تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حقایق جالبی درباره کلینت ایستوود؛ کابویِ پیر

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: مادر کلینت ایستوود مدت‌ها پیش صحبت جالبی در خصوص پسرش مطرح کرده بود، او زمانی که کلینت در حال بزرگ‌شدن بود و مال و منال زیادی نداشت گفته بود افسوس می‌خورد که کلینت ایستوود ثروتمند به‌دنیا نیامده است چرا که با توجه قد و بالای بلند و تیپ و قیافه‌ای که پسرش دارد، اگر پول‌دار به دنیا می‌آمد حسابی کیف و حال دنیا را می‌برد.

خوشبختانه آرزوی مادر کلینت ایستوود برای پسرش درست از آب درآمد و به‌رغم اینکه کلینت ایستوود کارهای سخت و دشوار زیادی را در نوجوانی انجام داده بود، در نهایت در جوانی به سینما راه پیدا کرد و یکی از معروف‌ترین ستاره‌های پرده نقره‌ای شد. این روزها نیز ثروت کلینت ایستوود ۸۸ ساله نزدیک به ۳۷۵ میلیون دلار برآورد می‌شود و با اسطوره‌ای طرف هستیم که بیشتر از ۷۰ فیلم بلند سینمایی را در کارنامه‌اش دارد و در مقام بازیگر و کارگردان، یکی از مطرح‌ترین چهره‌های هالیوود است.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

کلینت ایستوود در دوران رکود اقتصادی آمریکا بدنیا آمد و از آنجایی که پدرش شغل ثابتی نداشت، به همراه خانواده‌اش به نقاط مختلفی سفر کرد و در نهایت پای خودش را به هالیوود رساند و با حضور در سه‌گانه فیلم‌های «یک مشت دلار»، «به‌خاطر چند دلار بیشتر» و «خوب‌ بد زشت» به کارگردانی سرجیولئونه توانست به یکی از افسانه‌ای‌ترین هنرپیشه‌های هالیوود تبدیل شود. کلینت ایستوود که برای کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیز جایزه اسکار را بابت فیلم‌های «نابخشوده» و «دختر میلیون دلاری» از آن خود کرده است این روزها ۸۸ سال سن دارد و هنوز هم آثار جدیدی از او را در پرده نقره‌ای می‌بینیم.

جالب اینجاست به‌رغم اینکه فکر می‌کنیم چیزهای زیادی از کلینت‌ ایستوود می‌دانیم، چیزهایی نیز از زندگی کلینت ایستوود وجود دارد که خبری از آنها نداشته‌ایم و به همین منظور در ادامه شما را در جریان واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود می‌‌گذاریم.

کلینت ایستوود از دبیرستان اخراج شد

تجربه نشان داده است چهره‌های موفق و سلبریتی‌های خودساخته، میانه خوبی با درس و مدرسه نداشته‌اند و در دهه ۴۰ و زمانی که خانواده ایستوود در کالیفرنیا اقامت داشتند، ایتسوود به دبیرستانی در این ناحیه می‌رفت و به دلیل شیطنت‌های زیادی که در مدرسه انجام می‌داد، از دبیرستان اخراج شد. ناگفته نماند کلینت ایستوود بابت اخراج از دبیرستان خیلی هم ناراحت نشده بود چرا که اهل درس و مشق نبود و در مدرسه درجا می‌زد.

کلینت ایستوود مدتی بعد در دبیرستان فنی اوکلند (Oakland)، ثبت‌نام کرد و بعید می‌دانیم از این دبیرستان نیز فارغ‌التحصیل شده باشد.

او شغل‌های عجیب و غریب زیادی را تجربه کرد

کلینت ایستوود در تعطیلات تابستان و زمانی که درس و مشق زیادی نداشت، شغل‌های مختلف زیادی را تجربه کرد. او کارهای متفاوتی مانند غریق‌نجات و آتش‌نشان جنگل را انتخاب کرد و غریق‌نجات بودن در آینده به دردش خود و چندین سال بعد هواپیمای او در دریا سقوط کرد و به لطف توانایی خوبی که در شنا کردن داشت توانست ۵ کیلومتر در دریا شنا کند و به ساحل برسد.

ایستوود در دوران نوجوانی در کارخانه فولاد مشغول کار شد و مدتی نیز به فروشندگی پرداخت، مدتی نیز به تعمیرات قطعات هواپیمای بوئینگ مشغول شد و در یک بازه زمانی به عنوان هیزم‌شکن در ایالت اورگن (Oregon) فعالیت کرد. در آن زمان تنه یک درخت روی پای او افتاد و زانوی کلینت ایستوود آسیب جدی دید.

کلینت ایستوود از ارتش زیرآبی رفت و در نبرد کره شرکت نکرد

از قرار معلوم کلینت ایستوودی که در فیلم‌ها ابایی از کشت و کشتار ندارد، در زندگی شخصی علاقه‌ای به حضور در میدان نبرد نداشت و ادامه تحصیل و درس‌خواندن در دانشگاه را بهانه کرد تا نیروهای ارتش از اعزام او به کره منصرف شوند.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

در این زمینه یکی ازهمکلاسی‌های کلینت ایستوود روایت جالب دیگری از دلیل عدم حضور او در ارتش ذکر می‌کند و مدعی است در سال ۱۹۵۱ کلینت ایستوود برای حضور در نبرد به ارتش فراخوان می‌شود اما کلینت زرنگی می‌کند و خودش را عاشق دختر فرمانده پادگان نشان می‌دهد، همین امر نیز باعث می‌شود فرمانده پادگانی که کلینت در آن حضور داشت به او روی خوش نشان دهد و خبری از اعزام او به مناطق جنگی در کار نباشد.

