تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با توافق اپل و کوالکام، اینتل از بازار تراشه‌ 5G خارج می‌شود

پس از توافق اپل و کوالکام، اینتل اعلام کرد که از بازار تراشه‌های مودم 5G برای گوشی‌های هوشمند خارج شده و تمرکز خود را روی توسعه‌ی تراشه‌های 4G و 5G برای پی‌سی متمرکز می‌کند.

اینتل ساعاتی پیش اعلام کرد که از بازار تراشه‌های 5G مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند کنار کشیده و تمرکز اصلی خود را روی توسعه‌ی تراشه‌های 4G و 5G برای پی‌سی درکنار بهبود زیرساخت‌های 5G قرار خواهد داد. اینتل در حالی چنین تصمیمی گرفت که چند ساعت پیش از اعلام رسمی موضع اینتل، اپل و کوالکام پس از چندین ماه به توافق رسیدند. اپل و کوالکام در حالی به توافق رسیدند که هر دو شرکت بر سر مسائلی نظیر استفاده از پتنت‌های کوالکام و پرداخت حق پتنت‌ها در حال مجادله بودند.

بدون شک می‌توان به این نکته اشاره کرد که توافق اپل و کوالکام تاثیر مستقیمی در تصمیم اینتل داشته است. توافق شگفت‌انگیز اپل و کوالکام در حالی به‌دست آمده که وکلای این دو شرکت در آخرین جلسه‌ی دادگاه تصمیم گرفتند مذاکراتی با یکدیگر داشته باشند. هنوز مشخص نیست که اینتل چه زمانی به این نتیجه رسیده یا اپل را از تصمیم خود آگاه کرده که منجر به توافق اپل و کوالکام شده است. اینتل در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

باب سوان، مدیرعامل اینتل در این خصوص چنین اظهارنظر کرد:

ما در خصوص موقعیت‌ها و ظرفیت موجود در شبکه‌ی 5G بسیار هیجان‌زده هستیم، البته کسب‌و‌کار مودم گوشی‌های هوشمند آینده‌ی روشنی نداشته و سوددهی و موفقیت در این حوزه آنچنان روشن نیست. فناوری 5G یک استراتژی بااولویت برای اینتل است و تیم ما سبد فناوری و محصولات متنوعی را در این خصوص توسعه داده است. ما در حال ارزیابی برای بهبود و بهینه‌سازی فناوری‌هایی هستیم که ایجاد کرده‌ایم.

اپل و کوالکام بیانیه‌ای در خصوص اینکه چرا به ناگاه به توافق رسیده‌اند، منتشر نکردند؛ حال آنکه خبرگزاری نیکِی به این نکته اشاره کرده که اپل به‌دلیل نگرانی از توانایی اینتل برای تأمین نیاز  اپل به مودم‌های 5G تصمیم گرفته تا دوباره به سراغ کوالکام برود.

شنیده‌ها نشان از این دارد که براساس توافق صورت‌گرفته، اپل مبلغی که میزان آن مشخص نشده را در قالب حق پتنت به کوالکام پرداخت خواهد کرد. توافق اپل و کوالکام ۶ ساله بوده و امکان تمدید آن برای آینده نیز برای دو سال وجود دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با توافق اپل و کوالکام، اینتل از بازار تراشه‌ 5G خارج می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..