تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رکود تورمی در بازار فرش استان زنجان حاکم است/ تدام وضعیت فعلی فرش صادرات را در آینده مختل می‌کند

ساعت: 16:15 منتشر شده در مورخ: 1398/01/27 شناسه خبر: 1477035

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به وضعیت صادرات فرش استان زنجان گفت: رکود تورمی در بازار فرش استان زنجان حاکم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به در حال حاضر وضعیت بازار صادرات فرش چون در ابتدای سال هستیم مشخص نیست که چگونه خواهد بود اظهار کرد: معمولا بازار فرش بعد از اریبهشت و خرداد مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: قیمت‌ها همچنان در فرشهای دستبافت بالا است و وضعیت بازار فرش پشمی بهتر از فرش ابریشم بوده و در حال حاضر رکود در بازار فرش ابریشم حاکم است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه همچنان مشکل مواد اولیه وجود دارد افزود: قیمت مواد اولیه فرش همچنان بالا بوده و بیداد می‌کند و این باعث شده هزینه تولید بالا رفته و صادر کنندگان در عرضه با مشکل مواجه شوند.

وی دستمزدهای هم کمی بالا رفته ولی وضعیت بازار فرش خوب نیست بیان کرد: در حال حاضر رکود تورمی در بازار فرش استان زنجان حاکم است.

جعفری بیان کرد: کمبودی در مواد اولیه فرش وجود ندارد و مشکل در بالا بودن قیمت مواد اولیه است و مواد اولیه نیز جزو گروه یک نیست که عرض دولتی برای آن تعلق بگیرد.

وی با بیان اینکه عمده مواد اولیه وارداتی فرشهای ابریشم است افزود: خود ابریشم جزو گروه یک کالاهای وارداتی نیست ولی پیله ابریشم جزو این گروه کالاها بوده و ارز دولتی به آن تعلق می‌گیرد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: کارنجات داخلی تولید کننده ابریشم می‌توانند با ارز دولتی نسبت به واردات پیله ابریشم اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر وضعیت بازار فرش در سال جاری همین طور ادامه داشته باشد در در بحث صادرات با مشکل مواجه خواهیم شد گفت: تداوم وضعیت فعلی در آینده منجر به کاهش صادرات خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رکود تورمی در بازار فرش استان زنجان حاکم است/ تدام وضعیت فعلی فرش صادرات را در آینده مختل می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..