ماجرای سقوط هواپیمای کلینت ایستوود

در بالا برای شما گفتیم که هواپیمای کلینت در دریا سقوط می‌کند، ماجرا از این قرار بود که کلینت ایستوود تصمیم میگیرد با مرخصی آخر هفته خود با یک هواپیمای دوموتوره راهی سیاتل شود. ظاهراً پدر و مادر کلینت ایستوود در سیاتل اقامت داشتند و کلینت ایستوود سوار هواپیما می‌شود تا از والدین خودش دیدار کند.

بخت با کلینت یار نبود و در میان پرواز، در هواپیما باز می‌شود و دوباره بسته نمی‌شود، کلینت نیز با استفاده از کابل‌ و دیگر وسایل، در هواپیما را می‌بندد. در این بین خلبان برای اینکه با توفان‌های هوایی برخورد نکند سعی می‌کند تا هواپیما را بالای توفان قرار دهد، در نتیجه هوای داخل هواپیما کمتر می‌شود و سیستم تأمین اکسیژن داخلی نیز از کار می‌افتد و کلینت ایستوود به دلیل کمبود اکسیژن احساس بیهوشی می‌کند.

ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و سوخت هواپیما نیز به پایان می‌رسد، در نتیجه خلبان هواپیما را به سمت دریا هدایت می‌کند تا در آب فرودی اضطراری داشته باشند. خوشبختانه هواپیما در برخورد با آب صدمه زیادی نمی‌بیند و خلبان و کلینت ایستوود مجبور می‌شوند به سمت ساحل شنا کنند. جالب است بدانید آب‌هایی که کلینت ایستوود و خلبان در آن شنا می‌کردند پر از کوسه بود اما این دو خبری از حضور کوسه‌ها در آب نداشتند و به همین دلیل نیز بدون اینکه به حمله کوسه‌ها فکر کنند به سمت ساحل شنا کردند.

کلینت ایستوود تحصیلات دانشگاهی ندارد

برای شما از اوضاع تحصیلی نابسامان کلینت ایستوود در دبیرستان گفتیم و خاطر نشان کردیم که در نهایت کلینت از ارتش سر در می‌آورد، پس از اینکه کلینت توانست از شر ارتش خلاص شود دوباره به فکرش می‌افتد تا ادامه تحصیل بدهد. در نتیجه در دانشگاه لس‌آنجلس مشغول تحصیل می‌شود و در رشته مدیریت بازرگانی شروع به درس خواندن میکند.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

اما کلینت ایستوود که هرگز حوصله درس و مشق را نداشت این بار نیز پس از یک سال تحصیل در این رشته، دانشگاه را به عشق بازیگری و حضور در دنیای پر زرق و برق هالیوود رها می‌کند.

کلینت ایستوود چیزی از بازیگری سرش نمی‌شد

یکی از دوستان کلینت ایستوود رابطه‌های خوبی در هالیوود داشت و در سال ۱۹۵۴ یا ۱۹۵۳، کلینت ایستوود به واسطه رابطه‌های دوستش توانست با یکی از مدیران قرارداد‌های استودیو یونیورسال در هالیوود ملاقات کند. این مدیر ارشد که آرتور لوبین نام داشت در نگاه اول جذب چهره‌ سینمایی و قد و قامت بلند کلینت ایستوود شد.

اما کلینت ایستوود چیزی از بازیگری نمی‌دانست و حتی بلد نبود آن‌گونه که باید و شاید صحبت کند، خوشبختانه روزگار با کلینت ایستوود یار بود و آرتور لوبین با یک استودیو تولید که به دنبال استعدادهای جوان می‌گشت همکاری داشت و همین قضیه باعث شد تا کلینت ایستوود قراردادی آموزشی با این استودیو ببنند و سلانه‌سلانه راه و رسم بازیگری را فرا بگیرد. جالب است بدانید زمان این قرارداد حدود ۷ سال بود و در این مدت کلینت ایستوود هفته‌ای ۷۵ دلار دستمزد دریافت می‌کرد.

کلینت ایستوود در ابتدا هنرپیشگی را دست‌کم می‌گرفت و آسان می‌دانست

ریچارد اسکیکل (Richard Schicel)، کتابی از زندگینامه کلینت ایستوود را نگارش کرده و در این کتاب مدعی است ایستوود در ابتدا از بازیگری تنفر داشت اما برای شما گفتیم که کارهای مختلفی را در زندگی تجربه کرد و از آنجایی که این کارها را سخت و دشوار می‌دانست، فکر میکرد بازیگری آسان است و به همین دلیل نیز سراغ هنرپیشگی رفت.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

به همین دلیل نیز ابتدا بازیگری را دست‌کم می‌گرفت اما وقتی به‌صورت حرفه‌ای وارد این کار شد به دشواری هنرپیشگی پی‌برد و سلانه‌سلانه به این حرفه علاقه‌مند شد و بر مشکلات این کار غلبه پیدا کرد.

