تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری احیای نیمه شعبان در شهرستان نکا

ساعت: 12:26 منتشر شده در مورخ: 1398/01/29 شناسه خبر: 1477670

مدیر تبلیغات اسلامی نکا با بیان برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در مسجد جامع شهرستان، گفت: برگزاری مراسم جشن در بیشتر مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در کنار ایستگاه‌های صلواتی ازجمله برنامه‌های گرامیداشت نیمه شعبان به شمار می‌آیند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عج) با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح شهرستان برای گرامیداشت این روز، اظهار کرد: در کلیه مساجد، تکایا و حسینیه‌های شهرستان با همکاری هیئت امنا، روحانیون و پایگاه مقاومت جشن نیمه شعبان برگزار می‌شود.

وی افزود: در کنار این برنامه‌ها حداقل 20 ایستگاه صلواتی در سطح شهر و روستاها با نام امام زمان(عج) دایر می‌شود که با پذیرایی شربت و شیرینی به عنوان جشن به مردم داده خواهد شد.

مدیر تبلیغات اسلامی نکا با بیان برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در شهرستان، خاطرنشان کرد: این مراسم در مسجد جامع نکا برگزار می‌شود که جمعی شب ولادت امام زمان(عج) را احیا می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: در روز نیمه شعبان نیز مداحان، شعرا و هیئت‌های مذهبی شهرستان از مصلی امام خمینی(ره) نکا به سمت یادمان شهدای گمنام حرکت می‌کنند که بعد از راهپیمایی یک حرکت مفصل در آنجا مداحان خواهند داشت.

* اهتمام به جلسات مجمع ذاکران و کلاس‌های آموزش مداحی

سهرابی در ادامه به جلسات مجمع ذاکران شهرستان پرداخت و تصریح کرد: این جلسات از سال 97 آغاز شده که حدود چهار جلسه ماهانه به صورت دوره‌ای در مساجد مختلف شهرستان با میزبانی خود هیئت امنا و مسئولیت کانون مداحان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود که این برنامه نیز استمرار دارد.

وی افزود: برگزاری چنین جلساتی راهی برای حرکت یک سو و یک جهت مداحان به شمار می‌رود تا بتوانند مداحی خوبی را برای مردم چه در مراسم عزاداری و چه مراسم جشن و اعیاد داشته باشند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نکا کلاس آموزش مداحی را دیگر برنامه درنظر گرفته شده برای تربیت مداحان در طول سال برشمرد و اذعان کرد: آموزش مداحی با اساتید مجرب در سطح شهرستان در مقطع اول و به مدت سه ماه برگزار شده است.

این مسئول اضافه کرد: این اساتید کلاس‌هایی با موضوعات مختلف شامل نغمه، تاریخ اسلامی و مقتل، ادبیات و طریقه شعرخوانی و مداحی برگزار شد که مرحله اول بوده و برای سال 98 مرحله دوم را با استفاده از اساتید مجرب‌تر شروع خواهیم کرد.

وی گفت: در این کلاس هم برادران و هم خواهران در سنین مختلف به خصوص جوانان و نوجوانان حضور بسیار خوبی داشتند که از اساتید این دوره در این جلسه مجمع ذاکران دعوت شد تا از آنان تجلیل صورت بگیرد و این برنامه در واقع اختتامیه کلاس‌های مداحی در سال 97 نیز به شمار آمده است که دور جدید کلاس‌ها را بعد از ماه مبارک رمضان شروع خواهیم کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری احیای نیمه شعبان در شهرستان نکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..