تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی TSMC از فناوری لیتوگرافی 6 نانومتری تولید چیپ

شرکت تایوانی تولیدکننده نیمه هادی TSMC امروز از توسعه فرآیند جدید تولید چیپ 6 نانومتری (N6) خبر داد که محصولات آن برای استفاده در تلفن های هوشمند به کار گرفته خواهند شد.

فناوری 6 نانومتری در چیپ های سری کایرین 985 به کار گرفته می‌شود

به گفته سازنده، فناوری 6 نانومتری پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به نمونه 7 نانومتری محسوب شده و به کاربران اجازه می دهد از تناسب کارایی به قیمت بهتری بهره مند شوند. همچنین از آنجایی که طراحی جدید بر اساس نسخه N7 انجام شده، زمان آماده سازی نهایی و رسیدن به بازار محصولات مبتنی بر آن نیز کاهش خواهد یافت.

فناوری 6 نانومتری جدید با استفاده از تجربیات به دست آمده از لیتوگرافی فرابنفش (EUV) در زمان توسعه تکنولوژی N7 به وجود آمده و قرار است در چیپ های سری کایرین 985 ساخت Hisilicon مورد بهره برداری قرار گیرد.

6 نانومتری

لازم به ذکر است که با وجود تطابق طراحی و قواعد مورد استفاده در فناوری N6 با N7، نسخه جدید 18 درصد چگالی منطقی بالاتری داشته و می تواند از اکوسیستم نرم افزاری موجود استفاده کند که این امر، در زمان و هزینه مورد نیاز برای توسعه اکوسیستم جدید صرفه جویی خواهد کرد.

البته کمپانی سامسونگ به عنوان رقیب اصلی TSMC چندی پیش از اتمام توسعه فناوری 5 نانومتری خود خبر داد که باید منتظر بود و دید کدام شرکت زودتر محصول نهایی را روانه بازار خواهد کرد؛ هرچند روی کاغذ و از نظر فناوری، کره ای ها یک قدم از تایوانی ها پیش هستند.

گفتنی است TSMC قصد دارد فناوری 6 نانومتری خود را در هوش مصنوعی، زیرساخت های 5G، پردازنده های گرافیکی (GPU) و چیپ های پردازش مرکزی (CPU) به کار گیرد.

بر اساس برنامه ریزی شرکت، تولید آزمایشی چیپ های 6 نانومتری در سه ماهه نخست سال 2020 آغاز خواهد شد و در صورت کسب استانداردهای لازم، در سال 2021 شاهد تولید انبوه چیپ های N6 توسط کمپانی تایوانی خواهیم بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی TSMC از فناوری لیتوگرافی 6 نانومتری تولید چیپ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..