تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جنس راهبردهای کمیته امداد توانمندسازی است/ ایجاد بیش از ۲۴۰۰ شغل با اعتبار ۴.۸ میلیارد تومان

ساعت: 16:09 منتشر شده در مورخ: 1398/01/27 شناسه خبر: 1477024

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: کمیته امداد زنجیره‌ای بزرگ از خدمات برای مددجویان تحت حمایت با راهبرد توانمندسازی عرضه می‌کند تا افراد در یک‌زمان مشخص به‌صورت هدفمند و هوشمند از چرخه حمایتی خارج شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان زنجان اظهار کرد: کمیته امداد همانند انقلاب چهل‌ساله شده و به دهه پنجم خود ورود پیداکرده که دهه تعالی، رشد، نوآوری و شکوفایی در عرصه‌های توانمندسازی است.

صفری افزود: دهه پنجم استفاده از روش‌های نوین در ارائه خدمات، به صحنه آوردن مردم به‌عنوان ستون خیمه نظام در حوزه فقرزدایی و اجتماعی محور کردن چرخه فقرزدایی است که امداد راهبرد توان دهی به راهبرد توانمندسازی و انسان‌پروری بجای فقیر پروری را سرلوحه کار خود قرار داده که مؤسس این مدل بی‌نظیر حضرت امام (ره) هست که دقیقاً در حوزه عدالت اجتماعی، تقویت روحیه مناعت طبع، کرامت، عزت‌نفس ولی‌نعمتان تعریف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به ارتقاء همت کارکنان این نهاد گفت: آموزش‌های فکری و فرهنگی، تربیتی، سبک زندگی دینی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد فرصت‌های شغلی، معاضدت حقوقی، پرداخت کمک‌معیشت خانواده تأمین کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه و هر آنچه برای پویایی یک خانواده آسیب‌دیده لازم باشد زنجیره‌ای بزرگ از خدمات برای مددجویان تحت حمایت با راهبرد توانمندسازی عرضه می‌شود.

صفری به دو مؤلفه مهم کمیته امداد اشاره کرد و یادآور شد: جهادی عمل کردن در داخل سازمان، رویکرد جهادی، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیری و ایجاد نشاط در مجموعه و تعامل برون‌سازمانی در بخش‌های مختلف ایجاد تفاهم‌نامه با مراکز و دستگاه‌های مختلف، ایجاد مراکز نیکوکاری از مؤلفه‌های مهم کمیته امداد در عرصه خدمت‌رسانی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از 8 هزار و 678 خانواده تحت پوشش نیازمند در قالب طرح مفتاح الجنه سرکشی بازدید به عمل آمد افزود: یک میلیارد و 38 میلیون تومان از طریق مهمان‌ها در این سر کشی‌ها به نیازمندان مساعدت گردید که نسبت به سال 96 رشد 24 درصدی و ازنظر کمک‌ها رشد 43 درصدی را شاهد بودیم.

وی به مردمی کردن چرخه محرومیت‌زدایی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 97 از طریق مراکز نیکوکاری 9 میلیارد و 200 میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری و به نیازمندان همان محل توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: مردم نیکوکار استان در سال گذشته مشارکت بسیار خوبی در برنامه‌های اجرایی این نهاد مشارکت کردند که می‌توان به مشارکت 11 میلیارد و 500 میلیون تومان در حوزه طرح اکرام ایتام، 14 میلیارد تومان در حوزه زکات اشاره کرد که در بخش زکات نسبت به سال 96 از رشد 26 درصدی و تحقق 117 درصدی برخوردار بوده و در حوزه اکرام ایتام نیز با افزایش میانگین سرانه ایتام به 465 هزار تومان. محسنین به 215 هزار تومان جزء استان‌های برتر کشور هستیم.

صفری به حوزه اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با ایجاد بیش از دو هزار و 400 شغل بااعتباری بالغ‌بر 40 میلیارد و 800 میلیون تومان ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 3 هزار و 188 نفر پرداخت 3 هزار و 391 فقره وام کارگشایی بااعتباری بالغ‌بر 9 میلیارد و 650 میلیون تومان سال موفق در حوزه وام‌های اشتغال و کارگشائی داشتیم.

وی همچنین به آمار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر 25 هزار و 170 خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که در سال 97 بیش از 62 میلیارد و 700 میلیون تومان مستمری و کمک‌معیشت به‌حساب آن‌ها واریزشده که نسبت به سال 96 بیش از 35 درصد رشد داشته‌ایم که دلیل این افزایش جذب سهمیه از محل تبصره 14 بوده است.

مدیرکل کمیته امداد در پایان از همکاری و همراهی ائمه جمعه استان در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد با اهداء لوح سپاس تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جنس راهبردهای کمیته امداد توانمندسازی است/ ایجاد بیش از ۲۴۰۰ شغل با اعتبار ۴.۸ میلیارد تومان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..