تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با سوختگی ناشی از مواد شیمیایی چه کنیم؟/ پمادهای مفید برای سوختگی را بشناسید

امیر‌هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره بروز سوختگی و آسیب‌هایی که به دنبال آن ایجاد می‌شود، اظهار کرد: به طور کلی سوختگی‌ها را به ۲ دسته حرارتی و شیمیایی تقسیم بندی می‌کنند، سوختگی‌های حرارتی بر اثر برخورد حرارت آتش و مواد اشتعال‌زا ایجاد می‌شود، سوختگی‌های شیمیایی اغلب بر اثر برخورد پوست با مواد اسیدی یا قلیایی به وجود می‌آید. بیشتر بخوانیددرمان سریع سوختگی با موادی باورنکردنی

وی با تاکید بر اهمیت شست و شو بعد از بروز سوختگی‌های شیمیایی، گفت: بعد از بروز سوختگی‌های شیمیایی اولین اقدام باید تماس طولانی مدت محل سوختگی با آب باشد، دمای آب تاثیر چندانی بر عملکرد آن ندارد پس نیازی نیست به دنبال تهیه آب سرد برای کمک به فردی که دچار سوختگی شده است باشیم، اما به طور کلی توصیه می‌کنیم از آب ولرم برای این کار استفاده کنید.

محبی/ با سوختگی ناشی از مواد شیمیایی چه کنیم؟ / با استفاده از کمپرس یخ التهابات ناشی از سوختگی را کاهش دهیم
احسانی با اشاره به اینکه شست و شو با آب در سوختگی با مواد اسیدی و مواد قلیایی باید صورت بگیرد، بیان کرد: سوختگی‌های حرارتی نیازی به قرار گرفتن در معرض آب ندارند و حتی شاید بهتر باشد که در تماس با آب قرار نگیرند، اگر سوختگی سطحی باشد استفاده از کمپرس یخ در اطراف ناحیه سوختگی می‌تواند کمک کننده باشد و التهاب ناشی از سوختگی را کاهش می‌دهد.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: سوختگی با درجات ۱ تا ۴ و با توجه به عمق آن تعیین می‌شود، در سوختگی‌های درجه ۴ ضخامت بخش آسیب دیده بسیار زیاد است و سوختگی به اعماق بیشتری از پوست نفوذ می‌کند و به همین صورت سوختگی درجه ۱ سطحی‌تر است و آسیب کمتری به بیمار می‌رساند.

محبی/ با سوختگی ناشی از مواد شیمیایی چه کنیم؟ / با استفاده از کمپرس یخ التهابات ناشی از سوختگی را کاهش دهیم اقدام‌های اولیه برای درمان بیماران دچار سوختگی

وی تشریح کرد: قدم اول برای درمان بیماران آسیب دیده بر اثر سوختگی تعیین وسعت و درجه آن است، پماد‌هایی که برای درمان سوختگی از آن‌ها استفاده می‌کنند گاهی پماد‌های آنتی بیوتیک هستند که علاوه بر رفع علائم آزار دهنده مثل خارش، سوزش و درد ناشی از سوختگی، از بروز عفونت هم جلوگیری می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با سوختگی ناشی از مواد شیمیایی چه کنیم؟/ پمادهای مفید برای سوختگی را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..