اولین قرارداد رسمی کلینت ایستوود تنها هفته‌ای ۱۰۰ دلار نصیب‌اش کرد

پس از اینکه کلینت ایستوود در دوره‌های بازیگری شرکت کرد، نهایتاً توانست به زیر بم این کار تسلط پیدا کند و عزم خود را جزم کرد تا اولین قرارداد رسمی خودش را با شرکت یونیورسال ببندد.

مدت زمان این قرار داد بیست هفته بود و به ازای هر هفته تنها ۱۰۰ دلار دستمزد شامل حال کلینت ایستوود میشد، او برای حضور در دنیای هالیوود تلاش زیادی کرد و قرارداد او به مدت ۶ ماه تمدید شد. تمدید قرارداد برای او افزایش دستمزد را نیز به دنبال داشت و به پول امروز چیزی حدود ۹۱۶ دلار برای هر هفته بازیگری دریافت می‌کرد.

اولین حضور رسمی کلینت ایستوود در یک فیلم هالیوودی

در سال ۱۹۵۴ جک آرنولد، فیلمی با نام «موجودی از باتلاق سیاه» (The Creature from the Black Lagoon) را کارگردانی کرد، این فیلم با موفقیت خوبی در گیشه روبرو شد و مدتی بعد شاهد ساخت دومین قسمت آن با نام «انتقام یک موجود» (Revenge of the Creature) روی پرده رفت.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

این فیلم داستانی علمی تخیلی داشت و یک بار دیگر جک آرنولد کارگردانی آن را بر عهده گرفت. جالب است بدانید اولین حضور رسمی کلینت ایستوود در این فیلم رقم خورد و همان‌گونه که انتظار می‌رفت ایستوود به‌عنوان یک هنرپیشه تازه‌کار در این فیلم نقش یک دستیار آزمایشگاه را بازی کرد. اما همین فیلم باعث شد تا ایستوود رسما به دنیای سینما معرفی شود و در آینده شاهد درخشش او در فیلم‌های زیادی بودیم.

شرکت فیلم‌سازی یونیورسال کلینت ایستوود را اخراج کرد

درسال ۱۹۵۹، پس از اینکه چیزی نزدیک به ۵ سال کلینت ایستوود برای شرکت فیلم‌سازی یونیورسال کار کرده بود از این شرکت اخراج شد. در طی این سال‌ها یونیورسال، نزدیک به ۱۱ فیلم ساخت که در ۹ فیلم از این تعداد، شاهد حضور نه‌چندان برجسته کلینت ایستوود بودیم.

در میان این فیلم‌ها می‌توان به فیلم «کمینگاه گذرگاه کریمسون» (Ambush at Crimson Pass) اشاره کرد که کلینت ایستوود نیز در آن حضور داشت و بعدها این فیلم را به‌عنوان یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های سینمای وسترن دانست.

برت رینولدز، (Burt Reynolds)، یکی از هنرپیشه‌های کهنه‌‌کار هالیوود مدت‌ها بعد در مصاحبه‌ای در برنامه لری کینگ به این مجری گفت او و کلینت ایستوود تقریباً در یک بازه زمانی در استخدام یونیورسال بودند و همیشه بر این باور بود که هر دو بازیگر همزمان اخراج خواهند شد، چنین اتفاقی نیز صورت گرفت و برت رینولدز و کلینت ایستوود در سال ۱۹۵۹ از یونیورسال اخراج شدند.

ظاهراً کلینت ایستوود خیلی آهسته صحبت می‌کرد و دندان‌های او نیز ظاهر زیبایی نداشت، از طرف دیگر مدیران یونیورسال به برآمدگی گلوی کلینت ایستوود نیز اشکال گرفتند و از آنجایی که ایستوود به‌عنوان یک بازیگر فکری برای برطرف کردن این موارد بر نمی‌داشت از یونیورسال اخراج شد. در کنار این موارد بازیگری کلینت ایستوود نیز چنگی به دل نمی‌زد و مدیران یونیورسال به او می‌گفتند اگر حتی برای برآمدگی گلو و دندان‌هایش نیز فکری بردارد باز هم از آنجایی که بازیگری بلد نیست، جایی در فیلم‌های بعدی یونیورسال ندارد.

موفقیت کلینت ایستوود در تلویزیون شروع شد

کلینت ایستوود در کنار سینما، در سریال‌های تلویزیونی نیز حضور داشت و نقش‌های نه‌چندان مهمی را بر عهده می‌گرفت تا اینکه در نهایت در سال ۱۹۵۹ در سریال «پوست دباغی نشده» (Rawhide) حضور پیدا کرد. این سریال داستان دو گله‌دار را در اواخر قرن ۱۸ میلادی روایت می‌کرد.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

کلینت ایستوود در این سریال هنرنمایی چشمگیری را عرضه کرد و شاهد تمدید این سریال وسترن برای هشت فصل متوالی بودیم. در نتیجه پس از پایان یافتن این سریال در سال ۱۹۶۶، کلینت ایستوود به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شده بود که آماده بازگشت به سینما بود. از طرف دیگر این سریال به لحاظ مالی نیز پول خوبی نصیب کلینت ایستوود کرد و چیزی نزدیک به صد هزار دلار برای بازی در فصل‌های آخر این سریال دریافت کرد.

