بوده است؛ زیرا فلسفه خرید سوغات در درجه نخست تهیه یادگاری از فرهنگ آن ناحیه و سپس، کاربرد آن در زندگی روزمره است. نکته جالب توجه اینکه اختصاص بخشی از زمان سفر برای انتخاب و خرید هدایا و سوغاتی اجتناب ناپذیر است. اگر قصد سفر به باکو را دارید، به هنگام خرید باید توجه داشته باشید که اجناس عرضه شده برای سوغاتی در این شهر از لحاظ کیفیت و قیمت دارای تنوع بسیاری بوده و حتی از فروشگاهی به فروشگاه دیگر متفاوت است. ولی در میان این تنوع، برخی از کالاها به عنوان رایج‌ترین و مشهورترین سوغات شهر تاریخی باکو شناخته شده‌اند که در صورت تمایل می‌توان نمونه‌های مرغوب آن‌ها را از فروشگاه‌های سوغات واقع در ایچری شهر (Icheri Sheher) - ارگ باکو- برای تحفه سفر تهیه کرد.

در ادامه معروف‌ترین سوغاتی‌های باکو را معرفی می‌کنیم که در چمدان اکثر کسانی که تورهای باکو و آذربایجان را انتخاب کرده‌اند دیده می‌شود.

آهن‌رباهای تزئینی

سوغات باکو

امروزه، آهن‌رباها را به شکل ابزار تزئینی می‌توان در همه‌جا به ویژه روی یخچال آشپزخانه‌ها مشاهده کرد. از این ایده برای تهیه سوغات در اقصی نقاط دنیا استفاده شده و نمادهای کشورها مانند بناهای تاریخی به شکل آهنربا به گردشگران عرضه می‌شود. همچنین این نمادهای آهنربایی گزینه بسیار مناسبی برای هدیه به دوستان و آشنایان نیز هستند. در شهر باکو نیز نمونه‌های از این هدیه زیبا مزین به تصاویری از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان به وفور یافت می‌شود.

کلاه و روسری

سوغات باکو

اگر علاقه‌مند به صنایع دستی و تهیه سوغات سنتی آذربایجان هستید، صنعت منسوجات بهترین انتخاب است؛ در شهر باکو می‌توان نمونه‌های بسیار زیبا و با ارزشی از جمله روسری‌های ابریشمی منقش و رنگارنگ موسوم به کلاقیی (kelagayi) را تهیه کرد. این روسری‌های زیبا و رنگارنگ با نقش بوته تزیین شده‌اند که نماد آتش در فرهنگ آذربایجان است؛ زیرا آیین زرتشت (آتش پرستی) دارای قدمتی تاریخی در فرهنگ این کشور بوده و نماد محافظت از ارواح شیطانی به شمار می‌رود.

ظروف سفالی

سوغات باکو

سفال نیز یکی دیگر از انواع صنایع دستی رایج در آذربایجان است و انواع ظروف مانند بشقاب یا کاسه و دسته‌های انار –یکی از نمادهای آذربایجان که در آشپزی آذربایجان نیز جایگاه مهمی دارد- دو یا سه تایی و مزین به نقش‌های زیبا عرضه می‌شوند.

نقاشی رنگ روغن (neft painting)

سوغات باکو

نفت یکی از منابع طبیعی و البته محل اصلی درآمد کشور آذربایجان است. البته به جز درآمد اقتصادی استفاده از نفت وارد حوزه هنر نیز شده و منجر به ایجاد سبک جالبی در نقاشی با نام نقاشی با نفت خام شده است. البته این نقاشی‌ها با استفاده از ترکیب رنگ‌های تهیه شده از روغن‌های گیاهی ترسیم می‌شوند و تصاویر آن‌ها اغلب از مناظر طبیعی آذربایجان، بناهای تاریخی و... الهام گرفته شده‌اند.

استکان‌های رنگی (Armudu Glass)

سوغات باکو

آرمودو یا استکان‌های رنگی در زمره یکی از بهترین سوغات و البته صنایع دستی ارزشمند کشور آذربایجان قرار دارد و نمادی از فرهنگ این کشور به شمار می‌رود. قیمت این استکان‌ها از ۵ مانات -واحد پول آذربایجان- شروع شده و در برخی موارد تا ۱۵۰ مانات به ازای هر عدد استکان (بسته به جنس استکان اعم از شیشه، چینی یا نقره) افزایش می‌یابد.

فرش دستباف

سوغات باکو

فرش یکی دیگر از سوغات قدیمی شهر باکو است که اهالی آنجا خرید آن را به گردشگران پیشنهاد می‌دهند و فروشگاه‌های فرش را می‌توان در جایجای شهر مشاهده کرد. البته در این مورد نیز انواع مختلفی از فرش وجود دارد، ولی آذرخالچا (Azerkhalcha) قدیمی‌ترین و مرغوب‌ترین برند فرش در آذربایجان است که از سال ۱۹۲۸ فرش‌های مرغوب را به بازار عرضه می‌کند.

تخته نرد

سوغات باکو

تخته نرد علاوه بر جنبه تفریح و سرگرمی، دارای جنبه هنری نیز است و در جایجای ارگ باکو می‌توان تخته‌های چوبی دست‌ساز منقش به تصاویر سنتی باکو را مشاهده کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهم‌ترین سوغاتی‌های باکو کدامند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..