تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چند درصد فارغ التحصیلان بیکارند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، وضعیت بیکاری و اشتغالی که آخرین‌بار از سوی مرکز آمار منتشر شد نشان از نرخ ۱۲ درصدی بیکاری در پایان سال ۱۳۹۷ داشت که در مقایسه با سال ۱۳۹۶، معادل ۰.۱ درصد افزایش یافته بود. در این شرایط سه میلیون و ۲۶۰ هزار بیکار وجود دارند.

چندرصد از فارغ التحصیلان بیکارند؟

بررسی وضعیت بیکاران از این حکایت دارد در پایان سال گذشته ۳۸.۵ درصد آن‌ها از فارغ‌التحصیلان آموزش عالی بودند که تعدادشان در مقایسه با سال ۱۳۹۶، ۱.۴ درصد افزایش یافتند.

از فارغ‌التحصیلان بیکار ۲۶.۱ درصد را مردان تشکیل می‌دهند که تعدادشان ۱.۷ درصد افزایش داشته است. همچنین ۶۵.۹ درصد فارغ‌التحصیلان بیکار به زنان اختصاص دارد که تعداد آن‌ها هم ۱.۶ درصد رشد داشته است.

اما آمار نیروی کار نشان داد که ۲۳ میلیون و ۸۱۳ هزار نفر در حال حاضر شاغل هستند. از این تعداد وضعیت فارغ‌التحصیلان شاغل از این حکایت دارد که ۲۳.۹ درصد شاغلان را تشکیل دادند که تعدادشان در سال گذشته ۲.۴ درصد افزایش داشته است.

از مجموع فارغ‌التحصیلان آموزش عالی شاغل ۲۰.۴ درصد را مردان و ۳۹.۲ درصد را زنان تشکیل داده‌اند.

این در حالی است که تعداد فارغ‌التحصیل مرد شاغل در پایان سال گذشته ۲.۱ درصد و زنان شاغل فارغ‌التحصیل ۲.۹ درصد در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۶ افزایش دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

چقدر از فارغ‌التحصیلان بیکارند؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چند درصد فارغ التحصیلان بیکارند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..