درخشش کلینت ایستوود از فیلم یک مشت دلار شروع شد

اگر اهل سینمای وسترن باشید بدون شک سه‌گانه وسترن سرجیو لئونه را دیده‌اید و به‌خوبی می‌دانید که کلینت ایستوود در این سه‌گانه نقش کابوی بی‌نام و چیره‌دستی را بازی می‌کند که کسی از شر گلوله‌های او در امان نیست.

از قرار معلوم سرجیو لئونه فکر ساخت فیلم «یک مشت دلار» را در سر داشت اما بودجه مناسبی برای ساخت این فیلم در اختیارش نبود و تنها می‌توانست ۱۵ هزار دلار دستمزد برای هنرپیشگی این فیلم پرداخت کند، در آن زمان کلینت ایستوود چیزی نزدیک به ۲۵ هزار دلار دستمزد برای بازی در فیلم‌ها می‌گرفت و به رغم اینکه دستمزد پیشنهادی سرجیو لئونه برای بازی در این فیلم بسیار کمتر از دستمزد کلینت ایستوود بود، این هنرپیشه موفق، بازی در این فیلم را قبول کرد.

فیلم «یک مشت دلار» نظر منتقدین سینمای وسترن را به خود جلب کرد و پس از آن شاهد ساخت نسخه‌های دیگری نیز بودیم تا سه‌گانه وسترن سرجیو لئونه با بازی بی‌نظیر کلینت ایستوود به یکی از سه‌گانه‌های جاودانه تاریخ سینما تبدیل شود.

کلینت ایستوود دستمزد خوبی برای بازی در فیلم خوب، بد، زشت دریافت کرد

پس از موفقیت فیلم «یک مشت دلار»، کلینت ایستوود توقع‌اش را برای دریافت بازی در قسمت دوم این فیلم افزایش داد و شرط کرد اگر به او ۲۵۰ هزار دلار و یک خودروی مدل جدید فراری داده نشود، در فیلم «خوب، بد، زشت» حضور پیدا نمی‌کند. ناگفته نماند کلینت ایستوود برای بازی در فیلم «ساحره‌ها» (The Witches)، محصول سال ۱۹۶۷ ، مبلغ ۲۵ هزار دلار و یک خودروی فراری دریافت کرده بود.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

از طرف دیگر ظاهراً کلینت ایستوود تمایل زیادی برای ایفای نقشی که در فیلم «خوب، بد، زشت» به او واگذار شده بود نداشت. اما در نهایت ساز و کار حضور او در این فیلم فراهم شد و یک بار دیگر شاهد اثری باشکوه از سینمای وسترن بودیم که کلینت ایستوود در آن حضور داشت.

کلینت ایستوود به رغم حضور فعال در سینما، باز هم به‌سختی کار پیدا می‌کرد

انصافاً باید اعتراف کرد سه‌گانه سرجیو لئونه یکی از بهترین سه‌گانه‌های سینما است اما این فیلم‌ها منتقدین متفاوتی دارند و به‌رغم اینکه بسیاری از صاحب‌نظران سینما، تعریف و تمجید‌های زیادی از این فیلم‌ها داشته‌اند، منتقدین زیادی نیز مجموعه سه‌گانه سرجیو لئونه را زیر باد نقدهای تند و تیزی گرفته‌اند.

از طرف دیگر از آنجایی که این فیلم‌ها به‌عنوان وسترن‌های اسپاگتی شناخته می‌شدند و ساخت ایتالیا بودند، کلینت ایستوود نتوانست با حضور در این فیلم‌ها، خودش را به‌عنوان یک هنرپیشه آمریکایی در میان بزرگان هالیوود مطرح کند. به همین دلیل نیز ایستوود پس از بازی در این فیلم‌ها، هنوز هم برای پیدا کردن نقش‌های چشمگیری در سینمای هالیوود مشکل داشت.

کلینت ایستوود در سال ۱۹۶۸ شرکت فیلم‌سازی‌اش را افتتاح کرد

این روزها ایستوود را بیشتر در پشت‌دوربین می‌بینیم و کمتر شاهد حضور او در جلوی دوربین و هنرپیشگی هستیم، اما جالب است بدانید کلینت ایستوود که یکی از پرکارترین هنرپیشه‌های تاریخ سینما به‌حساب می‌آید، از ابتدا علاقه زیادی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی داشت و به همین دلیل نیز چیزی نزدیک به نیم قرن پیش شرکت فیلم‌سازی‌اش را افتتاح کرد.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

این شرکت در ابتدا با نام «مالپاسو کمپانی» (Malpaso Company) در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد و مدتی بعد نام آن به «مالپاسو پروداکشنز» تغییر کرد. از قرار معلوم کلینت ایستوود، شرکت فیلم‌سازی خودش را به این دلیل راه‌اندازی کرد تا بتواند اختیار بیشتری روی شخصیت‌‌هایی که قرار است در فیلم‌ها، نقش آنها را بازی کند داشته باشد.

