تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فناوری جدید برای رویش سبزی و گیاه در آشپزخانه

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کاشت گیاه و سبزیجات مورد علاقه افراد و مصرف سبزیجات تازه و سالم یکی از علاقه‌مندی‌های بسیاری از افراد در دنیای امروزی است، اما زندگی شهری و آپارتمان‌نشینی فرصت داشتن باغچه و کاشت گیاهان را در اختیار همگان قرار نمی‌دهد.
برای رفع این مشکل و امکان رشد گیاه و سبزیجات، کارشناسان نوعی دستگاه به نام Cell One طراحی کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان در فضای درونی خانه حتی آشپزخانه به پرورش گیاهان مورد علاقه پرداخت.

پیشتر دانشمندان نمونه‌هایی مشابه از دستگاه‌های با قابلیت رشد گیاه در فضای درونی طراحی کرده اند، اما به گفته کارشناسان دستگاه جدید Cell One دارای قابلیت‌های منحصربه فرد و پیشرفته‌ای است.


با استفاده از دستگاه می‌توان به کاشت انواع دانه‌ها از جمله عدس، نخود سبز، لوبیا و رشد جوانه‌ها پرداخت.

کارشناسان اعلام کرده اند دستگاه آنها بر رشد جوانه‌ها نظارت می‌کند، زیرا بیشتر جوانه‌ها غنی از مواد مغذی و دارای دوره رشد کوتاه هستند. هر دستگاه دارای یک راهنمای تغذیه مبتنی بر گیاه خواری است.

استفاده از این وسیله بسیار آسان است. کاربران ظرف مخزن را از بذر مورد علاقه خود پر می‌کنند. این دستگاه دارای خاک آلی و خالص است که برای رشد جوانه‌ها بسیارمفید است.


افزون بر خاک مناسب برای رشد گیاهان، دستگاه دارای سیستم آبیاری خودکار، روشنایی led، انواع حسگر و دستگاه تهویه است.

کنترل دستگاه Cell one افزون بر هدایت دستی با استفاده از نرم افزار برروی تلفن همراه هوشمند امکان پذیر است. نرم افزار دستگاه همچنین دستور پخت برخی خوراکی‌های گیاهی را درون خود دارد که می‌توان برای تهیه مواد خوراکی از این دستور‌ها استفاده کرد.


وزن دستگاه حدود ۶ کیلوگرم و میزان برق مصرفی آن حدود ۳۰ وات است و می‌تواند تا سه لیتر آب برای پرورش گیاهان مصرف کند.

پس از برداشت جوانه‌ها و دیگر گیاهان، باقیمانده آن‌ها به راحتی تبدیل به کمپوست و مورد استفاده قرار می‌گیرند  و سبب آلودگی محیط زیست نمی‌شود.


قیمت این دستگاه که در سال ۲۰۲۰ به بازار‌های جهانی معرفی می‌شود به گفته دانشمندان حدود ۳۹۹ دلارخواهد بود.

منبع:Newatlas

انتهای پیام/

رشد گیاهان و سبزیجات دلخواه در آشپزخانه با استفاده از فناوری پیشرفته



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فناوری جدید برای رویش سبزی و گیاه در آشپزخانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..