تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهبود آسم کودکان، تاثیر مصرف امگا سه

منابع اسیدهای چرب امگا ۳ شامل ماهی، آجیل و دانه‌ها، روغن‌های گیاهی مانند سویا، غذاهای غنی شده، تخم مرغ، ماست، آبمیوه و شیر هستند.

یک مطالعه کوچک نشان داده است که با مصرف امگا ۳ می‌توان علائم آسم در دوران کودکی را کاهش داد، در حالی که امگا ۶ ممکن است شرایط را تشدید کند.
این مطالعه در مجله آمریکایی پزشکی تنفسی و مراقبت‌های ویژه پزشکی منتشر شده که شامل مطالعه بر روی ۱۳۵ کودک مبتلا به آسم است.
کودکان ۵ تا ۱۲ ساله بودند که در ایالت مریلند در شهر بالتیمور زندگی می‌کردند. رژیم غذایی آنها، علائم آسم و استفاده از داروهای آسم در ابتدای مطالعه و دوباره در سه و شش ماه بعد از شروع مطالعه مورد بررسی قرار گرفت.
نمونه‌های خون نیز در طی هر ارزیابی گرفته شد و در طی مطالعه دستگاه‌هایی نصب شد که میزان آلاینده هوا در خانه‌های شرکت کنندگان را اندازه‌گیری کند.
انگیزه برای تحقیق این بود که رابطه بین امگا ۳ و اسید چرب امگا ۶ و میزان مرگ و میر کودکان مبتلا به آسم مشخص شود.
دانشمندان همچنین می‌خواستند ارتباط بین مصرف اسید‌های چرب و شدت علائم آسم مرتبط با ذرات (PM)، التهاب سیستمیک و میزان مصرف دارو را بررسی کنند.
منابع اسیدهای چرب امگا ۳ شامل ماهی و انواع دیگر غذاهای دریایی، آجیل و دانه‌ها، روغن‌های گیاهی مانند دانه کتان، سویا و روغن کانولا، غذاهای غنی شده، تخم مرغ، ماست، آبمیوه و شیر هستند.
اسیدهای چرب امگا ۶ را می‌توان از برخی روغن‌ها، از جمله روغن ذرت، گل آفتابگردان، روغن دانه انگور، سویا، بادام زمینی و برخی سبزیجات تهیه کرد. همچنین می توان آن را در سس مایونز و برخی چاشنی‌های سالاد یافت.

شدت گرفتن علائم آسم با مصرف امگا ۶
نتایج مطالعه نشان داد که مصرف بیش از حد امگا ۶ با احتمال افزایش شدت آسم مرتبط است. افزایش میزان مصرف امگا ۶ همچنین باعث افزایش سطح نوتروفیل‌های خون می‌شود. نوتروفیل‌ها نوعی از سلول‌های سفید خون هستند که در التهاب مهمی نقش دارند.
در مقابل، مصرف بیش از حد امگا ۳ با کاهش اثر علائم مرتبط با PM 2.5 همراه بود. تاثیر علائم آسم مرتبط با PM 2.5 با افزایش مصرف امگا ۶ بالا می‌رود.
نویسندگان نتیجه می گیرند:
“مصرف امگا ۳ و امگا ۶ با بیماری آسم در کودکان مرتبط است و ممکن است واکنش آسم به PM را تغییر دهد.”
دکتر امیلی بریگهام، سرپرست این مطالعه، استادیار پزشکی در جان هاپکینز است. او محدودیت‌های مطالعه را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد که قبل از مطالعات بیشتر نباید تغییرات زیادی در رژیم غذایی و شیوه زندگی بیماران مبتلا به آسم انجام داد.
در گذشته نیز مطالعات مشابهی با گروه‌های کوچکتر انجام شده است. یکی از این مطالعات که در مجله تنفسی اروپا منتشر شده و توسط موسسه پزشکی تنفسی در سیدنی استرالیا برگزیده شد، دریافتند که “تغییر میزان مصرف اسید‌های چرب بر روی هیچ یک از معیارهای بالینی آسم در کودکان تاثیری ندارد، و اصلاح مصرف چربی در کودکان مبتلا به آسم به منظور یک درمان مفید زیاد کارآمد نیست.
این مطالعه همچنین فرض می‌کند که یکی از مکانیسم‌های کاهش علائم آسم در کودکان ممکن است مصرف یک رژیم غذایی غنی از امگا ۳ در اوایل زندگی یا در مراحل قبل از تولد باشد که ممکن است “از طریق کاهش واکنش‌های التهابی به آلرژی‌ها در افراد حساس، از توسعه آسم جلوگیری کند.”
اگر چه نتایج از نظر بالینی زیاد قابل توجه نبود، اما نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که مصرف طولانی مدت امگا ۳ ممکن است علائم آسم را کاهش دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهبود آسم کودکان، تاثیر مصرف امگا سه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..