فیلم «محکم دارشان بزن» (Hang ‘Em High)، به‌عنوان یکی از اولین تولیدات شرکت فیلم‌سازی کلینت ایستوود به‌حساب می‌آید. این فیلم با هزینه‌ای نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار ساخته شد و فروشی ۷ میلیون دلاری را در گیشه تجربه کرد و به‌عنوان یکی از اولین فیلم‌هایی شناخته می‌شود که کلینت ایستوود را به دنیای هالیوود شناساند و راه خود را برای فوق‌ستاره شدن باز کرد.

دستمزد کلینت ایستوود دائم افزایش پیدا می‌کرد

کلینت ایستوود که طعم موفقیت را چشیده بود دیگر حاضر نبود با هر دستمزی در فیلم‌های هالیوودی بازی کند و برای بازی در فیلم «دروغ کوگان» (Coogan’s Bluff)، یک میلیون دلار دستمزد گرفت.

کلینت ایستوود بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید فیلم تولید کرده است

در بالا برای شما از راه‌اندازی شرکت فیلم‌سازی مالپاسو پروداکشنز گفتیم، جالب است بدانید این شرکت چیزی نزدیک به ۵۶ فیلم تولید کرده است و تقریباً تمامی فیلم‌هایی که از سال ۱۹۶۸ به‌بعد کلینت ایستوود در آنها حضور داشته، محصول این شرکت هستند.

به این ترتیب آثار مهمی در کارنامه سینمایی شرکت فیلم‌سازی کلینت ایستوود به چشم می‌خورند، اما یکی از مهم‌ترین این آثار را می‌توان فیلم «هری کثیف» (Dirty Harry) نام برد. این شرکت فیلم‌سازی از زمان تاسیس خود تاکنون همیشه در ساخت فیلم فعال بوده است و به‌رغم اینکه کلینت ایستوود در ۸۸ سالگی به سر می‌برد همین چند وقت پیش فیلم «مول» (Mule)، با بازی کلینت ایستوود را از این شرکت شاهد بودیم. این فیلم به فروشی بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار رسید و کلینت ایستوود نقش یک دلال موادمخدر کهنه‌کار را در فیلم «مول» بازی می‌کند.

انصافاً باید گفت کلینت ایستوود فیلم‌های خوبی می‌سازد

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم، کلینت ایستوود تحصیلات آکادمیک در رشته‌های سینما ندارد، اما انصافاً باید اعتراف کنیم که نه‌تنها بازیگر خوبی است، بلکه کارگردان خوبی نیز هست و جایزه‌های زیادی را در کارنامه‌اش دارد. در این زمینه می‌توان به آثاری مانند «رودخانه میستیک» (Mystic River)، «نابخشوده» (UnForgiven)، «دختر میلیون دلاری» (Million Dollar Baby)، «نیمه شب در باغ خیر و شر» (Midnight in the Garden of Good and Evil) و « پل‌های مدیسون کانتی» (The Bridges of Madison County) اشاره کرد.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

کلینت ایستوود چهار بار برنده جایزه اسکار شده است که از این تعداد، دو تای آنها برای بهترین فیلم و دو اسکار دیگر برای بهترین کارگردانی بوده‌اند.

کلینت ایستوود به ماشین‌پول‌سازی تبدیل شده است

از سال ۱۹۷۱ تاکنون کلینت ایستوود چیزی نزدیک به ۴۰ فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است و در سال ۲۰۱۴ فیلم «‌تک‌تیرانداز آمریکایی» به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های او تبدیل شد. این فیلم چیزی نزدیک به ۳۵۰ میلیون دلار فروش داشت و به گزارش باکس‌آفیس موجو (Box Office Mojo)، مجموع تمامی فیلم‌هایی که کلینت ایستوود در مقام کارگردانی آنها قرار داشته، چیزی به صورت میانگین ۵۴.۳ میلیون دلار سودآوری داشته‌اند.

کلینت ایستوود فیلم‌های شکست‌خورده زیادی دارد

کلینت ایستوود چیزی بیشتر از ۷۰ فیلم را در کارنامه‌اش دارد و از این تعداد فیلم، تنها آثار معدودی فروش چشمگیر و تاریخی داشته‌اند. اما با توجه به تلاشی که کلینت ایستوود در دنیای سینما دارد و به‌رغم سن و سال زیاد هنوز هم بازنشست نشده است باید گفت شکست‌های فیلم‌های او در برابر موفقیت‌هایی که داشته اصلاً به چشم نمی‌آیند.

کلینت ایستوود اجرای نقش سوپرمن را رد کرد

کمتر هنرپیشه‌ای را سراغ داریم که آرزوی ایفای نقش‌های ابرقهرمانی را در سر نداشته باشد، اما کیلنت ایستوود در گروه این هنرپیشه‌ها قرار نمی‌گیرد چرا که به وی برای بازی در نقش سوپرمن پیشنهاد شد اما او چنین نقشی را نپذیرفت.

