تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات بیشتری از دلایل استعفای بنیان‌گذاران اینستاگرام فاش شد

سال گذشته بنیان‌گذاران اینستاگرام در تصمیمی تأمل‌برانگیز از فیسبوک جدا شدند؛ اخیرا جزئیات بیشتری از دلایل بروز این اتفاق و برخی تنش‌های داخلی فیسبوک فاش شده است.

فیسبوک موفق شد در سال ۲۰۱۲ میلادی، با پرداخت مبلغ یک میلیارد دلار، اینستاگرام را تحت‌مالکیت خود درآورد. این شرکت از زمان تصاحب اینستاگرام تاکنون (حدودا هفت سال)، این اپلیکیشن را از محل ساده‌ای برای به‌اشتراک‌گذاری تصاویر با دوستان، به بستر بزرگی برای به‌اشتراک‌گذاری عکس و فیلم و همچنین خرید‌و‌فروش محصولات تبدیل کرده است.

اینستاگرام امروزه بیشتر از اینکه یک اپلیکیشن معمولی برای به‌اشتراک‌گذاری عکس باشد، اکوسیستمی متشکل از بخش‌های مختلف است و کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. با همه‌ی این‌ها ظاهرا طی این هفت سال، تغییراتی که اینستاگرام به‌خود دیده، کاملا بدون حاشیه انجام نشده‌اند و برخی تنش‌ها را در تیم مدیریت به‌وجود آورده‌اند.

تنش‌های موجود در فیسبوک، نهایتا باعث شد کوین سیستروم و مایک کریگر، بنیان‌گذاران اینستاگرام، از سمت خود استعفا دهند. با اینکه اخبار ضدونقیضی در مورد چراییِ این اتفاق شنیده بودیم، اما هرگز ندانستیم که چه اتفاقی در فیسبوک رخ داده است. بااین‌حال اخیرا مقاله‌ی جدیدی در این رابطه منتشر شده که برخی جزئيات مهم را فاش می‌کند.

مدیران اینستاگرام

مقاله‌های مرتبط:

براساس مقاله‌ی سایت وایرد در مورد مسائل و چالش‌های فیسبوک در ۱۵ ماه اخیر، ظاهرا مارک زاکربرگ چندان با رویکرد بنیان‌گذاران اینستاگرام برای تعیین آینده‌ی این پلتفرم موافق نبوده و در برخی مسائل با آن‌ها اختلاف‌نظر داشته است. ظاهرا همین اختلافات داخلی نهایتا باعث شده‌اند دو بنیان‌گذار اینستاگرام تصمیم به جدایی از فیسبوک بگیرند. 

مقاله‌ی وایرد، بسیار خواندنی است و اطلاعات جذابی در بر دارد. این مقاله به‌طور ویژه به نگرانی‌های زاکربرگ در مورد مسائل مرتبط به حریم خصوصی و تلاش او برای حفظ جایگاه فیسبوک اشاره می‌کند. بااین‌حال، موارد یادشده، جذاب‌ترین بخش‌های این مقاله نیستند. درواقع خواندنی‌ترین بخش‌های مقاله‌ی موردبحث، به افشای تنش‌های عجیب بین مدیرعامل فیسبوک با بنیان‌گذاران اینستاگرام اشاره دارد.

وایرد که این اطلاعات را از سوی منابع معتبری به‌دست آورده، مدعی است زاکربرگ در حرکتی تأمل‌برانگیز، سیاست‌هایی در پیش گرفته تا با اتکا به آن‌ها از تشویق کاربران فیسبوک برای انتشار پست در اینستاگرام، خودداری کند. او با این‌کار می‌خواسته کاری کند که کاربران اپلیکیشن فیسبوک از آن خارج نشوند و همچنان به استفاده از اپلیکیشن اصلی ادامه دهند. 

نویسندگان وایرد در این رابطه، مطالب جالبی را نوشته‌اند که بخشی از آن را در زیر می‌خوانیم:

«چند روز پس از این اتفاق، زاکربرگ از یکی از قائم‌مقام‌های شرکتش درخواست کرد تا فهرستی شامل تمامی پشتیبانی‌های فیسبوک از اینستاگرام را تهیه کند. این فهرست شامل چنین مواردی بود: انجام تبلیغات برای اینستاگرام در اپلیکیشن فیسبوک، انتشار پست‌های کاربران اینستاگرام در فید خبری فیسبوک، اجازه‌دادن به اینستاگرام برای دسترسی به دوستان کاربر در فیسبوک برای پیشنهاد فالو و... . زاکربرگ پس از اینکه فهرست یادشده را دریافت کرد، به بنیان‌گذاران اینستاگرام گفت که دیگر قصد پشتیبانی از این اپلیکیشن را ازطریق فیسبوک ندارد و به‌تمامی روش‌های یادشده، پایان می‌دهد. فیسبوک در آن زمان بهترین سرورها و بهترین مهندسین دنیا را در اختیار اینستاگرام قرار داده بود و همه‌چیز داشت خوب پیش می‌رفت. تا اینکه زاکربرگ به‌شکل غیرمحسوس از بنیان‌گذاران اینستاگرام خواست تا از سیاست‌ها و رویکردهای خود کمی عقب‌نشینی بکنند؛ این بار نوبت اینستاگرام بود که به فیسبوک کمک کند. زاکربرگ از این طریق می‌خواست به بنیان‌گذاران اینستاگرام بفهماند که وقت آن رسیده بخشی الطاف فیسبوک، پاسخ داده شوند.

