تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح کانال بندولی چاره جویی سیلاب قبل از وشمگیر است / ساخت این کانال با فعالیت 14 روزه جهادی محقق شد

ساعت: 16:03 منتشر شده در مورخ: 1398/01/28 شناسه خبر: 1477466

گزارشی از فعالیت جهادی سپاه پاسداران در افتتاح یک کانال؛

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در آیین افتتاح این سد اظهار کرد: با افتتاح کانال بند ولی چاره جویی برای سیلابهای ناشی از سد نرماب ، سد بوستان و گلستان قبل از سد وشمگیر انجام می شود و مردم آق قلا و گمیشان دیگر تهدیدی ندارند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ آئین بهره برداری از کانال انحرافی بندولی در بالادست سد وشمگیر  پیش از ظهر امروز با حضور سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه، میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان و سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا گلستان برگزار گردید.

این کانال با انتقال حجم زیادی از سیلاب ها به سمت دریاچه کال شور و تالاب آلماگل، مانع ورود سیلاب به سد وشمگیر و در ادامه به مناطق مناطقی که شیب زمین آن کم است و احتمال خرابی مانند سیل اخیر دارد، می شود.

افتتاح کانال بندولی چاره جویی سیلاب قبل از وشمگیر است

سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به افتتاح کانال بند ولی که پیش از ظهر امروز 28 فروردین ماه در روستای دیکجه گنبد کاووس انجام شد ، اظهار کرد : 250 میلیون متر مکعب ظرفیت خدادی این مخزن است و این باعث شده تا مشکلات زیست محیطی منطقه را حل کند و حسن دیگر آن نیز اینست که ما قبل از سد وشمگیر داریم مشکل را حل می کنیم .

دکتر محمد افزود : اراضی آق قلا شیبدار نیست ، سن سد وشمگیر بالاست ، لایروبی نشده و دریچه های سد نیز مشکلاتی دارد لذا احداث این کانال به معنای چاره جویی قبل از رسیدن سیلاب به وشمگیر و سمت آق قلا و غرب استان است .

وی با بیان اینکه همه ما همدل هستیم تا مشکل استان گلستان را حل کنیم بیان داشت : امیدواریم کار ساخت سد نرماب که 85 درصد آن پیشرفت داشته امسال به پایان برسد ، اگر یک فشاری بیاوریم کار آن امسال تمام است چون احداث این سد که 400 متر مکعب در ثانیه از سیلاب اخیر از آنجا بود ، یک سوپاپ اطمینان دیگری برای استان است .

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد : کانال بند ولی که امروز افتتاح کردیم هنوز دیواره خاکی دارد و باید بتونی شود و بعد از اتمام کار آن را به مردم استان هدیه می دهیم تا از مواهب آن استفاده کنند .

محمد با اشاره به اینکه در ساخت این کانال کار بزرگ جهادی انجام شد ، افزود : ساخت این کانال در مدت 14 روز آن هم در تعطیلات نوروزی محقق شد و در این راستا باید از مسئولان و همکاران آب منطقه ای و بسیج سازندگی استان تشکر کنم .

وی اضافه کرد : طی این 14 روز هم پل ساختیم و هم تاسیسات ایجاد کردیم که کار بسیار سختی بود و از طرفی کار توجیه مردم که گاها اعتراضاتی هم داشتند کار سختی بود چون از روند و نتیجه کار اطلاعی نداشتند .

محمد تاکید کرد : وقتی تصمیم به احداث این کانال گرفتیم از روز دوم 20 دستگاه بیل و 10 دستگاه بولدوزر به استان آوردیم که همه تعجب کردند که این همه ماشین آلات چطور یک دفعه به این نقطه آمده است .

فرمانده قرارگاه خاتم در خاتمه ضمن تشکر از اهالی خوب منطقه و ترکمن های ساکن روستاهای اطراف که در کار ساخت این کانال همکاری کردند ، گفت : الان خاطر مردم استان آسوده است و ما هستیم که همین آسودگی و نشاط را به مردم بازگردانیم .


پخش سیلاب و انتقال آن کارکرد اصلی کانال بندولی/ این کانال هدیه سپاه پاسداران به مردم گلستان است

 میرمحمد غراوی امروز در آیین افتتاح کانال انحرافی بند ولی در گنبد کاووس اظهار کرد: ایجاد کانال بندولی یکی از پروژه های مصوب شورای هماهنگی مدیریت بحران بود که برای مقابله آتی در زمان سیلاب به استان کمک می کند.