قضیه از این قرار بود که در اولین نسخه از فیلم سوپرمن که سال ۱۹۷۸ اکران شد قرار بود کلینت ایستوود نقش سوپرمن را ایفا کند اما ایستوود دست رد به سینه کارگردان این فیلم زد و کریستوفر ریو ( Christopher Reeve) اولین سوپرمن را بازی کرد. جالب‌تر اینجاست که حتی به کلینت ایستوود پیشنهاد شد تا در فیلم «الماس‌ها ابدی‌اند»، نیز در نقش جیمز باند به جای شاون کانری حضور پیدا کند اما ایستوود از حضور در این فیلم نیز سر باز زد.

دیگر پیشنهاد مهمی که به کلینت ایستوود شد و او از آن شانه خالی کرد به فیلم معروف «اینک آخرالزمان» ساخته فرانسیس فورد کاپلا باز می‌گردد که در این فیلم نیز حاضر به ایفای نقش نشد و مارتین شین (Martin Sheen)، شخصیتی که قرار بود کلینت ایستوود بازی کند را بر عهده گرفت.

کلینت ایستوود قرار نبود در فیلم هری کثیف بازی کند

حتی اگر طرفدار کلینت ایستوود نیز نباشید باز هم مطمئن هستیم فیلم «هری کثیف» را دیده‌اید یا دست‌کم نام این فیلم به گوش شما خورده است، این فیلم یکی از معروف‌ترین آثار کلینت ایستوود به‌حساب می‌آید واسلحه مگنوم کالیبر ۴۴ یکی از اصلی‌ترین نماد‌های این فیلم است که هری با آن به نبرد تبهکاران می‌رود.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

نقش هری کثیف را قرار بود فرانک سیناترا (Frank Sinatra) بازی کند. این‌گونه که پیدا است دست سیناترا در حین فیلمبرداری فیلم «کاندیدای منچوری» (The Manchurian Candidate) آسیب سختی دیده بود و به‌رغم اینکه این حادثه نزدیک به ۸ سال قبل از فیلمبرداری فیلم هری کثیف اتفاق افتاده بود، باز هم فرانک سیناترا توان بلند کردن اسلحه مگنوم کالبیر ۴۴ که سلاح بسیار سنگینی است را نداشت. در نتیجه کلینت ایستوود نقش هری کثیف را بازی می‌کند و یکی از جاودانه‌ترین هنرنمایی‌های ایستوود را در این فیلم شاهد بودیم.

ایستوود نوازنده چیره‌دستی است و ته صدایی هم دارد

وقتی کلینت ایستوود جوان‌‌تر بود و حال و حوصله بیشتری داشت، حسابی طرفدار موسیقی بود و به‌خصوص به‌ سبک جاز علاقه نشان می‌داد، او دستی در نوازندگی پیانو نیز دارد و این ساز را به زیبایی می‌نوازد، از طرف دیگر ایستوود صدای خوبی هم دارد و سابقه خوانندگی او به دهه ۶۰ میلادی باز می‌گردد. در آن زمان کلینت ایستوود تک‌آهنگ «دختر ناشناس رؤیاهایم» را منتشر کرد.

در سال ۲۰۰۱ نیز شاهد انتشار آلبوم اجرای زنده او با چندین نوازنده جاز بودیم، این آلبوم طرفداران زیادی پیدا کرد و در میان علاقه‌مندان موسیقی جاز محبوب شد.

کلینت ایستوود در سیاست هم دستی دارد

کلینت ایستوود از آن دسته سلبریتی‌هایی است که بدش نمی‌آید در سیاست هم نقشی داشته باشد و از هر فرصتی برای فعالیت‌های سیاسی و پشتیبانی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا استفاده می‌کند.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

مثال بارز این امر را می‌توان سخنرانی پرشور کلینت ایستوود در یکی از کمپین‌های تبلیغاتی باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ نام برد. در آن زمان کلینت ایستوود پشت تریبون رفت و حمایتش را از باراک اوباما با سخنرانی پرشوری اثبات کرد. جالب اینجاست که در این مراسم باراک اوباما حضور نداشت و کلینت ایستوود یک صندلی خالی کنار تریبون‌اش گذاشته بود تا نمادی از حضور اومابا در این سخنرانی باشد.

ایستوود پیش از این یک بار شهردار شده است

در اینکه کلینت هنرمند بسیار فعال و پرتلاشی است هیچ شکی نداریم اما فعالیت‌های کلینت ایستوود فقط به امور هنری و سیاسی ختم نمی‌شود و در مسائل اجتماعی و شهری نیز شهروند بسیار فعال و حاضر در صحنه‌ای است.

در این زمینه می‌توان به تصدی کرسی شهردار شهری با نام کارمل بای د سی (Carmel By The Sea) اشاره کرد، این شهر در ایالت کالیفرنیا واقع شده و ۴ هزار نفر جمعیت دارد. جالب اینجاست شورای شهر به فروشندگان غذاهای فست‌فودی و بستنی‌فروش‌ها اجازه فعالیت نمی‌داد و به همین دلیل کلینت ایستوود وارد میدان شد و با تصدی کرسی شهردار این شهر راه را برا فروش غذاهای فست‌فود باز کرد.

