تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف و خنثی سازی حدود چهار هزار قبضه مین در استان کردستان

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رضایی گفت: سال گذشته نیرو‌های مین روب با جستجو در ۱۵۶ هکتار از مناطق آلوده این استان موفق به کشف و خنثی سازی حدود چهار هزار قبضه مین بجای مانده از دوران جنگ تحمیلی شدند.

وی افزود: نیرو‌های مین روب طی این مدت در مناطق آلوده مرزی و برخی اراضی کشاورزی و طبیعی، ۱۵۶ هکتار را به صورت دستی و مکانیزه مین روبی کردند.

رضایی با اشاره به اینکه ۶۰ پایگاه نیز در این مدت بازنگری شده است، اضافه کرد: در سال گذشته ۱۲۸ مورد عملیات موردی نیز در این راستا انجام شد.

مدیرکل امنیتی استانداری کردستان گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون در این استان بیش از یک میلیون و ۸۹۰ هزار قبضه مین توسط نیرو‌های مین روبی از زیر خاک کشف و خنثی شده است.

وی یادآور شد: این تعداد مین در شهرستان‌های مرزی مریوان، بانه، سروآباد، سقز همچنین سنندج و کامیاران کشف شد که زمان جنگ تحمیلی در زمین کاشته شده بودند.

رضایی در خصوص حوادث ناشی از انفجار مین و مهمات جنگی سال گذشته در کردستان افزود: ۱۶ نفر مجروحیت انسانی، زخمی و تلف شدن سه راس احشام و خسارت به ۲ دستگاه تجهیزات و ماشین از جمله این خسارت‌ها است.

انتهای پیام/م

پاکسازی ۱۵۶ هکتار اراضی آلوده به مین کردستان انجام شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف و خنثی سازی حدود چهار هزار قبضه مین در استان کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..