تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیماری وحشتناک در کمین زنان/ میگرن؛ سردردی شایع با زمینه ارثی

محمدرضا معتمد متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره سردرد‌های میگرنی اظهار کرد: میگرن یک سردرد شایع و دارای زمینه ارثی و فامیلی است؛ این نوع سردرد در خانم‌ها شیوع بسیار بیشتری دارد.

میگرن؛ سردردی شایع با زمینه ارثی

عوامل تشدید کننده سردردهای میگرنی

وی افزود: سردردهای میگرنی با عواملی چون تغییرات هورمونی، بی خوابی، نور زیاد، سر و صدا، استرس، گرسنگی و مصرف برخی مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده، همچنین مصرف برخی از پنیر‌ها و الکل ممکن است تشدید شود؛ بنابراین بهتر است افراد مبتلا به سردرد‌های میگرنی از  عوامل مذکور که موجب تشدید بیماری است، به شدت اجتناب کنند.

میگرن؛ سردردی شایع با زمینه ارثی

علائم فرم شایع سردرد میگرنی

معتمد بیان کرد: فرم شایع سردرد‌های میگرنی با سردرد‌های ضربانی یک طرفه، انتشار به ناحیه گردن، شقیقه‌ها، ناحیه گیجگاهی و حتی ناحیه چشم خود را نشان می‌دهد؛ همچنین این سردرد همراه با تهوع و استفراغ است.

بیشتر بخوانید: درمان سریع سردرد در عرض 30 ثانیه بدون دارو+دستورالعمل

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب اظهار کرد: همان طور که بیان شد سردرد‌های میگرنی در خانم‌ها شیوع بیشتری و سهمی  ۱۸ درصدی دارد؛  این میزان از سردرد‌های میگرنی در سنین بین ۱۵ تا ۴۵ سال رخ‌ می‌دهد؛ آمار سردرد‌های میگرنی در بین آقایان کمتر و تنها حدود ۵ درصد است.

میگرن؛ سردردی شایع با زمینه ارثی

وی گفت: برای پیشگیری از سردرد‌های میگرنی راهکار‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد؛ سبک زندگی سالم، خواب کافی، برنامه غذایی منظم و سالم و پرهیز از رفتار‌های غیر اصولی مثل استعمال دخانیات از جمله سیگار و کاهش استرس از راهکار‌های موثر و مفید برای  پیشگیری از سردرد‌های میگرنی هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیماری وحشتناک در کمین زنان/ میگرن؛ سردردی شایع با زمینه ارثی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..