کلینت ایستوود اهل و عیال‌ و زن و بچه‌های زیادی دارد

این روزها موتور جستجوی گوگل به آجیل مشکل‌گشای کاربران تبدیل شده و گوگل به تمامی پرسش‌های کاربران پاسخ می‌دهد. به این ترتیب اگر در گوگل تعداد فرزندان کلینت ایستوود را جستجو کنید به عدد ۷ می‌رسید.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

اما قضیه به همین سادگی نیست و از قرار معلوم کلینت ایستوود زن و بچه‌های بیشتری دارد. برای اثبات این امر کافیست به صحبت‌های الیسون، دختر کلینت ایستوود اشاره کنیم، او در سال ۲۰۱۱ به ساندی‌تایمز گفته بود پدرش ۸ فرزند از ۶ زن دارد.

در آن زمان کلینت ایستوود ۸۱ سال سن داشت و کوچکترین فرزندش ۱۴ ساله بود، در حال حاضر تکلیف هشتمین فرزند کلینت ایستوود مشخص نشده است، اما چیزی که مطمئن هستیم این امر است که کلینت ایستوود در زن و فرزند، صرفه‌جویی نکرده و تا می‌توانسته به فکر ازدیاد نسل خودش بوده است.

کلینت ایستوود مرد خانواده‌داری نیست

در بالا برای شما گفتیم که کلینت اهل درس و مشق نبود و دست‌آخر هم تحصیلات عالیه‌ای برای خودش دست و پا نکرد، از قرار معلوم ایستوود در کنار درس و مشق ضعیف، خانواده‌داری را نیز خوب بلد نیست و هیچ کدام از ازدواج‌هایش پایدار نبوده‌اند.

کلینت ایستوود مدتی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود اولین سال ازدواج، سال بسیار افتضاحی بود و ترجیح می‌دهد تمام عمر عزب بماند تا اینکه ازدواج کند. کلینت در ادامه صحبت‌های خود متذکر شد علاقه دارد هر زمان که دلش خواست، هر کاری که دوست داشت را انجام دهد و نمی‌خواهد در تصمیم‌هایی که می‌گیرد کسی مزاحم‌اش شود.

از آنجایی که زنی پیدا نمی‌شود که دخالتی در امور زندگی شوهرش نداشته باشد، کلینت ایستوود نیز دو ازدواج رسمی در شناسنامه‌اش دارد که هیچکدام از آنها به نتیجه نرسید و پس از مدتی به طلاق ختم شد.

کلینت ایستوود از زن‌ها دست بر نمی‌دارد

برای شما گفتیم که ایستوود مرد خانواده‌داری نیست و چند طلاق و رابطه ناموفق را در زندگی‌اش تجربه کرده است اما این قضیه ربطی به علاقه او به زن‌ها ندارد و ایستوود در طول زندگی‌اش همیشه با خانم‌ها در ارتباط بوده است.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

حتی این روزها که کلینت پا به سن گذاشته نیز از خانم‌ها دست بر نمی‌دارد و به‌رغم اینکه از دینا رویز (Dina Ruiz)، در سال ۲۰۱۴ جدا شد، اما مجرد باقی نماند و در حال حاضر گفته می‌شود با کریستینا ساندرا (Christina Sandera)، که یک زن ۵۲ ساله است رابطه دارد و شایعاتی به گوش می‌رسد که با هم نامزد کرده‌اند. به این ترتیب شاید به همین زودی‌ها خبر سومین ازدواج کلینت ایستوود را در رسانه‌ها شاهد باشیم.

کلینت ایستوود انسان مذهبی نیست

کلینت ایستوود به رغم اینکه پا به سن گذاشته و باید بیشتر به فکر آخرتش باشد، انسان مذهبی نیست و او را در کلیسا‌ نمی‌توان پیدا کرد، در عوض تا دلتان بخواهد ایستوود اهل مدیتیشن است و روزی دوبار مراقبه می‌کند. جالب اینجاست که مدت ۴۰ سال است که کلینت ایستوود مراقبه را در برنامه روزانه‌اش دارد و در سال ۲۰۰۹ طی مصاحبه‌ای با پایگاه خبری جی‌.‌کیو گفت به هرچیزی که بتواند به انسان کمک کند اعتقاد دارد و مهم نیست این چیز از جانب بودا یا کس دیگری آمده باشد. او در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرد که در گذشته دین و ایمان قوی‌تری داشت اما این روزها به دین سازمان‌یافته‌ای اعتقاد ندارد و سعی می‌کند با آدم‌های مذهبی کنار بیاید و با آنها همدل باشد.

ایستوود عاشق گلف است

کلینت ایستوود زمانی که ۲۱ سال بیشتر نداشت با ورزش گلف آشنا شد و از همان زمان تاکنون از هر فرصتی برای بازی گلف استفاده کرده است. داستان علاقه کلینت ایستوود به گلف از این قرار است که در جوانی به همراه دوستانش به زمین گلف می‌رود و سعی می‌کند با تمام قدرت به توپ ضربه بزند، ضربه‌های محکم او نه تنها توپ گلف را به سمت حفره هدایت نمی‌کند بلکه توپ در مسیری دورتر منحرف می‌شود. اما همین قضیه باعث می‌شود او و دوستانش لحظه‌های خوبی را در کنار هم تجربه کنند و به بازی گلف علاقه‌مند شود.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

پس از اینکه کلینت ایستوود به شهرت و آوازه‌ جهانی رسید، شخصیت‌های بزرگی او را به بازی گلف دعوت کردند و کلینت نیز برای اینکه رقیب قابلی برای این شخصیت‌ها در بازی گلف باشد، وقت بیشتری به تمرین این بازی اختصاص داد و در نهایت به یکی از علاقه‌مندان دوآتشه گلف تبدیل شد.

