تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید

هاشمی گفت: متاسفانه برخی مردم با احساس معده درد به سراغ مصرف خودسرانه دارو می‌روند که این کار برای بیماران مشکلاتی ایجاد می‌کند.

همایون هاشمی متخصص گوارش و کبد، درباره مشکل سوء هاضمه و راه‌های درمان آن اظهار کرد: اختلال سوء هاضمه نه تنها در کشور ما بلکه در همه دنیا یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی محسوب می‌شود و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم را درگیر می‌کند.

وی بیان کرد: اختلال سوء هاضمه اغلب با نشانه‌هایی مثل نفخ، سوزش سر معده یا حتی ریفلاکس معده همراه است؛ افرادی که از دخانیات یا مشروبات الکلی استفاده می‌کنند یا کسانی که از غذا‌های نا مناسب و چرب تغذیه می‌کنند اغلب با نشانه‌های مذکور رو به رو هستند، گاهی این علائم آزار دهنده هستند.


زخم معده را با سوء هاضمه اشتباه نگیرید


این متخصص گوارش و کبد با تاکید بر اینکه افراد چاق و دارای تغذیه نامناسب بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به سوء هاضمه قرار دارند، گفت: در برخی موارد ابتلا به بیماری زخم معده هم می‌تواند به صورت سوء هاضمه و درد معده نمود پیدا کند، زیرا علائمی مشابه موارد ذکر شده دارد.

هاشمی گفت: عادت و رفتار نامناسبی در بین هم وطنانمان شیوع پیدا کرده است، به این صورت که آن‌ها با ایجاد حس درد در معده بلافاصله به سراغ مصرف قرص‌های رانیتیدین، امپرازول و ... می‌روند؛ استفاده از این دارو‌ها در مرحله اول منجر به بهبودی سطحی و رفع علائم می‌شود، اما باید توجه داشته باشید که بیمار باید میزان مجاز این دارو‌ها را در زمان مناسب استفاده کند. به طور کلی استفاده از این دارو‌ها عوارض چندانی به همراه ندارد، اما برای کنترل مقدار دارو بهتر است به پزشک مراجعه شود.

این متخصص گوارش و کبد تاکید کرد: پیش از هر چیزی بهتر است با انتخاب شیوه مناسب زندگی از بروز این اختلال جلوگیری کنید، عواملی از جمله مصرف دخانیات مثل سیگار و قلیان، استفاده از مشروبات الکلی، تغذیه نامناسب و استفاده از غذا‌های چرب و فست فود‌ها، استفاده مداوم از نوشابه‌های گازدار وغیره می‌توانند باعث بروز اختلالات سیستم گوارش شوند.

هاشمی گفت: در موارد خفیف این بیماری با کنترل رژیم غذایی و عوامل تشدید کننده آن می‌توان اختلالات سوء هاضمه را کنترل کرد، اما در موارد حادتر نیاز به اقدامات درمانی مثل استفاده از دارو است؛ در مواردی که زخم معده منجر به ایجاد اختلال سوء هاضمه می‌شود باید ابتدا زخم معده را درمان و سپس مشکلات گوارشی را برطرف کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..