در پی این اتفاق، کوین سیستروم یادداشتی برای تمامی کارکنان زیردستش نوشت و در آن به توضیح تصمیم زاکربرگ برای توقف پشتیبانی از اینستاگرام ازطریق اپلیکیشن فیسبوک پرداخت. سیستروم صراحتا با تصمیم زاکربرگ مخالفت کرد، اما او خودش را به این تغییرات متعهد می‌دانست و به کارکنان اینستاگرام گفته بود آن‌ها نیز باید مطیع تصمیم زاکربرگ باشند. یکی از مدیران ارشد پیشین فیسبوک، از این نامه به‌عنوان «آتشی که داشت در داخل فیسبوک زبانه می‌کشید» یاد می‌کند. این یادداشت مدیران فیسبوک را شدیدا عصبانی کرد؛ آنان قویا در تلاش بودند تا هیچ بخشی از این نامه فاش نشود. مدتی بعد از این اتفاق، سیستروم به مرخصی رفت.»

ظاهرا سیستروم پس از بازگشت از مرخصی‌اش، به‌همراه دیگر بنیان‌گذار اینستاگرام تصمیم گرفتند تا برای همیشه فیسبوک را ترک کنند. خبر استعفای بنیان‌گذاران اینستاگرام پیش از اینکه هیچ‌کس (حتی خود اعضای داخلی این شرکت) بفهمند، توسط برخی منابع در اختیار نیویورک تایمز قرار داده شده بود. مورد دیگر اینکه بنیان‌گذاران اینستاگرام در اطلاعیه‌‌شان به تنش‌های یادشده اشاره‌ای نکردند و صرفا گفتند به‌دلیل داشتن اختلاف‌نظر با زاکربرگ بر سر طراحی اینستاگرام و عملکرد بخش‌های مختلف آن، تصمیم به جدایی گرفته‌اند.

زاکربرگ

وایرد به‌طور مشخص به تعدادی از اختلاف‌نظرهای بنیان‌گذاران اینستاگرام با زاکربرگ بر سر برخی موارد مربوط‌به طراحی اشاره کرده است. این وب‌سایت می‌نویسد که سیستروم و کریگر از منوهای جدید اینستاگرام که حاوی لینک مستقیم به فیسبوک بودند، تنفر داشتند. آنان همچنین از برخی آیکون‌های موجود در اپلیکیشن که برای نمایش گزینه‌های مختلف، با انیمیشنی خاص باز می‌شدند، ناامید شده بودند. 

اینستاگرام در سال گذشته برخی تغییرات مهم به‌خود دید و شاهد اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید به آن بودیم. فیسبوک تصمیم گرفت ظاهر کلی پروفایل‌ها را تا حد زیادی بازطراحی کند تا راه‌های بیشتری برای ارتباط با صفحات تجاری در دسترس قرار گیرد. امروزه می‌توان به ۶ راه مختلف با صفحات اینستاگرامی تجاری، ارتباط برقرار کرد. در ماه دسامبر گذشته بود که فیسبوک تصادفا نسخه‌ی جدید صفحه‌ی اصلی اینستاگرام را به‌صورت گسترده در اختیار کاربران قرار داد که فید خبری این اپلیکیشن را به‌حالت افقی در می‌آورد. 

فیسبوک از این اتفاق به‌عنوان یک باگ نرم‌افزاری یاد کرد، اما درهرصورت این احتمال وجود دارد که فیسبوک همچنان بخواهد ظاهر کلی صفحه‌ی اصلی را از حالت عمودی خارج کند. اینستاگرام افزون بر این موارد، به‌لطف بهره‌مندی از IGTV، تمرکز مهمی روی محتوای ویدیویی طولانی دارد و حتی اخیرا به کاربران امکان می‌دهد ویدیوهای IGTV خودشان را در فید اصلی منتشر کنند.

اتخاذ این تصمیم درنهایت باعث افزایش بازدید این ویدیوها خواهد شد، اما همزمان فید اصلی را پر از محتوا می‌کند و این اتفاق به‌مذاق شمار زیادی از کاربران خوش نمی‌آید. البته این‌ها تمامی ویژگی‌های جدید نبودند؛ مدیران اینستاگرام همچنین برخی قابلیت‌های کوچک نظیر دوستان نزدیک (Close Friends) را نیز به این اپلیکیشن اضافه کردند.

گرچه جزئیات جدید فاش‌شده توسط وایرد چندان طولانی نیستند، اما درهرصورت اطلاعات مهمی به‌شمار می‌آیند. این جزئیات در حقیقت برگ جدیدی به کتاب قطور شایعات اخیر در مورد تمایل زاکربرگ برای تسلط بیشتر بر اینستاگرام، می‌افزایند. زاکربرگ همچنین قصد دارد تا جایی که می‌تواند، ارتباط بین دو اپلیکیشن فیسبوک و اینستاگرام از نزدیک‌تر کند. درهرصورت به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام امروزه به‌طور کامل با روش‌های فیسبوک پیش می‌رود.

دیدگاه شما کاربران زومیت در باره‌ی این موضوع چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات بیشتری از دلایل استعفای بنیان‌گذاران اینستاگرام فاش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..