وی با بیان اینکه در این سیلاب متوجه شدیم که در انتقال و پخش آن باید اقدامات بیشتری انجام می دادیم، افزود: در حین سیلاب متوجه شدیم که قدرت تخلیه رودخانه های ما بسیار کم است، به ویژه رودخانه گرگرود با حجم حدود 120متر مکعب در ثانیه که سالیان سال لای و رسوب همه جای آن را گرفته بود و قدرت تخلیه نداشت.

سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: همزمان با مقابله سیل در استان در مصب رودخانه که بازگشایی رودخانه ها به دریا را داشتیم از قرارگاه خاتم الانبیا دعوت کردیم و این پروژه در کمترین زمان ممکن توسط سپاه پاسداران به مردم استان هدیه شد.

غراوی تصریح کرد: نقش اصلی این کانال پخش سیلاب و انتقال از بخشی از ظرفیت رودخانه گرگانرود تا میزان 40 مترمکعب در ثانیه به سمت کانال های پایین دست  کانال شورو رودخانه شورو کاهش حجم رودخانه گرگانرود برای به حداقل رساندن سیلاب ها و خسارت آن است.

وی با تایید سخنان فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا پاسداران مبنی بر تامین اعتبار جهت کارهای تکملی این کانال، اذعان کرد: نیازمندیم که این کانال خاکی حتما لاینینگ شود و در آینده  برای تخلیه سیلاب های احتمالی سوپاپ اطمینان باشد.


کانال انحرافی «بندولی» سوپاپ اطمینان منطقه شد

فرمانده سپاه نینوا گفت: امروز با بازگشایی و ایجاد کانال انحرافی بند ولی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران سوپاپ اطمینانی برای منطقه ایجاد شده است.

به گزارش گلستان ما؛ سردار حسین معروفی ظهر امروز در حاشیه افتتاح این کانال اظهار کرد: بیشترین کسی که از این طرح لذت خواهند برد مردم عزیزمان هستند.

وی افزود:  هرچه اینجا هزینه کنیم به نفع منطقه و مردم آن خواهد شد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: در این روز مبارک کار بزرگی با همت جوانان جهادی انجام و جلوه هایی از دوران دفاع مقدس را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: بعد از این اگر در منطقه سیلابی اتفاق بیفتد و مدیریت آب انجام شود، خسارت را نخواهیم داشت.

معروفی خاطرنشان کرد: این پروژه هدیه سپاه برای مردم منطقه  و سوپاپ اطمینان آن خواهد بود که به دستور فرماندهی سپاه  توسط قرارگاه خاتم الانبیا  در 14 روز به اتمام رسید و نیازمند کارهای تکمیلی است .

فرمانده سپاه نینوا گلستان همچنین گفت: در کنار سایر پروژه ها، پل ارتباطی که قرار گاه 47 سلمان  فارسی تعهد کردند ظرف 4 ماه به اتمام خواهد رسید و یک پل هم در حاشیه قبرستان مردم این منطقه احداث شود تا دیگر شاهد خسارت در استان نباشیم.

بهره برداری سد نرماب، علاج بخشی سد وشمگیر و سد آده کش در اولویت قرار گیرند

علی نظری در ادامه گفت: امروزسوپاپ اطمینانی برای هدایت آب گرگانرود به بیرون از بستر خود ایجاد شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب منطقه ای گلستان افزود: این طرح باید ادامه پیداکند و با اجرای طرح مکمل با اطمینان بخشی در آینده از آن استفاده  خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حتما باید سکوی بالادستی را به جد کار کنیم زیرا مجموع اینها می تواند استان را نجات دهد .

نظری تصریح کرد: بهره برداری سد نرماب، علاج بخشی سد وشمگیر و سد آده کش باید در اولویت قرار گیرد تا بااطمینان خاطر ئر سیلاب های بعدی زیان هایی که استان ما متحمل شد را به حداقل برسانیم.

 

BandVali 1

BandVali 1

BandVali 1

BandVali 1

BandVali 1

BandVali 1

BandVali 1

BandVali 1

BandVali 1

BandVali 1

BandVali 1

BandVali 1

BandVali 1

BandVali 1

BandVali 1

انتهای پیام/

افتتاح کانال انحرافی بندولی در بالادست سد وشمگیر

توضیحات فرمانده قرارگاه خاتم در خصوص افتتاح کانال انحرافی بندولی در بالادست سد وشمگیر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح کانال بندولی چاره جویی سیلاب قبل از وشمگیر است / ساخت این کانال با فعالیت 14 روزه جهادی محقق شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..