تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوراکی‌های خوشمزه‌ای که کلیه‌هایتان را نجات می‌دهند/ با حذف مسیریاب، مغزی جوان داشته باشید/ هویج بخورید و لاغر شوید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

میوه‌هایی برای سلامت کلیه‌ها

کلیه‌ها از مهم‌ترین اعضای بدن هستند که از سبک زندگی تاثیر می‌گیرند؛ می‌توانید با مصرف برخی خوراکی‌ها به سلامت کلیه‌ها کمک کنید؛ یکی از مواد غذایی مفید برای سلامت کلیه‌ها سبزیجاتی با برگ‌های سبز رنگ هستند، این گیاهان حاوی ویتامین C و ویتامین K هستند و به‌علاوه مقادیر زیادی فیبر و فولات در خود جای داده‌اند که فشار خون را کاهش می‌دهند، قند خون را تنظیم می‌کنند و به این ترتیب به عملکرد کلیه کمک می‌کنند.

میوه زغال‌اخته یکی از بهترین خوراکی‌ها برای درمان عفونت‌های ادراری و آبمیوه زغال‌اخته نیز برای دفع سنگ کلیه و پاکسازی آن بسیار مفید است. التهاب در بدن می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلف از جمله مشکلات کلیوی شود که با مصرف زرچوبه می‌توانید انواع التهابات را از بدن خود دفع کنید. زردچوبه حاوی کورمین است و خواص ضد التهابی زیادی دارد و برای مبارزه با سنگ‌های کلیه نیز بسیار مفید است. مصرف سیب، سیر، روغن زیتون، آبلیمو و زنجبیل هم بر بهبود سلامت کلیه‌ها تاثیر دارد.

چند خوراکی خوشمزه که جان کلیه‌هایتان را نجات می‌دهد/ راهکار‌هایی که مغزتان را جوان نگه میدارد/ فواید استفاده از خوراکی‌های پروبیوتیک/ با خوردن هویج لاغر شوید

با این راه‌حل ها مغزتان را از پیری نجات دهید

برای حفظ سلامت مغزتان پیش از هر چیزی باید غذاهای مناسب استفاده کنید، یک رژیم غذایی دارای مقدار مناسبی از امگا ۳ و به دور از چربی‌های مضر و فست فود‌ها کمک زیادی در این امر به شما خواهد کرد؛ سعی کنید بیشتر بدون کمک از GPS رانندگی کنید و برای تمرین دادن به ذهن مطالعه، حل پازل و انجام پرخی بازی‌های فکری مثل سودوکو را فراموش نکنید.

رعایت فواصل صرف غذا و انجام ورزش‌هایی مثل پیاده روی‌ هم شما را در حفظ سلامت مغزتان همراهی می‌کند؛ کارهای متفاوت انجام دهید و از عادات روزانه دور باشید؛ از گجت‌های هوشمند و تلوزیون فاصله بگیرید و خواب مناسب و راحت را فراموش نکنید چرا که اثر بخشی چشمگیری بر عملکرد مغز و حافظه دارد.

چند خوراکی خوشمزه که جان کلیه‌هایتان را نجات می‌دهد/ راهکار‌هایی که مغزتان را جوان نگه میدارد/ فواید استفاده از خوراکی‌های پروبیوتیک/ با خوردن هویج لاغر شوید

چند میکروب مفید برای سیستم گوارشی

روده انسان حاوی انواع مختلفی از باکتری‌ها است؛ دسته‌ای از این باکتری‌ها به باکتری‌های پروبیوتیک معروف هستند؛ مصرف مواد غذایی پروبیوتیک باعث کاهش مقاومت لاکتوز می‌شود چرا که (LAB) باعث تبدیل لاکتوز به اسید لاکتیک می‌شود؛ همچنین مصرف این ماده غدایی باعث جلوگیری از سرطان کولون، روده باریک، کبد و پستان می‌شود.

مصرف مواد پروبیوتیک با کاهش کلسترول خون و میزان جذب آن از روده به بهبود سلامت بدن کمک می‌کند و  کاهش فشار خون و بهبود و تقویت سیستم ایمنی را به همراه دارد؛ مصرف مواد پروبیوتیک باعث جلوگیری از عفونت‌ها، درمان و پیشگیری از اسهال حاد می‌شود و کاهش التهاب روده‌ای و اگزما در کودکان را به همراه دارد.

چند خوراکی خوشمزه که جان کلیه‌هایتان را نجات می‌دهد/ راهکار‌هایی که مغزتان را جوان نگه میدارد/ فواید استفاده از خوراکی‌های پروبیوتیک/ با خوردن هویج لاغر شوید

خواص شگفت انگیز هویج که نمی‌دانید

هویج یکی از مواد بسیار مفید و مغزی است که اغلب آن را برای چشم مفید می‌دانند اما این ماده غذایی حاوی میزان بالایی از فیبر محلول است و به همین دلیل می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) کمک کند؛ در نتیجه خطر لختگی خون و مشکلات ناشی از بیماری‌های قلبی کاهش پیدا می‌کند. همچنین نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف هویج به  پیشگیری از سکته مغزی کمک می‌کند.

برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مصرف هویج گزینه مناسبی است زیرا حاوی میزان بالایی از آب و مقدار پایینی کالری است. یک هویج خام متوسط، حاوی حدود ۲۵ کالری است.

چند خوراکی خوشمزه که جان کلیه‌هایتان را نجات می‌دهد/ راهکار‌هایی که مغزتان را جوان نگه میدارد/ فواید استفاده از خوراکی‌های پروبیوتیک/ با خوردن هویج لاغر شوید

عواملی که قلبتان را بیمار می‌کند

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد عادات برخی افراد آن‌ها را بیشتر در معرض خطر اختلالات قلبی قرار می‌دهد، این افراد اغلب از نخ دندان استفاده نمی‌کنند که باعث ورود باکتری‌ها به بدن، بروز التهاب و در نهایت ایجات مشکلات قلبی‌ می‌شود؛ همچنین بروز وقایعی مثل تصادفات یا از دست دادن عزیزان نزدیک احتمال وقوع اختلالات قلبی را افزایش می‌دهد.

هفت تا هشت ساعت خواب شبانه می تواند نقش ویژه‌ای در حفظ سلامت قلب شما داشته باشد. کمبود خواب و بیدار ماندن های مکرر شبانه می‌تواند فشار خون و ضربان قلب انسان را افزایش دهد و بدن را به جای حالت استراحت در حالت هشدار نگه دارد؛ همچنین استعمال دخانیات، مصرف غذا‌های ناسالم به فشار خون، افسردگی و اختلالات قلبی منجر می‌شود.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوراکی‌های خوشمزه‌ای که کلیه‌هایتان را نجات می‌دهند/ با حذف مسیریاب، مغزی جوان داشته باشید/ هویج بخورید و لاغر شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..