کلینت ایستوود مالک یک باشگاه گلف است

گفته می‌شود که گلف ورزش ثروتمندان است و انصافاً هم باید گفت تنها کسانی که پول‌شان از پارو بالا می‌رود گلف بازی می‌کنند، خوشبختانه آرزوی کلینت ایستوود در گلف‌ بازی کردن به دلش نماند و برای اینکه یک دل سیر گلف بازی کند در سال ۱۹۹۸ یک زمین گلف با ۱۸ حفره به مساحتی بیشتر از ۱۶۰۰ متر مربع ساخت.

این زمین گلف کاملاً اختصاصی و انحصاری برای کلینت ایستوود ساخته شده و هر کسی اجازه گلف بازی کردن در آن را ندارد. در بالا برای شما گفتیم که کلینت ایستوود مدتی شهردار شهر کارمل بود، این زمین گلف نیز در این شهر قرار دارد و خانه و زندگی کلینت هم در همین شهر واقع شده تا هر زمان که دلش خواست سری به زمین گلف‌اش بزند و دلی از عزا در آورد.

ایستوود سال‌ها است گواهینامه پرواز دارد

حدود سال‌های ۱۹۹۰ بود که کلینت ایستوود گواهینامه پرواز با هلیکوپتر را گرفت و در همان زمان نیز یک فروند هلیکوپتر خریداری کرد، او از آن زمان تاکنون بارها سوار بر هلیکوپتر دیده شده است و فاصله میان خانه‌اش در شهر کارمل را تا هالیوود با هلیکوپتر طی می‌کند تا از یک طرف گرفتار ترافیک نشود و از طرف دیگر خودش را مهمان مسافرتی هوایی با هلیکوپتر کند.

کلینت ایستوود مزرعه‌ای وسیع را خرید و به رستوران و هتل تبدیل کرد

در اواخر دهه ۸۰ میلادی کلینت ایستوود مزرعه‌ای را که سال احداث آن به اواسط نیمه سده ۱۸ میلادی باز می‌گشت را خریداری کرد. این مزرعه چیزی نزدیک به ۲۲ هکتار وسعت داشت و کلینت برای خرید آن چیزی نزدیک به ۵ میلیون دلار هزینه کرد.

واقعیت‌های جالبی از کلینت ایستوود که خبری از آن‌ها ندارید

او حسابی دستی بر سر و روی این مزرعه کشید و به جای آنکه از آن مصرف کشاورزی داشته باشد، با راه‌اندازی یک هتل و رستوران بزرگ، این مزرعه را به مکان توریستی تبدیل کرد. گفته می‌شود در این رستوران خوراکی‌های بسیار خوبی پیش‌روی مهمان‌ها قرار می‌گیرد و از کباب دنده این رستوران تعریف‌های زیادی شده است. هتلی که در این مزرعه بنا شده نیز با هتل‌های معمولی فرق می‌کند و اتاق‌های متنوعی با محیط روستایی و طبیعی را در اختیار مهمان‌ها قرار می‌دهد. اهالی شهر کارمل از این هتل برای برگزاری مراسم عروسی نیز استفاده می‌کنند.

کلینت ایستوود قصد ندارد پیر شود

واقعاً باور‌نکردنی است کلینت ایستوود به‌عنوان کارگردانی پیر در محیط پررقابت هالیوود قصد بازنشستگی ندارد و به رغم‌ اینکه به ۹۰ سالگی نزدیک می‌شود اما همچنان سرزنده و پرتلاش است.

در این زمینه در سال ۲۰۱۶ کلینت ایستوود مصاحبه‌ای با پایگاه خبری اسکوایر (Esquire)، انجام داد و در این مصاحبه دلیل شادابی و تلاشی که در سن و سال زیاد دارد از او سؤال شد.

او در پاسخ جواب داد شما به همان اندازه جوان هستید که فکر می‌کنید. در‌واقع این ذهن شما است که شما را دچار محدودیت‌های سنی می‌کند و تا زمانی که فکر کنید جوان هستید، جوان باقی خواهید ماند. او گفت هرگز اجازه نمی‌دهم پیری بر من غلبه کند و درهای ورود پیری به وجودم را همیشه بسته نگه می‌دارم.

کلینت ایستوود از آن دسته هنرمندانی است که سن و سال را عدد و رقمی بیش نمی‌داند و به همین دلیل هم هست که در آستانه ۹۰ سالگی هنوز هم پرتلاش و فعال است.

سعی کردیم تمام چیزهایی که از کلینت ایستوود می‌دانستیم را با شما در میان بگذاریم، در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم به‌عنوان طرفدار کلینت ایستوود اطلاعات جالبی از زندگی او دارید، در قسمت نظرات این اطلاعات سودمند را با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: workandmoney




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حقایق جالبی درباره کلینت ایستوود؛ کابویِ پیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..